Efterlyses snabba spool up TURBOS

RIGO-ROD
28 december 2007 · 684 Inlägg

sik skrev:
IHI RHF6 VJ21 om jag inte mins helt fel.. Är välldigt dyr ny om det fortfarande går att få tag på. Annars har kanske någon firma renoverade hemma. Har du tur kan du hitta en rallypreppad som är lite vassare genom öppnade vägar och portad wg. Efter som den är kullagrad så är spoolen snabb.

aa ska kolla runt lite om man kan hitta nån, har du några tips förslag ?

Rushman Evolution Garage
28 december 2007 · 1 299 Inlägg

RIGO-ROD skrev:

caromania skrev:
Är det T28 original?
Räcker inte GT28? Den är väl kullagrad och lite snabbare? Större turbo lär ju inte göra den snabbare, snarare tvärtom?

jo t28 är orginal, 
Idag har jag stora t70 från turbobanditen gjorde 495hk men fick ladd vid 4500-5000varv.

blev aldeles för stor turbo för min lilla fyra. ok om jag hade steg 3 i allt, ni har jag bara steg 2 i allt.

gt28 jo den funkar oxå, men vade  det toppar? vill ju inte ligga o maxa turbon hela tiden:P

Är kanske intresserad av din gamla om den finns kvar är i fint skick! smile

Sky´s the limit...
sik
28 december 2007 · 1 072 Inlägg

RIGO-ROD skrev:

sik skrev:
IHI RHF6 VJ21 om jag inte mins helt fel.. Är välldigt dyr ny om det fortfarande går att få tag på. Annars har kanske någon firma renoverade hemma. Har du tur kan du hitta en rallypreppad som är lite vassare genom öppnade vägar och portad wg. Efter som den är kullagrad så är spoolen snabb.

aa ska kolla runt lite om man kan hitta nån, har du några tips förslag ?

Med lite tur så kan du lägga en köpe annons på mazdaklubben och hitta en. Finns mycket agg att välja mellan. Men som tidigare skrivit så är ju kringutrustningen viktig för effekten men detta ska räcka en bit över 300hk och vissa har haft närmare 400 med E85.

Natural
28 december 2007 · 431 Inlägg

Är inte så jätte "high" på turbos.

Men slå en signal till Martin Palm "Rimbo Martin".  Han är väldigt duktig.

Streckkoden
28 december 2007 · 2 655 Inlägg

Kanske en GT2871R från airtune, åker du med 0.86AR huset så maxar den turbon lite över 400hk, har samma fläns som originalturbon..

Kan rekommendera airtune, riktigt trevliga killar som vet sin sak. Brukar kunna göra lite justeringar på priset om man är med i 200sx ogs..

RIGO-ROD
28 december 2007 · 684 Inlägg

Natural skrev:
Är inte så jätte "high" på turbos.

Men slå en signal till Martin Palm "Rimbo Martin".  Han är väldigt duktig.

har du något nr?

RIGO-ROD
28 december 2007 · 684 Inlägg

Streckkoden skrev:
Kanske en GT2871R från airtune, åker du med 0.86AR huset så maxar den turbon lite över 400hk, har samma fläns som originalturbon..

Kan rekommendera airtune, riktigt trevliga killar som vet sin sak. Brukar kunna göra lite justeringar på priset om man är med i 200sx ogs..

jo har kollat lite,,, ser att garrett har en annan gt2871r med intern wastegate  som e god för 460hk för 9000kr med frakt från usa

hittade den på www.turbobygarrett.com

RIGO-ROD
29 december 2007 · 684 Inlägg

mm nu har man lite o leta efter

RIGO-ROD
31 december 2007 · 684 Inlägg

efter att ha letat efter turbosar hela tiden,, hittade jag ett mycket mindre avgas hus till min turbo  iställlet för a/r 0,84 hittade jag ett a/r 0,63

RIGO-ROD
31 december 2007 · 684 Inlägg

Igår var jag hos turbobanditen och pratade med Roman, han visade mig det mindre avgashuset till t70 turbon,,

det var betyligt mindre.

Kommer köra med det samt top montera turbon så jag får mer plats för wastegaten, så t70 blir att behålla och med 0,63 avgas hus istället för 0,84 så ska jag få snabbare spool up och samtidigt sikta på hög effekt utan att turbon bottnar. så nästa sommar ska jag passera 500HK

MVH
Rigo-Rod

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang