Skynda er o tanka bilen ! ! ! stiger med 29öre Diesel 55öre

evilaudio
1 januari 2008 · 16 195 Inlägg

för mig kvittar de om soppan kostar 100 kr litern för ja har firmabil..big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Ravestream
1 januari 2008 · 285 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Mr_And_Mrs_Evo skrev:

POWER_SLAVE skrev:
Ni kanske har missat att en del andra skatter sänks vilket gör att det går jämt ut!

Jo men om man inte betalar förmögenhetsskatt och fastighetsskatt så e de ju bara alla feta borgare som tjänar på det precis som de blåas jävla äckelpolitik bygger på.

haha fy fan vad du har blivit hjärntvättad av vårat föra sosse system stackars sate...

Är det fult att vara miljonär? Fråga varje sosse om han vill ha 100miljoner visst vill han det! Men när någon annan har 100 miljoner så är han en rik idiot!
Avundsjukan är så ENORM i sverige att den till och med fått ett eget parti...

hardcore skrev:
Nä, för det är ju bättre att försämra för alla utan arbete så att några få skräms ut från soffan. Visst de har sänkt arbetslöheten, men till vilken kostnad?

du propagerar alltså för att folk ska gå arbetslösa? ...sossarna kommer aldrig få min röst och har aldrig fått det jag sliter arslet av mig ibland 70timmar i veckan och hälften ska gå till vad? Fetton som ligger hemma och "inte vill jobba" bara supa, sätta på småflickor, spela tv-spel och lyssna på kommunistisk hiphop...Arbetarparti? Yeah right.....

Visst går lite till dessa idioter..  men dom är en liten %  en hel del går till såna som dig som jobbat 70 timmar i veckan skadat sig rejält och inte kan jobba mer (eller liknande)

nu går det istället till dom som redan har 80% av sina saker betalda och har plenty med pengar på banken.


MeloveGolf skrev:

zovix skrev:
Det jag undrar är varför reagerar inte folk skarpt på detta?? Ut på stan och protestera/manifestera!!!

/Magnus

Har du inte listat ut det än? svaret är enkelt: VI har råd...

jo hade väl kunna höjt till det dubbla om man bott i Kga.. men finns ju en anledning till att man flyttat därifrån..

200 varv runt hålan drar ju inte mycket. ochh hyran i kga är ju inte direkt tokhög pga det attraktiva läget LOL

Senast redigerat av Ravestream (1 januari 2008)

en satans jävla Volvo.
HardCore
1 januari 2008 · 321 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Mr_And_Mrs_Evo skrev:

POWER_SLAVE skrev:
Ni kanske har missat att en del andra skatter sänks vilket gör att det går jämt ut!

Jo men om man inte betalar förmögenhetsskatt och fastighetsskatt så e de ju bara alla feta borgare som tjänar på det precis som de blåas jävla äckelpolitik bygger på.

haha fy fan vad du har blivit hjärntvättad av vårat föra sosse system stackars sate...

Är det fult att vara miljonär? Fråga varje sosse om han vill ha 100miljoner visst vill han det! Men när någon annan har 100 miljoner så är han en rik idiot!
Avundsjukan är så ENORM i sverige att den till och med fått ett eget parti...

LÄS DETTA: Vet inte hur jag får texten utanför citeringen just nu tongue

Visserligen var inte frågan till mig. Men vill svara ändå. Självklart inte fult eller fel att vara miljonär, men varför ska de som redan har det svårt ekonomiskt betala så de som redan har mycket pengar får det bättre? Den frågan vill jag ha ett svar på

hardcore skrev:
Nä, för det är ju bättre att försämra för alla utan arbete så att några få skräms ut från soffan. Visst de har sänkt arbetslöheten, men till vilken kostnad?

du propagerar alltså för att folk ska gå arbetslösa? ...sossarna kommer aldrig få min röst och har aldrig fått det jag sliter arslet av mig ibland 70timmar i veckan och hälften ska gå till vad? Fetton som ligger hemma och "inte vill jobba" bara supa, sätta på småflickor, spela tv-spel och lyssna på kommunistisk hiphop...Arbetarparti? Yeah right.....

Gör jag inte, men jag hävdar att det inte är rätt väg att gå för att få folk i arbete. Du har inte tänkt på det att det knappast är någon majoritet av de arbetslösa och sjukskriva etc. som bara är lata och gillar att leva på staten? Det är det jag menar, bara för att det finns vissa som inte vill jobba ska inte den stora massan behöva lida. Är mycket väl medveten om att detta är en väldigt komplex fråga och jag har själv ingen lösning på problemet. Men jag ser inte allt i svart och vitt som vissa andra verkar göra.

Kan tillägga att jag inte heller röstar på röda/gröna kanten.

EDIT: Finns lite text jag skrivit i citeringen med, vet inte hur jag får "ut" det därifrån.

Senast redigerat av HardCore (1 januari 2008)

Hamilton
1 januari 2008 · 8 864 Inlägg

Den höjda skatten på tobak,bensin och diesel ska ju delfinnansiera lönerna för dom som tjänar minst, tycker jag är helt ok.

Fotograf på tierpidag.se
HardCore
1 januari 2008 · 321 Inlägg

Hamilton skrev:
Den höjda skatten på tobak,bensin och diesel ska ju delfinnansiera lönerna för dom som tjänar minst, tycker jag är helt ok.

Och inte att förglömma, borttagningen av förmögenhetsskatten wink

Ravestream
1 januari 2008 · 285 Inlägg

HardCore skrev:

Hamilton skrev:
Den höjda skatten på tobak,bensin och diesel ska ju delfinnansiera lönerna för dom som tjänar minst, tycker jag är helt ok.

Och inte att förglömma, borttagningen av förmögenhetsskatten wink

Mycket kan jag tycka om borgara..

Men att man ska betala skatt på sina redan skattade pengar bara för man "lägger dom på hög"
tycker jag är redn jävla idioti.. det är nog enda punkten jag håller med dom om. resten av vissa punkter kan låta bra första sekunden till man hör resten.

tänk dig att du jjobbar grisen av dig.. tjänar okej så att du först & främst hamnar i skatteklassen så du pyntar 50% i skatt..  redan där skattar du MYCKET  sen när du får nog mycket pengar  då ska du skatta mer på det ?

nej samma % skatt för alla så kanskedom som har gott om stålars kan börja skatta i sverige istället.

men bensinen, om dom istället tog mer betalt för dessa som var & varannan dag flyger till jobbet trots att dom har lägenhet 2 km från jobbet & liknande.
vem prata om al-gore- kan bara hålla med. hur FAAAANN  det står ju milljöbov i pannan på den snubbben.


Fram för drivmedel då som är bättre för miljön. & sätt högre skatt på andra saker som förstör miljön mer som är "lyxvaror"

Lite siffror på vanligt jävla vatten..

-Vi svenskar dricker  260 miljoner liter vatten på flaska varje år. Det kommer ofta från andra länder och transporteras långt.

-Sverige importerade förra året 180 000 000 liter
Samtidigt exporterar vi 30 000 000 liter vatten

- För att producera varje 1 1/2 liters plastflaska går det åt ett snappsglas olja. Och för hela Sverige blir det nästan fem miljoner 1 1/2 litersflaskor med olja på ett år!

-Flaskvattnet som svenskarna dricker under ett år ger utsläpp av koldioxid motsvarande:
* 8 500 oljeeldade villor
* 12 500 bilar
* 4 500 varv runt jorden med bil.

Tokhöj skatten på vatten på flaska.

EDIT: ursäkta det bidde långt..

Senast redigerat av Ravestream (1 januari 2008)

en satans jävla Volvo.
Hamilton
1 januari 2008 · 8 864 Inlägg

HardCore skrev:

Hamilton skrev:
Den höjda skatten på tobak,bensin och diesel ska ju delfinnansiera lönerna för dom som tjänar minst, tycker jag är helt ok.

Och inte att förglömma, borttagningen av förmögenhetsskatten wink

Tyvärr inget jag får nytta av;)

Fotograf på tierpidag.se
Loffe123
2 januari 2008 · 527 Inlägg

Jag fattar inte dena prishöjning.
31 Dec kostade det 11,74 att tanka här på Hydro och Statoil macken i Sundsvall, 1 Jan kostade det 12,44kr
Det är ju 70 öres höjning och inte 29 öre. *suck*

Smajly
2 januari 2008 · 3 059 Inlägg

Loffe123 skrev:
Jag fattar inte dena prishöjning.
31 Dec kostade det 11,74 att tanka här på Hydro och Statoil macken i Sundsvall, 1 Jan kostade det 12,44kr
Det är ju 70 öres höjning och inte 29 öre. *suck*

Det handla väl inte om att priset skulle gå upp med 29 öre.. det var väl bensinskatten som ökade med 29 öre.

zovix Maskinbefäl
2 januari 2008 · 1 038 Inlägg

Japp dessutom tas ju moms ut på skatten och det är ett ypperligt tillfälle för bensinbolagen att anpassa priserna då alla kommer skylla på staten.
/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...
Mitsubishi Galant "4x4 Race edition" (1993)
vw___tompa Avstängd
4 januari 2008 · 386 Inlägg

bushmyra skrev:

vw___tompa skrev:
Ja det är fan sjukt det där med skatter! Först så ska man skatta på det man tjänar sen så ska man skatta på allt annat. Om Sverige skulle ta och sluta med sin välgörenhet att ta in allt folk det är synd om så kanske vi skulle få lite pengar över. EU borde ställa krav att det ska fördelas jämt över alla EU länder så inte lilla Sverige ska behöva ta allt. Sen om fler soffliggare skulle ta och skaffa sig ett jobb istället för att leva på bidrag så skulle dom kunna sänka skatterna ännu mer. Nä det e fan åt helvete med det här landet och dess politik,

Och sen kan vi ju ta det där med alla HEMLÖSA som behöver hjälp först och främst.. i grabbens skola finns 27 olika nationaliteter en liten skola dessutom.. är inte speciellt rasistsisk men det tål att tänkas på!! hjälp oss först..

Håller med din åsikt, dom hemlösa ska vi inte glömma folk som tidigare haft ett bra liv men har kanske råkat hamna snett i livet och får inte hjälp från staten utan får klara sig på egen hand. Man blir fan förbannad hur det här landet styrs!

Senast redigerat av vw___tompa (4 januari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang