Skynda er o tanka bilen ! ! ! stiger med 29öre Diesel 55öre

steifan DR!FTT3KN!K3R
1 januari 2008 · 10 427 Inlägg

Blir ju inte så extrema pengar i slutändan.

Tänk på att dom flesta får nån extra hundring nu efter ytterligare inkomstskatterabatt. wink

Men det fula är ju att vissa partier gick till val på att inte höja bränsleskatten big_smile

-Akerfeldt-
1 januari 2008 · 2 638 Inlägg

FireTraXX skrev:
Typ 20kr för full tank det stiger med.
Tror att jag överlever.

Du kanske överlever men det finns folk som behöver bil för att komma till och från sitt arbete.
Precis som du sa så ökar det med ca 25kr för en full tank. Tänk att du kör upp en tank i veckan och det då kostar 25kr mer än förut. 25*4=100kr/mån. 100*11=1100kr/år.
Finns ju de som pendlar ännu längre sträckor, tex folk från norrland och där räcker det ju inte med en tank i veckan, resten får du räkna ut själv tongue

Det finns bättre saker man kan lägga pengarna på. yikes Och allt detta för att spara på miljön, men som sagt är det ju enklast att sätta dit den enskilda människan än något annat tongue

bushmyra
1 januari 2008 · 782 Inlägg

vw___tompa skrev:
Ja det är fan sjukt det där med skatter! Först så ska man skatta på det man tjänar sen så ska man skatta på allt annat. Om Sverige skulle ta och sluta med sin välgörenhet att ta in allt folk det är synd om så kanske vi skulle få lite pengar över. EU borde ställa krav att det ska fördelas jämt över alla EU länder så inte lilla Sverige ska behöva ta allt. Sen om fler soffliggare skulle ta och skaffa sig ett jobb istället för att leva på bidrag så skulle dom kunna sänka skatterna ännu mer. Nä det e fan åt helvete med det här landet och dess politik,

Och sen kan vi ju ta det där med alla HEMLÖSA som behöver hjälp först och främst.. i grabbens skola finns 27 olika nationaliteter en liten skola dessutom.. är inte speciellt rasistsisk men det tål att tänkas på!! hjälp oss först..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
index
1 januari 2008 · 658 Inlägg

Aker_s40 skrev:

FireTraXX skrev:
Typ 20kr för full tank det stiger med.
Tror att jag överlever.

Du kanske överlever men det finns folk som behöver bil för att komma till och från sitt arbete.
Precis som du sa så ökar det med ca 25kr för en full tank. Tänk att du kör upp en tank i veckan och det då kostar 25kr mer än förut. 25*4=100kr/mån. 100*11=1100kr/år.
Finns ju de som pendlar ännu längre sträckor, tex folk från norrland och där räcker det ju inte med en tank i veckan, resten får du räkna ut själv tongue

Det finns bättre saker man kan lägga pengarna på. yikes Och allt detta för att spara på miljön, men som sagt är det ju enklast att sätta dit den enskilda människan än något annat tongue

Fast är det inte 12mån / år vi har? Iaf 2007 wink

Kilowatts is my living, horsepower is my life.
TRYIT Teddan
1 januari 2008 · 2 495 Inlägg

steifan skrev:
Blir ju inte så extrema pengar i slutändan.

Tänk på att dom flesta får nån extra hundring nu efter ytterligare inkomstskatterabatt. wink

Men det fula är ju att vissa partier gick till val på att inte höja bränsleskatten big_smile

ja det är verkligen fult att säga en sak och göra en annan, det irriterar mig oxå .
Men jag är fortfarande blå och anser att dom har bra politik överlag.

det är ju ingen som vet hur det hadde sett ut om sossarna hadde varit regerande idag .

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
bushmyra
1 januari 2008 · 782 Inlägg

sossarna får min röst

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171602
Mitt 1500 kronors tangent bord har liteproblem att göra mellanslag..
Volvo 745 "Epan" (1990)
Audi A4 avant TS 1.8t "Stereobilen" (2004)
-Akerfeldt-
1 januari 2008 · 2 638 Inlägg

JoQe skrev:

Aker_s40 skrev:

FireTraXX skrev:
Typ 20kr för full tank det stiger med.
Tror att jag överlever.

Du kanske överlever men det finns folk som behöver bil för att komma till och från sitt arbete.
Precis som du sa så ökar det med ca 25kr för en full tank. Tänk att du kör upp en tank i veckan och det då kostar 25kr mer än förut. 25*4=100kr/mån. 100*11=1100kr/år.
Finns ju de som pendlar ännu längre sträckor, tex folk från norrland och där räcker det ju inte med en tank i veckan, resten får du räkna ut själv tongue

Det finns bättre saker man kan lägga pengarna på. yikes Och allt detta för att spara på miljön, men som sagt är det ju enklast att sätta dit den enskilda människan än något annat tongue

Fast är det inte 12mån / år vi har? Iaf 2007 wink

Jag för min del pendlar iallafall 11mån till arbetet för att jag har faktiskt 1mån semester tongue

wimhed
1 januari 2008 · 510 Inlägg

JoQe skrev:

Aker_s40 skrev:

FireTraXX skrev:
Typ 20kr för full tank det stiger med.
Tror att jag överlever.

Du kanske överlever men det finns folk som behöver bil för att komma till och från sitt arbete.
Precis som du sa så ökar det med ca 25kr för en full tank. Tänk att du kör upp en tank i veckan och det då kostar 25kr mer än förut. 25*4=100kr/mån. 100*11=1100kr/år.
Finns ju de som pendlar ännu längre sträckor, tex folk från norrland och där räcker det ju inte med en tank i veckan, resten får du räkna ut själv tongue

Det finns bättre saker man kan lägga pengarna på. yikes Och allt detta för att spara på miljön, men som sagt är det ju enklast att sätta dit den enskilda människan än något annat tongue

Fast är det inte 12mån / år vi har? Iaf 2007 wink

stämmer, men med 5veckors semester wink ..

Opel Vivaro (2011)
Ford F100 (1953)
-Akerfeldt-
1 januari 2008 · 2 638 Inlägg

wimhed skrev:

JoQe skrev:

Aker_s40 skrev:

Du kanske överlever men det finns folk som behöver bil för att komma till och från sitt arbete.
Precis som du sa så ökar det med ca 25kr för en full tank. Tänk att du kör upp en tank i veckan och det då kostar 25kr mer än förut. 25*4=100kr/mån. 100*11=1100kr/år.
Finns ju de som pendlar ännu längre sträckor, tex folk från norrland och där räcker det ju inte med en tank i veckan, resten får du räkna ut själv tongue

Det finns bättre saker man kan lägga pengarna på. yikes Och allt detta för att spara på miljön, men som sagt är det ju enklast att sätta dit den enskilda människan än något annat tongue

Fast är det inte 12mån / år vi har? Iaf 2007 wink

stämmer, men med 5veckors semester wink ..

Men herregud vad petnoga allt ska vara, det var ju kostnaden som var poängen. För "räkneexemplet" var bara för arbetsresor, då har jag ju inte tagit med allt som man åker på fritiden/semestern tongue

Ravestream
1 januari 2008 · 285 Inlägg

lite svårt att förstå mig på dom som säger  ah va gör en 25 spänn hit eller dit.  så var det dom förra 2 ökningarna med.  ligger väl på 50 kr eller dyl iaf i skillnad på en tank senaste tiden typ.

visst okej om det var 1 gång / år eller dylikt man tankade bilen . plöjer man ca 3000 mil om året så blir det en del stålar man gärna lagt på annt.

fastighetskatten  bahh.. klart .. har man stort fint hus i dom finare områdana så tjänar man på det. som knegare som skaffar sig ett mindre radhus gör skillnaden i fastighetskatten inte ett skit.

men som alla moderater säger .. man har ju 1000 kr mer i plånboken efter lön.. jävla nötter. spela roll om man har 2000 extra i utgifter istället.

Senast redigerat av Ravestream (1 januari 2008)

en satans jävla Volvo.
Martin 9-3 Fisketokig
1 januari 2008 · 2 997 Inlägg

Många bäckar så, javisst blir det några kronor på ett år.

Tur att man bara åker ca 1,5Mil till och från jobbet, ca 7 mil i veckan så för den pendlingen spelar det knappast någon roll. Det är en 50-öring om dagen som det kostar mer i bensin.

Ska man åka billigare så är det bara diesel som gäller, en diesel som drar ca 4 dl mindre milen än 9-3an och kostar halva literpriset när det finns diesel runt hörnet.

Har jag inte helt fel så är det skattebetalarna som betalar alla mina resor när man är har egen firma och får ersättning av staten från första kronan vid resor.

Men vi biter oss själva i häcken när vi samtigt säger att det spelar stort sätt ingen roll om de höjer 30 öre. Hur ska vi då kunna motivera att vi samtidigt kräver drastiskt sänkta priser. ?!

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Ravestream
1 januari 2008 · 285 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Många bäckar så, javisst blir det några kronor på ett år.

Tur att man bara åker ca 1,5Mil till och från jobbet, ca 7 mil i veckan så för den pendlingen spelar det knappast någon roll. Det är en 50-öring om dagen som det kostar mer i bensin.

Ska man åka billigare så är det bara diesel som gäller, en diesel som drar ca 4 dl mindre milen än 9-3an och kostar halva literpriset när det finns diesel runt hörnet.

Har jag inte helt fel så är det skattebetalarna som betalar alla mina resor när man är har egen firma och får ersättning av staten från första kronan vid resor.

Men vi biter oss själva i häcken när vi samtigt säger att det spelar stort sätt ingen roll om de höjer 30 öre. Hur ska vi då kunna motivera att vi samtidigt kräver drastiskt sänkta priser. ?!

WORD !!

en satans jävla Volvo.
zovix Maskinbefäl
1 januari 2008 · 1 038 Inlägg

Det jag undrar är varför reagerar inte folk skarpt på detta?? Ut på stan och protestera/manifestera!!!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
NiV3Rt
1 januari 2008 · 371 Inlägg

Nu glömmer ni en sak. Det höjs väl med mer än 29 öre iom att man ska momsa på skatten (ja, jävlar vad logiskt) wink

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85
MeloveGolf Vw trimmare
1 januari 2008 · 2 995 Inlägg

zovix skrev:
Det jag undrar är varför reagerar inte folk skarpt på detta?? Ut på stan och protestera/manifestera!!!

/Magnus

Har du inte listat ut det än? svaret är enkelt: VI har råd...

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Mr_And_Mrs_Evo
1 januari 2008 · 104 Inlägg

13,09 kr extra för fulltank för mig...
känns ändå surt att det ligger på 12,59 kr/l nu.. sad

Stöd vårat produktionsbolag inom bilsport, handla i vår butik.
http://www.monkeyskull.se
Mr_And_Mrs_Evo
1 januari 2008 · 104 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Många bäckar så, javisst blir det några kronor på ett år.

Tur att man bara åker ca 1,5Mil till och från jobbet, ca 7 mil i veckan så för den pendlingen spelar det knappast någon roll. Det är en 50-öring om dagen som det kostar mer i bensin.

Spelar ju ingen roll hur långt du åker till jobbet, det blir ju ändå dyrare.

Det är ju samma sak som alla ljushuvuden som säger "det spelar ingen roll om de höjerbensinpriset,  jag tankar bara för en hundring ändå..."

Stöd vårat produktionsbolag inom bilsport, handla i vår butik.
http://www.monkeyskull.se
Lady_Milla Alecci's fästmö
1 januari 2008 · 708 Inlägg

helt sjukt e de...fn kan dom inte kolla upp i luften istället å på usa å ryssland å alla dom som släpper ut mer skit än en vnlig personbil grrrrr man bli ju fn ba förbannad...

men jag hann iaf att tanka renån igårkväll  för typ 12.14 hm....å toyyan står ju fulltankad så...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.
Smajly
1 januari 2008 · 3 059 Inlägg

FireTraXX skrev:
Typ 20kr för full tank det stiger med.
Tror att jag överlever.

Håller med.

O varför skynda sig bara för att få ett par liter "billig" soppa..? Bilen ska ju ändå tankas ett X antal ggr under året till "dyrt" pris.. Mycke gnäll för några ören, det är bara o gilla läget..
Den dagen man inte har råd att tanka ska man inte köra bil heller..

Gräsberg
1 januari 2008 · 1 002 Inlägg

bränsle priset upp, fan skiljer ju 4 öre mellan diesel o bensin nu. fan skiljde väl minst en krona i sommras.
sen exempel om man tankar med stationskort får man ju en vis mängdrabatt på bensinpriset.
men vad gör de när de samtidigt höjer priset. men som sagt, utan bil stannar sverige.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"
______________________________
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang