volvo sover vid ratten

richardoo290 VOLVO for life..
28 december 2007 · 2 113 Inlägg

MrTurbo skrev:

richardoo290 skrev:
den dagen usa lyckas fixa ihop en bil som kan klå en SVENSK volvo ... den dagen regnar det grisar!

Då är väl din värld redan full av grisar? Vi i övriga värden har redan insett att de kan, därför Volvo INTE är världens mest sålda bil...  tongue

ne det är den säkert inte, japanarna och tyskarna är bättre på att bygga bilar..
men den dagen ett amerikanskt företag bygger en bil som klår en svensk volvo regnar det grisar!

lingua
28 december 2007 · 2 271 Inlägg

richardoo290 skrev:

MrTurbo skrev:

richardoo290 skrev:
den dagen usa lyckas fixa ihop en bil som kan klå en SVENSK volvo ... den dagen regnar det grisar!

Då är väl din värld redan full av grisar? Vi i övriga värden har redan insett att de kan, därför Volvo INTE är världens mest sålda bil...  tongue

ne det är den säkert inte, japanarna och tyskarna är bättre på att bygga bilar..
men den dagen ett amerikanskt företag bygger en bil som klår en svensk volvo regnar det grisar!

I agree!!!

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
richardoo290 VOLVO for life..
28 december 2007 · 2 113 Inlägg

lingua skrev:

richardoo290 skrev:

MrTurbo skrev:

Då är väl din värld redan full av grisar? Vi i övriga värden har redan insett att de kan, därför Volvo INTE är världens mest sålda bil...  tongue

ne det är den säkert inte, japanarna och tyskarna är bättre på att bygga bilar..
men den dagen ett amerikanskt företag bygger en bil som klår en svensk volvo regnar det grisar!

I agree!!!

who dosent? cool

C70
28 december 2007 · 424 Inlägg

Hur många här som klankar ner på Volvos nya bilar och glorifierar nya BMW/Audi/MB har haft en ny Volvo? Med ny Volvo menar jag inte en Volvo 740 eller 850!!! Utan C70N, S80II, V70II osv.....

Det största misstaget dom festa gör (nästan alla) är att dom lever kvar i 'forntiden'. Dvs 'betygsätter' nya Volvo efter hur dom var förut, med 740 osv, som är riktigt sunkig.

Senast redigerat av C70 (28 december 2007)

richardoo290 VOLVO for life..
28 december 2007 · 2 113 Inlägg

C70 skrev:
Hur många här som klankar ner på Volvos nya bilar och glorifierar nya BMW/Audi/MB har haft en ny Volvo? Med ny Volvo menar jag inte en Volvo 740 eller 850!!! Utan C70N, S80II, V70II osv.....

Det största misstaget dom festa gör (nästan alla) är att dom lever kvar i 'forntiden'. Dvs 'betygsätter' nya Volvo efter hur dom var förut, med 740 osv, som är riktigt sunkig.

jag ser inget fel i splitter nya volvos.. dom är skitfina! komforten är underbar! instrumentpanelen är den snyggaste som finns.. osv..
jag tror lätt att när jag börjar fundera på dyr ny bil så blir de nog en volvo!

men man kan nog inte komma ifrån att en tysk bil för flera miljoner faktiskt är bättre än volvon
och en japansk bil som är lika fin fast bättre på el och bensinförbrukning är faktiskt också bättre än volvo..

men volvo är helt klart grymma och defenetivt bland de kändaste finaste märkena som finns på bilar..  men helt ärligt måste jag tyvärr erkänna att honda bmw och sådana märken är sneppet bättre..

men den du har tex: är skitfin och jag skulle lätt köpt den ifall jag hade sådana pengar just nu..

Senast redigerat av richardoo290 (28 december 2007)

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 december 2007 · 6 170 Inlägg

C70 skrev:
Hur många här som klankar ner på Volvos nya bilar och glorifierar nya BMW/Audi/MB har haft en ny Volvo? Med ny Volvo menar jag inte en Volvo 740 eller 850!!! Utan C70N, S80II, V70II osv.....

Det största misstaget dom festa gör (nästan alla) är att dom lever kvar i 'forntiden'. Dvs 'betygsätter' nya Volvo efter hur dom var förut, med 740 osv, som är riktigt sunkig.

Jag har inte haft någon Volvo ÖHT men när jag höll på med körkortet så köpte trafikskolan två stycken splitter nya Volvo V50 -04 eller -05.

Båda strulade från första dagen, ena bilen hadde något fel på dubbelkommandot men om det var mer än det vet jag inte eftersom den ganska omgående hamnade på verkstan och den andra bilen kunde helt plötsligt bara börja skrika om att det var något fel i motorn och check engine lampan började lysa helt plötsligt, enda sättet att fixa det var att döda bilen och starta den igen (rätt kul när man ligger på motorvägen).

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Phaetoon
28 december 2007 · 8 156 Inlägg

steifan skrev:
Konstigt nog har Volvo alltid varit inriktade på att sälja i USA.
Typ sen Volvo 140-serien.. och alla bilarna är väl mer eller mindre
replikor av nån amerikansk bil.. redan PV 544 ser ju ut som en liten
40-tals Ford osv osv.

http://www.peom.se/images/060606_Skanninge_PV-35.jpg
PV544 kom ju först 1958, som ersättare för PV444 (som kom till 1944)
Men ovanstående bil (Volvo PV 36 Carioca) lanserades 1935. Inte många bilar med integrerade framlyktor då.

Designen i Europa stod ju still under Andra Världskriget, medan USA hade fördelen att de inte hade kriget i närheten av sina gränser och att de inte gick med i kriget förrän i slutskedet.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
twin_cam Smålänning
28 december 2007 · 7 877 Inlägg

Tyskar vetefasen om dom är bättre än svenskar på att bygga bilar, men japanerna vet vad dom gör!
Varför köpa BMW när man får en lexus för 100 000 mindre med mer utrustning och som inte kommer börja krångla om 10 år?

Varför köpa VW när man kan få en Honda för lägre pris som håller bättre kvalitet?

Varför köpa volvo eller saab istället för en japs då?
För att den är svensk... Stödja sin egen industri.

Och om volvo (eller saab) är sämre än tyskarna så är dom i vilket fall mer prisvärda... Och knappast sämre i längden...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
C70
28 december 2007 · 424 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Jag har inte haft någon Volvo ÖHT men när jag höll på med körkortet så köpte trafikskolan två stycken splitter nya Volvo V50 -04 eller -05.

Båda strulade från första dagen, ena bilen hadde något fel på dubbelkommandot men om det var mer än det vet jag inte eftersom den ganska omgående hamnade på verkstan och den andra bilen kunde helt plötsligt bara börja skrika om att det var något fel i motorn och check engine lampan började lysa helt plötsligt, enda sättet att fixa det var att döda bilen och starta den igen (rätt kul när man ligger på motorvägen).

Så bara för att två bilar av första årsmodellen på V50 (dessutom modifierade, dubbelkommando som 'fajtas' med bilens el) krånglar så kan man dra alla nya Volvo över en kamm och säga att dom är dåliga?

Kan meddela att alla bilmärken kan krångla. Även Toyota/Lexus. För inte så längesedan blev Toyota tvugna att återkalla 500 000 bilar pga problem, t.ex! Sedan typ veckan efter var det 460 000 bilar till med annat problem!

steifan DR!FTT3KN!K3R
28 december 2007 · 10 427 Inlägg

Hittat lite rolig info,

Volvo var fjärde största importbilen till USA under 1963

Volvo sålde mer i USA än i Sverige from 1973

1980 så faller försäljningen av bilar i hela västvärlden totalt sett, men Volvo
ökar i USA, Storbritannien & Italien.

1981 tillverkas den miljonte Volvon för USA-marknaden

..sen skryter dom inte om nåt mer i USA wink

http://www.volvocars.com/corporation/He … 6673}

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 december 2007 · 6 170 Inlägg

C70 skrev:
Så bara för att två bilar av första årsmodellen på V50 (dessutom modifierade, dubbelkommando som 'fajtas' med bilens el) krånglar så kan man dra alla nya Volvo över en kamm och säga att dom är dåliga?

Kan meddela att alla bilmärken kan krångla. Även Toyota/Lexus. För inte så längesedan blev Toyota tvugna att återkalla 500 000 bilar pga problem, t.ex! Sedan typ veckan efter var det 460 000 bilar till med annat problem!

Vem har snackat om ALLA Volvos ??

Jag sa bara att just dom bilarna hadde problem, varken mer eller mindre.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Batta
29 december 2007 · 1 353 Inlägg

C70 skrev:
Hur många här som klankar ner på Volvos nya bilar och glorifierar nya BMW/Audi/MB har haft en ny Volvo? Med ny Volvo menar jag inte en Volvo 740 eller 850!!! Utan C70N, S80II, V70II osv.....

Det största misstaget dom festa gör (nästan alla) är att dom lever kvar i 'forntiden'. Dvs 'betygsätter' nya Volvo efter hur dom var förut, med 740 osv, som är riktigt sunkig.

Jag tycker tvärtemot dig där smile

240/740/940 anser jag var dom sista 'bra' volvobilarna (:

dom var praktiskt taget odödliga, fick dom en gnutta olja vartannat år så gick dom hur länge som helst.

Nya volvo har mer problem än gamla volvo, så är det bara!

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
81an
29 december 2007 · 566 Inlägg

Batta skrev:

C70 skrev:
Hur många här som klankar ner på Volvos nya bilar och glorifierar nya BMW/Audi/MB har haft en ny Volvo? Med ny Volvo menar jag inte en Volvo 740 eller 850!!! Utan C70N, S80II, V70II osv.....

Det största misstaget dom festa gör (nästan alla) är att dom lever kvar i 'forntiden'. Dvs 'betygsätter' nya Volvo efter hur dom var förut, med 740 osv, som är riktigt sunkig.

Jag tycker tvärtemot dig där smile

240/740/940 anser jag var dom sista 'bra' volvobilarna (:

dom var praktiskt taget odödliga, fick dom en gnutta olja vartannat år så gick dom hur länge som helst.

Nya volvo har mer problem än gamla volvo, så är det bara!

Kan bara hålla me..

richardoo290 VOLVO for life..
29 december 2007 · 2 113 Inlägg

Batta skrev:

C70 skrev:
Hur många här som klankar ner på Volvos nya bilar och glorifierar nya BMW/Audi/MB har haft en ny Volvo? Med ny Volvo menar jag inte en Volvo 740 eller 850!!! Utan C70N, S80II, V70II osv.....

Det största misstaget dom festa gör (nästan alla) är att dom lever kvar i 'forntiden'. Dvs 'betygsätter' nya Volvo efter hur dom var förut, med 740 osv, som är riktigt sunkig.

Jag tycker tvärtemot dig där smile

240/740/940 anser jag var dom sista 'bra' volvobilarna (:

dom var praktiskt taget odödliga, fick dom en gnutta olja vartannat år så gick dom hur länge som helst.

Nya volvo har mer problem än gamla volvo, så är det bara!

jadu dom går fortfarande..  en polare till mig har haft en 240 i över två år nu och aldrig haft minsta problem med den.. en annan polare köpte sig en s40 00:a  för ett par månader sen och de har inte vart annat än fel efter fel på den!

C70
29 december 2007 · 424 Inlägg

Batta skrev:
Jag tycker tvärtemot dig där smile

240/740/940 anser jag var dom sista 'bra' volvobilarna (:

dom var praktiskt taget odödliga, fick dom en gnutta olja vartannat år så gick dom hur länge som helst.

Nya volvo har mer problem än gamla volvo, så är det bara!

Nya bilar har inte samma fel som gamla. Nu är det mycket elfel på bilarna, ALLA bilmärken.

Men om du säger att dom gamla är bättre? Vilka nya har du haft?

C70
29 december 2007 · 424 Inlägg

richardoo290 skrev:
jadu dom går fortfarande..  en polare till mig har haft en 240 i över två år nu och aldrig haft minsta problem med den.. en annan polare köpte sig en s40 00:a  för ett par månader sen och de har inte vart annat än fel efter fel på den!

En S40 årsmodell 00 är väl knappast ny? Den är ju 8 år gammal....

Jag har kört 2200mil med C70in sedan jag hämtade den och det är en av dom första leverarade i världen! Gissa hur mycket problem det har varit med den? 0 (noll!)

_Wallis_
29 december 2007 · 4 506 Inlägg

Nyare bilar ovavsett märke har så fruktansvärt mkt teknik i sig så att det är inte konstigt att Nyare bilar krånglar mkt tycker jag.

Jag är Volvo älskare född sådan, Farsan har jobbat hoss Volvo i Torslanda som Mek i snart 35år. Och tillome han hatar Volvo nu mera, Inte självaste Volvo utan vad FORD har gjort med Volvo, Alla Fords nerdragningar, Och all skit Ford slänger i de nya Volvo bilarna som inte hör hemma där.

Kan du andas kan du dö.
MeloveGolf Vw trimmare
29 december 2007 · 2 995 Inlägg

C70 skrev:
Hur många här som klankar ner på Volvos nya bilar och glorifierar nya BMW/Audi/MB har haft en ny Volvo? Med ny Volvo menar jag inte en Volvo 740 eller 850!!! Utan C70N, S80II, V70II osv.....

Det största misstaget dom festa gör (nästan alla) är att dom lever kvar i 'forntiden'. Dvs 'betygsätter' nya Volvo efter hur dom var förut, med 740 osv, som är riktigt sunkig.

Volvon ser tråkig ut och är tråkig att köra även nya kasst utustade såvida man inte betalar multum...XC90 Vs Jeep Srt-8 är utmärkta exempel där jeepen har bästa 4-wd 4ggr mer utrustning och dubbelt så stark motor och är nästan 100.000kr billigare..volvon har överpris fattar inte att folk betalar dom hemska priserna....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
C70
29 december 2007 · 424 Inlägg

MeloveGolf skrev:
Volvon ser tråkig ut och är tråkig att köra även nya kasst utustade såvida man inte betalar multum...XC90 Vs Jeep Srt-8 är utmärkta exempel där jeepen har bästa 4-wd 4ggr mer utrustning och dubbelt så stark motor och är nästan 100.000kr billigare..volvon har överpris fattar inte att folk betalar dom hemska priserna....

Vänta lite här nu! Grand Cherokee Srt-8 har 425 hk och XC90 V8 har 315. Om du tror att 425 är dubbelt så mycket som 315 så kan jag säga att du är ensam om att tro det. Srt-8 börjar på 659 900kr. XC90 V8 börjar på 568 900kr, då har XC90 MER utrustning.

Jeepen känns extremt plastig och absolut inte som någon 700 000kr bil! Nu är det så att jag även kör XC90 i toppmodell (Executive) och jag tytcker att den är GRYM! Den har förresten också varit helt felfri (årsmodell 2007). I jämförelse så kostar nya BMW X5 med lika mycket utrustning MINST 100 000kr mer än XC90 Executive, alltså runt 880 000kr!! Den 100 000kr extra kan man likaväl torka sig där bak med eftersom X5an tappar 150 000kr så fort du har kört den utanför återförsäljaren.

Niklas1987 NO
29 december 2007 · 2 182 Inlägg

C70 skrev:
Jag har kört 2200mil med C70in sedan jag hämtade den och det är en av dom första leverarade i världen! Gissa hur mycket problem det har varit med den? 0 (noll!)

Min har gått 35 000 Mil gissa hur många problem det varit med den ^^ <-----titta va jag har lärt mig

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang