Reg skylten skrammlar fult när jag pumpar bas

Brodin
7 januari 2008 · 15 Inlägg

japp, har testat att "hålla in" den lite mot karossen, det låter lite mindre men fortfarande störande..

Hur kan man åtgärda detta lilla problem på smidigast sätt? smile

okunnig som fan, dumförklara mig inte big_smile

Tack på förhud!

BMW E36 Cab (1995)
Brodin
7 januari 2008 · 15 Inlägg

btw, kanske fel forum, jag är osäker smile

BMW E36 Cab (1995)
Henrik Elg Bilbyggare!!!
7 januari 2008 · 595 Inlägg

Jag tryckte dit lite tvättsvampar innan jag skruvade dit den på min gamla bil! Men har du rejäl stereo skramlar det alltid någonstans...

Racso Dr Snuggles
7 januari 2008 · 956 Inlägg

Jag la 2 st små gummiplattor bakom nummerplåten, en på varje sida. Blev knäpptyst ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"
TTTTT
7 januari 2008 · 945 Inlägg

prova att lägga gummidistanser mellan skylten och plåten,om det nu är så att den vibrerar mot bilen. eller kasta plåtarna åt helvete, eller sänk volymen!

blinka blått om du vill rejsa!
_fillan_ med lem
7 januari 2008 · 1 925 Inlägg

ett par tvättsvampar brukar funka smile

dock hjälpte det inte till mig sad

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
driveman
7 januari 2008 · 70 Inlägg

håller med dom flesta lägg gummin packnigar så funar det fint

volvo=vi orkar lite vi ochså
Swinge Kung
8 januari 2008 · 191 Inlägg

Jag provade med gummilister runt om hela skylten på baksidan så det blev tätt, även runt bultarna men ändå skramlar det.. har hört att wellpapp bakom hema skylten ska fungera men jättebra när den blir blöt då?

Svamp bakom skylten håller nog fukt väldigt bra vilket väldigt lätt resulterar i rost?

Att isolera bagageluckan med diverse skumgummi m.m. är egentligen det bästa!

Hamilton
8 januari 2008 · 8 873 Inlägg

Skruva ner volymen....

Fotograf på tierpidag.se
Lozinmust "Unloaded"
8 januari 2008 · 1 557 Inlägg

Jag köpte GAS M10-mattor? kan säga fel ty jag slängt paketet, men iaf, dämpningsmattor som pallar rätt låga temperaturer utan att bli svinhårda, ska väl användas i dörrar etc primärt, men funkade bakom regplåten också serru! samt mellan själva skylten och plasthöljet. Ja lite overkill för att bli av med det jävla dånandet. Funkade inte ens att sänka volymen. Tyvärr.

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
Opelmadness German cars, quality and beyond
8 januari 2008 · 8 197 Inlägg

Jag var till plåtverstan på lokala Volvohandlaren och fick karosserikitt. Lade det i en sträng runt bakkanten på skylten sen skruvade jag dit den. Då blev det tyst. Tills det började skruva ur bulten till bakluckan. Det var i förra bilen, denna skramlaar det ingenting i. Tack o lov. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
sir_daniel www.kudoz.se
8 januari 2008 · 3 802 Inlägg

lägg asfalt/butimenmatta på baksidan av skylten o skruva fast den så den inte kan röra sig.
alt. använd dig av tex biltemas dubbelhäftande tejp (den med grönt skyddspapper, då de andra inte håller) så att skylten inte kan röra sig.

engolf
8 januari 2008 · 3 235 Inlägg

Dubbelhäftande tejp...

Brodin
8 januari 2008 · 15 Inlägg

ska testa med några tvättsvampar då smile

BMW E36 Cab (1995)
Lindberg88
8 januari 2008 · 1 418 Inlägg

Kan ju inte vara bra med tvättsvampar? Ligga där och vara konstant fuktiga borde väl leda till rost i förtid? tongue

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Blackbeer
8 januari 2008 · 81 Inlägg

Om du inte vill att den ska vibrera så kan du ju alltid limma fast den utan skruvar? smile
Min granne limmade fast sina skyltar och det lät ingenting efter det ..
Rekomenderar bara detta om du har en skrot-bil smile

Funkar det inte med våld, använd lite mer våld, går det sönder var det trasigt från början
evilaudio
8 januari 2008 · 16 195 Inlägg

"negertoy" e lösningen big_smile   elle apskit som de även kallas..

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Brodin
9 januari 2008 · 15 Inlägg

evilaudio skrev:
"negertoy" e lösningen big_smile   elle apskit som de även kallas..

vilket är vadå? tongue

BMW E36 Cab (1995)
Micke754 Diktator
9 januari 2008 · 433 Inlägg

jag la tvättsvampar bakom på min gamla sunkhög å den tystnade. tongue Dock är det som någon skrev tidigare att svampfan håller fukt rätt skapligt, så om du vet att det är fuktigt ute så plocka bort dom och tryck tillbaka dom när du ska andvända bilen så slipper du rost. tongue

Varför köra sakta när man kan köra fort?
Netzki
9 januari 2008 · 165 Inlägg

Micke754 skrev:
jag la tvättsvampar bakom på min gamla sunkhög å den tystnade. tongue Dock är det som någon skrev tidigare att svampfan håller fukt rätt skapligt, så om du vet att det är fuktigt ute så plocka bort dom och tryck tillbaka dom när du ska andvända bilen så slipper du rost. tongue

Har lagt svampar bakom min också, inte tänkt tanken på fukten och de har setat där ett tag. Bäst att byta metod kanske hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang