Vilken dump låter högst ?

Katamso Superstar
8 januari 2008 · 511 Inlägg

Jag har testat lite olika dumpar och för mej är det viktigt att dom både är funktionella och låter rätt najs smile

Rekomenderar GFB dumpen. Dom är riktigt bra och har ett sjyst ljud. Sen som sagt så spelar ju effekt och ladd in på hur mycke "ljud" man kan få ur den.

GFB är ett Australiensisk företag och i Sverige säljs deras dumpar av Streetside.

http://www.streetside.se/

//K

Mitsubishi Eclipse "Paul Walker Tribute" (1997)
Toyota Supra "One Last Ride" (1993)
KimpaaBooY
27 mars 2009 · 378 Inlägg

HKS SSQV, Lagom hårt inställd.
Lite metalliskt ljud smile

// KimpaaBooY
Go_sideways
27 mars 2009 · 428 Inlägg

Jag hade JBR Dump i min supra. ritkgit gott ljud. lät riktigt högt och bra. smile

LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
23 december 2009 · 1 325 Inlägg

Har en TurboXS fjortis dump i min s13 som kommer åka ur och bli ersatt av en återcirkulerande, låter bra mkt skönare, kolla vinterdrift filmerna under mina videoklipp, den bilen låter AWESOME och det sitter återcirkulerande på den ^^


Porrigare ljud går inte att få för en billig slant imo.


Men du vill låta högt då gäller mkt ladd och en TurboXS enkel/dubbeltratt....


MVH!

Pontaaa
23 december 2009 · 493 Inlägg

jag kör med en återcirk forgekopia från streetgear... låter som en öppen, sjuukt skönt ljud. låter säkert mer om du sätter en tratt på den också hehe:P 4-500kr gick den påsmile den kvittrar, men tror dock att de kan ha att göra med att ljudet studsar ut i luftsnoken:P

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
LINGSTROM Gotlänning på drift.. Konstant!
24 december 2009 · 1 325 Inlägg

Pontaaa skrev:
jag kör med en återcirk forgekopia från streetgear... låter som en öppen, sjuukt skönt ljud. låter säkert mer om du sätter en tratt på den också hehe:P 4-500kr gick den påsmile den kvittrar, men tror dock att de kan ha att göra med att ljudet studsar ut i luftsnoken:P

Aiight!

Funderar på att köpa en liknande, får se vad som finns till hands när det börjar närma sig påställning!

MVH!

hedley Saaboholic
11 juni 2010 · 3 129 Inlägg

Någon som vet hur mkt ladd en dubbeltrattig turbo XS kopia klarar av?

P.s grattis till mig som lyckades lyfta en nästan 1år gammal tråd, haha xD

Senast redigerat av hedley (11 juni 2010)

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang