2455
Sök

Blir förbannad på folk som säljer bilar ibland!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
Började med att jag ringde på en bmw i förrgår o frågade massa o allt lät kanon bra o vi bestämde möte dagen efter.'
Jag själv bor i ( Lerum nästan 3 mil från Göteborg ) och skulle åka ner till Halmstad ( Laholm )
Och åker dit o hittar rätt till slut.
Ser bilen o tänker åh den ser ju fräsh ut.
Tar och provkör bilen o den starta kanon. Det tickade lite lite bara o tänkte aja kör bilen varm o ser vad som händer om ticknandet försvinner kanske.
så kör en bit.
Sen försvinner det ej o jag stannar o öppnar huven och testar gasa från motorn.
Visst vettu! Får världens vattenstråle på mig ( Kokhett ) o tänker va i helvete!
Så testar jag igen för att se var det kom från. Jo visst fan va kylaren sprucken! Och jag stänger huven o hoppar in i bilen o ser att temp mätaren stiger över halva o jag kör fort tillbaka bilen o sa jag köper ej bilen pga det & det ! O han som sålde bilen var bara helt tyst o tittade ner i marken ( hade lust att fråga honom om han förstår svenska )
Inget speciellt me detta men på tanke att jag åkte så många mil O HAN SA ATT BILEN ÄR I TOPPSKICK!
Inte bara det heller. Gick åt 700kr i bensin med! Gaaah!

C H E V R O L E T <3

555 Inlägg
4 januari 2008
För det första, var glad att det inte var något annat skit som inte gick att se när du skulle kolla på bilen. Alla säger att deras bilar i toppskick.. man ska inte tro på vad folk säger.. de är ju säljare...För det andra, vad körde du med för bil ner? 700 spänn för mindre än 40mil..
Senast redigerat av lanred (4 januari 2008)

5 042 Inlägg
4 januari 2008
Trådstartare
lanred skrev:
För det första, var glad att det inte var något annat skit som inte gick att se när du skulle kolla på bilen. Alla säger att deras bilar i toppskick.. man ska inte tro på vad folk säger.. de är ju säljare...För det andra, vad körde du med för bil ner? 700 spänn för mindre än 40mil..

ne men det är ju inget kul hmm
Åkte Cheva Caprice

C H E V R O L E T <3

582 Inlägg
4 januari 2008
Children-Of-Bodom skrev:
lanred skrev:

ne men det är ju inget kul hmm
Åkte Cheva Caprice

Att du åker cheva kunde ju inte han rå för roll kunde ju kanske tagit nån snålare kärra....

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

321 Inlägg
4 januari 2008
Eller så kunde ju han som hade bilen talat sanning. Hatar att de ska vara så svårt att vara ärlig. Åkte själv i sommras 25mil enkel resa för att kolla på en bil som skulle vara i toppskick men var närmare skroten än toppskick. Blir måttligt road av sånt.

555 Inlägg
4 januari 2008
Jo det är sant att det suger att folk inte är ärliga, men man kan ju inte förvänta sig att en säljare ska vara ärlig (hans uppgift är ju att försöka sälja sin bil till vilket medel som helst)

Tyckte det lät konstigt med 700kr på 40mil så det var därför.

819 Inlägg
4 januari 2008
usch fyfan tråkigt sånt här.
Själv bestämde man träff i somras med en kille. Sa att jag skulle ringa när jag närmade mig så jag kunde få mera vägbeskrvning.
Efter 18 mil ringer jag killen och han säger att bilen är såld för några minuter sen.
Var bara att vända och åka hem igen, så förbannnad har jag inte varit i hela mitt liv tidgare.
Så jag lider verkligen med dig! Fan för sånt här!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533

Pilot
78 Inlägg
4 januari 2008
Jag åkte 26 mil enkel resa för att titta på en M3:a den skulle också vara i toppskick och helt rostfri, det första jag såg när jag tittade på den var en rostbubbla stor som min stortå (har strl 45 i skor) på ena bakdörren sen visade det sig att båda framskärmarna var helt upprostade likaså bakluckan. men det var ändå inte det värsta, när jag öppnade huven så ser jag att stötdämpartornen var helt avrostade och att dämparna sitter löst(!) provkörde den mest för skojs skull (detta var innan jag hittade rosten innanför huven märker då att växellägena glappar värre än på min vinterbil (ford é skrot)

Frågade killen om han inte hade sett rosten

- Jag har haft bilen i ett år och har aldrig hittat någon rost
- Då är du blind ADJÖ!

MORR!

Är det en Fågel? Är det ett Flygplan? Nej det är en Röd Riskokare

V-Power
1 186 Inlägg
4 januari 2008
lanred skrev:
Jo det är sant att det suger att folk inte är ärliga, men man kan ju inte förvänta sig att en säljare ska vara ärlig (hans uppgift är ju att försöka sälja sin bil till vilket medel som helst)

Tyckte det lät konstigt med 700kr på 40mil så det var därför.

Haha orka hänga upp sej på sånna småsaker, de va väl inte riktigt va hans bil dricker som va poängen eller hur.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

3 124 Inlägg
4 januari 2008
Är mycket svårare att sälja en bil om man inte är ärlig med skicket. Blir man besviken handlar man ingen bil, det gäller att få köparen att lita på en som säljare...

321 Inlägg
4 januari 2008
viccoA skrev:
Är mycket svårare att sälja en bil om man inte är ärlig med skicket. Blir man besviken handlar man ingen bil, det gäller att få köparen att lita på en som säljare...

Tror många tänker att om man åkt långt vill man inte åka hem utan ny bil.

1 703 Inlägg
5 januari 2008
Kylare är ju en förbrukningsvara, det skapar ju ett bra prutläge! Det är ju just därför man åker och tittar på bilen man är intresserad av, annars kan man ju lika gärna köpa den osedd.

3 059 Inlägg
5 januari 2008
henkebenke skrev:
Kylare är ju en förbrukningsvara, det skapar ju ett bra prutläge! Det är ju just därför man åker och tittar på bilen man är intresserad av, annars kan man ju lika gärna köpa den osedd.

Exakt..

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 januari 2008
viccoA skrev:

Så resonera ja med när ja säljer/köper nåt. Vill ju känna sig trygg med affären, sen får ja så dåligt samvete om ja ljugit om vissa saker, för vissa e ju en bil kanske den första bilen, räddningen till-från skolan, vad vet jag, vill man ju att de inte blir superbesvikna på att man lurat dom för o tjäna 500 spänn eller whatever.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
5 januari 2008
henkebenke skrev:

Håller med.

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
5 januari 2008
sen får man ju ser de så här en begangad bil är inte en ny bil så

Norrlänning
1 453 Inlägg
6 januari 2008
jävlar vad less man blir, ja var och kolla på en 855 t5 i somras som topplocket hade gått på, Säljaren var tydligen mek på volvo, men hade missat att han hade vita klumpar i oljan och i expansionskärlet var de massa olja och skit tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

553 Inlägg
6 januari 2008
kylare är ju inte så svårt att byta, ett bra prutläge.. men man vet ju inte vad som mer kan vara onämnt från säljaren så är man inte duktigt och vet vad som ska tittas på så äre inte lätt..
Stör mig också när de är oärliga, jag har varit ärlig alla gånger jag sålt något, har gått hur bra som helst - Jag känner helt enkelt inte för att lura på någon nåt, man vet ju aldrig om de är helt okunniga och måste lämna in för allt.. sen känns det bara bättre så och det är mkt lättare iaf för mig att sälja t.ex en bil om jag har sagt allt som är fel på den

I sommras ringde jag på en bil i borås, såg hur fin ut som helst.. Killen svarar och jag frågar lite om den, men typ de första han säger är att bilen ser mkt finare ut på bilden för de skalade bilden så mkt.. Sen säger han att jag gör som jag vill med att komma och kolla på bilen men jag skulle inte ha åkt så långt för en bil i det skicket smile såna säljare gillar jag.. Iaf som i ditt läge att man får åka 40 mil

5 042 Inlägg
6 januari 2008
Trådstartare
Chrill27 skrev:
kylare är ju inte så svårt att byta, ett bra prutläge.. men man vet ju inte vad som mer kan vara onämnt från säljaren så är man inte duktigt och vet vad som ska tittas på så äre inte lätt..
Stör mig också när de är oärliga, jag har varit ärlig alla gånger jag sålt något, har gått hur bra som helst - Jag känner helt enkelt inte för att lura på någon nåt, man vet ju aldrig om de är helt okunniga och måste lämna in för allt.. sen känns det bara bättre så och det är mkt lättare iaf för mig att sälja t.ex en bil om jag har sagt allt som är fel på den

I sommras ringde jag på en bil i borås, såg hur fin ut som helst.. Killen svarar och jag frågar lite om den, men typ de första han säger är att bilen ser mkt finare ut på bilden för de skalade bilden så mkt.. Sen säger han att jag gör som jag vill med att komma och kolla på bilen men jag skulle inte ha åkt så långt för en bil i det skicket smile såna säljare gillar jag.. Iaf som i ditt läge att man får åka 40 mil

Dock ej att svårt att byta men hade ju räknat med att bilen ska kunna köras hem då vi inte hade en bil med dragkrok eller varken släp

C H E V R O L E T <3

Proffa
282 Inlägg
6 januari 2008
henkebenke skrev:

Håller fullt med! Bort med någon tusenlapp bara..

Sök