HardCore skrev:
Hamilton skrev:
Den höjda skatten på tobak,bensin och diesel ska ju delfinnansiera lönerna för dom som tjänar minst, tycker jag är helt ok.
Och inte att förglömma, borttagningen av förmögenhetsskatten

Mycket kan jag tycka om borgara..
Men att man ska betala skatt på sina redan skattade pengar bara för man "lägger dom på hög"
tycker jag är redn jävla idioti.. det är nog enda punkten jag håller med dom om. resten av vissa punkter kan låta bra första sekunden till man hör resten.
tänk dig att du jjobbar grisen av dig.. tjänar okej så att du först & främst hamnar i skatteklassen så du pyntar 50% i skatt.. redan där skattar du MYCKET sen när du får nog mycket pengar då ska du skatta mer på det ?
nej samma % skatt för alla så kanskedom som har gott om stålars kan börja skatta i sverige istället.
men bensinen, om dom istället tog mer betalt för dessa som var & varannan dag flyger till jobbet trots att dom har lägenhet 2 km från jobbet & liknande.
vem prata om al-gore- kan bara hålla med. hur FAAAANN det står ju milljöbov i pannan på den snubbben.
Fram för drivmedel då som är bättre för miljön. & sätt högre skatt på andra saker som förstör miljön mer som är "lyxvaror"
Lite siffror på vanligt jävla vatten..
-Vi svenskar dricker 260 miljoner liter vatten på flaska varje år. Det kommer ofta från andra länder och transporteras långt.
-Sverige importerade förra året 180 000 000 liter
Samtidigt exporterar vi 30 000 000 liter vatten
- För att producera varje 1 1/2 liters plastflaska går det åt ett snappsglas olja. Och för hela Sverige blir det nästan fem miljoner 1 1/2 litersflaskor med olja på ett år!
-Flaskvattnet som svenskarna dricker under ett år ger utsläpp av koldioxid motsvarande:
* 8 500 oljeeldade villor
* 12 500 bilar
* 4 500 varv runt jorden med bil.
Tokhöj skatten på vatten på flaska.
EDIT: ursäkta det bidde långt..