Passar på att tipsa om Opel Omega innan allt Volvofolk kommer och propsar 240/740 till skyarna... Har kört alla varianter och den absolut bästa kontrollen när man kör på bredden har man faktiskt med Omegorna. Helst en 3000 med lamelldiffad bakaxel men även 2,0 funkar riktigt bra!
Passar på att tipsa om Opel Omega innan allt Volvofolk kommer och propsar 240/740 till skyarna... Har kört alla varianter och den absolut bästa kontrollen när man kör på bredden har man faktiskt med Omegorna. Helst en 3000 med lamelldiffad bakaxel men även 2,0 funkar riktigt bra!
Det är ju en vane sak! Skulle jag sätta mej i en Omega skulle jag säkert snurra å grejja, men det gör jag ju inte med min 740? Då har man väll bästa kontroll med en 740? eller?
Det är ju en vane sak! Skulle jag sätta mej i en Omega skulle jag säkert snurra å grejja, men det gör jag ju inte med min 740? Då har man väll bästa kontroll med en 740? eller?
Jag snurrade inte när jag körde 740 heller utan det gick finfint, men man känner direkt att det är stor skillnad på både körkänsla och komfort. Omegan är mycket mer förlåtande enligt mig. Råder dig att testa
Då ja gine känner till hur omegan är att köra så kan jag inte yttra mig. Men jag höpte 240n med målen att få en bakhjulsdriven bil+ att det ska finnas en uppsjö av reservdelar om nåt går sönder. Då är det lättare med 240/740 än med en Omega.
Lite off topic men.. Omega är en mycket roligare vinterbil än nån sur gammal 740. Hade båda delarna förra vintern och Omegan (2.0) var myycket lättare att kontrollera än stridsvagnen.
Jag snurrade inte när jag körde 740 heller utan det gick finfint, men man känner direkt att det är stor skillnad på både körkänsla och komfort. Omegan är mycket mer förlåtande enligt mig. Råder dig att testa
Sierra! Finns många sånna billiga, tycker dom är både skönare och snyggare en 740. Omega har jag aldrig kört, men dom ser ju bra ut.. Men men på vintern skiter väl dom flesta i hur bilen ser ut huvudsaken är ju att ha kul!
Tänkte skaffa en vinterbil kvittar egentligen vilken skall bara användas under vintern men vill helst ha bakhjulsdrift på den
Så någon som har förslag?
Pris: 0-8.000 kr
Finns det något mer uppenbart än Volvo 740? Krocksäker (bra om man skulle råka få sladd i snöslasket) Bakhjulsdriven (bra om man vill ha sladd i snöslasket) Jordens ös i värmen Grymt driftsäker!
Billigare bil med 204hk och lamelldiffad bakaxel går nog inte att hitta, den ska ju besiktas i februari och tyvärr var det en del el som inte funkade men jäklar vad billigt ;P