Alkohol

blacken
9 januari 2008 ·

baaki skrev:

_Wallis_ skrev:

lundwall skrev:

Ah, jo, det är sant. Men vill man ha mängdrabatt kan man köpa av vemsomhelst som odlar.

Skippa Drog snacket, Detta var en tråd om Alkohol.
Varför ska det alltid bli droger i slutändan, Alltid samma
visa med ngn som börjar snacka om att det inte är farligt
bla bla bla.

Håll er till Topic

Sen när slutade alkohol vara en drog? Bara för en del har svårt att acceptera att alkohol är närmare tyngre droger blir den inte bättre av att ljuga och säga det inte är en drog.

Blacken: Visst, enligt undersökningar sänker cannabisbruk ens IQ med ca. 4 enheter, medans dagligt smsánde sänker ens IQ med 10enheter då hjärnan hela tiden är i beredskapsläge. Så du borde verkligen ta det lugnt med mobilen. Även, minnet försämras under cannabisbruk, men efter en tids uppehåll är det återställt igen, medans hjärnskador och leverskador av alkohol inte alls återställs i närheten av lika mycket. Så vart vill du komma med att brajj gör en dum?

Vart jag vill komma är det, att om man röker brass så BLIR man puckad och ju mer man röker ju mer puckad BLIR man. TCH är fettlösligt sätter sig bland annat på tallkottkörteln och reproduktions organen. Och det tar åratal innan det går ur kroppen. Som grädde på moset så innehåller THC över 400 kända substanser som dom inte har en blekaste aning hur dom påverkar psyket och kroppen mer än att INGEN av substanserna är BRA för en.

Ksj
9 januari 2008 · 1 217 Inlägg

blacken skrev:

baaki skrev:

_Wallis_ skrev:

Skippa Drog snacket, Detta var en tråd om Alkohol.
Varför ska det alltid bli droger i slutändan, Alltid samma
visa med ngn som börjar snacka om att det inte är farligt
bla bla bla.

Håll er till Topic

Sen när slutade alkohol vara en drog? Bara för en del har svårt att acceptera att alkohol är närmare tyngre droger blir den inte bättre av att ljuga och säga det inte är en drog.

Blacken: Visst, enligt undersökningar sänker cannabisbruk ens IQ med ca. 4 enheter, medans dagligt smsánde sänker ens IQ med 10enheter då hjärnan hela tiden är i beredskapsläge. Så du borde verkligen ta det lugnt med mobilen. Även, minnet försämras under cannabisbruk, men efter en tids uppehåll är det återställt igen, medans hjärnskador och leverskador av alkohol inte alls återställs i närheten av lika mycket. Så vart vill du komma med att brajj gör en dum?

Vart jag vill komma är det, att om man röker brass så BLIR man puckad och ju mer man röker ju mer puckad BLIR man. TCH är fettlösligt sätter sig bland annat på tallkottkörteln och reproduktions organen. Och det tar åratal innan det går ur kroppen. Som grädde på moset så innehåller THC över 400 kända substanser som dom inte har en blekaste aning hur dom påverkar psyket och kroppen mer än att INGEN av substanserna är BRA för en.

Mig veterligen så finns det inga vetenskapliga belägg för att delta9 tetrahydrocannabinol är skadligt för hjärnan på något vis. Dessutom lämnar THC kroppen till nära nog 100% inom 90 dagar efter intagning.

Saab 900 "2.1an" (1992)
beta
9 januari 2008 · 804 Inlägg

blacken skrev:
Vart jag vill komma är det, att om man röker brass så BLIR man puckad och ju mer man röker ju mer puckad BLIR man. TCH är fettlösligt sätter sig bland annat på tallkottkörteln och reproduktions organen. Och det tar åratal innan det går ur kroppen. Som grädde på moset så innehåller THC över 400 kända substanser som dom inte har en blekaste aning hur dom påverkar psyket och kroppen mer än att INGEN av substanserna är BRA för en.

Även om forskning inte kunnat visa att enskilda substanser är "bra" för en har åratal av forskning visat att alla substanser i cannabis är bättre än alkohol och tobak. Det har forskats massor om cannabis, och nu säger jag emot min första mening, forskning har visat att cannabis är bra mot: cancer, alzheimers, fibromylagi, starr, MS osv osv. Så visst är cannabis bra för en. http://swecan.org/modules.php?name=News … &sid=7

zewmah
9 januari 2008 · 81 Inlägg

blacken skrev:
Vart jag vill komma är det, att om man röker brass så BLIR man puckad och ju mer man röker ju mer puckad BLIR man. TCH är fettlösligt sätter sig bland annat på tallkottkörteln och reproduktions organen. Och det tar åratal innan det går ur kroppen. Som grädde på moset så innehåller THC över 400 kända substanser som dom inte har en blekaste aning hur dom påverkar psyket och kroppen mer än att INGEN av substanserna är BRA för en.

Som vanligt spyr du ut dig massa skit utan belägg för nånting.
Det finns god forskning kring hur substansen (notera singular) THC påverkar både kropp och psyke, förvånansvärt nog nästintill helt tvärtemot dina påståenden.

-Mike- Stolt tvåbarnsfar
9 januari 2008 · 548 Inlägg

ATMTA skrev:

alain skrev:
Jag har alldrig kunna älska med en tjej som var packad, lukta fyllo och inte klar i huvet

Indeed! 

Jag skulle heller aldrig kunna göra något sådant..  tycker det är starkt fel då tjejen inte tänker på vad hon gör till 100%. '

Jag ser det helt enkelt som att man utnyttjar dem om man gör det.

Men de utnyttjar ju oss för att få spriten betald! Är inte tjejen helt avdäckad är det helt OK! Är tjejen allmänt full så är det ju lika för alla! Varför skulle man inte kunna ha sex med en tjej som är påverkad av alkohol på krogen! Men visar tjejen minsta antydan till att säga nej så är det ett nej!

-Mike-
BMW 320i (2003)
Sir_x
9 januari 2008 · 945 Inlägg

MikeAero skrev:

ATMTA skrev:

alain skrev:
Jag har alldrig kunna älska med en tjej som var packad, lukta fyllo och inte klar i huvet

Indeed! 

Jag skulle heller aldrig kunna göra något sådant..  tycker det är starkt fel då tjejen inte tänker på vad hon gör till 100%. '

Jag ser det helt enkelt som att man utnyttjar dem om man gör det.

Men de utnyttjar ju oss för att få spriten betald! Är inte tjejen helt avdäckad är det helt OK! Är tjejen allmänt full så är det ju lika för alla! Varför skulle man inte kunna ha sex med en tjej som är påverkad av alkohol på krogen! Men visar tjejen minsta antydan till att säga nej så är det ett nej!

Min tur att WORDA dig!

Lite fyllesex är ju bara skoj!

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
blacken
10 januari 2008 ·

zewmah skrev:

blacken skrev:
Vart jag vill komma är det, att om man röker brass så BLIR man puckad och ju mer man röker ju mer puckad BLIR man. TCH är fettlösligt sätter sig bland annat på tallkottkörteln och reproduktions organen. Och det tar åratal innan det går ur kroppen. Som grädde på moset så innehåller THC över 400 kända substanser som dom inte har en blekaste aning hur dom påverkar psyket och kroppen mer än att INGEN av substanserna är BRA för en.

Som vanligt spyr du ut dig massa skit utan belägg för nånting.
Det finns god forskning kring hur substansen (notera singular) THC påverkar både kropp och psyke, förvånansvärt nog nästintill helt tvärtemot dina påståenden.

Tro mig jag har " lite" mer efarenhet än "gemene" man av ämnet ifråga. Och THC innehåller mer än 400 kända "substanser". Och man blir skum av brass det behöver man inte vara en "raketforskare" för att inse och förstå.

Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
10 januari 2008 · 5 042 Inlägg

Sir_x skrev:

MikeAero skrev:

ATMTA skrev:

Indeed! 

Jag skulle heller aldrig kunna göra något sådant..  tycker det är starkt fel då tjejen inte tänker på vad hon gör till 100%. '

Jag ser det helt enkelt som att man utnyttjar dem om man gör det.

Men de utnyttjar ju oss för att få spriten betald! Är inte tjejen helt avdäckad är det helt OK! Är tjejen allmänt full så är det ju lika för alla! Varför skulle man inte kunna ha sex med en tjej som är påverkad av alkohol på krogen! Men visar tjejen minsta antydan till att säga nej så är det ett nej!

Min tur att WORDA dig!

Lite fyllesex är ju bara skoj!

Yeeeeeaaj wink

C H E V R O L E T <3
blacken
10 januari 2008 ·

Ksj skrev:

blacken skrev:

baaki skrev:

Sen när slutade alkohol vara en drog? Bara för en del har svårt att acceptera att alkohol är närmare tyngre droger blir den inte bättre av att ljuga och säga det inte är en drog.

Blacken: Visst, enligt undersökningar sänker cannabisbruk ens IQ med ca. 4 enheter, medans dagligt smsánde sänker ens IQ med 10enheter då hjärnan hela tiden är i beredskapsläge. Så du borde verkligen ta det lugnt med mobilen. Även, minnet försämras under cannabisbruk, men efter en tids uppehåll är det återställt igen, medans hjärnskador och leverskador av alkohol inte alls återställs i närheten av lika mycket. Så vart vill du komma med att brajj gör en dum?

Vart jag vill komma är det, att om man röker brass så BLIR man puckad och ju mer man röker ju mer puckad BLIR man. TCH är fettlösligt sätter sig bland annat på tallkottkörteln och reproduktions organen. Och det tar åratal innan det går ur kroppen. Som grädde på moset så innehåller THC över 400 kända substanser som dom inte har en blekaste aning hur dom påverkar psyket och kroppen mer än att INGEN av substanserna är BRA för en.

Mig veterligen så finns det inga vetenskapliga belägg för att delta9 tetrahydrocannabinol är skadligt för hjärnan på något vis. Dessutom lämnar THC kroppen till nära nog 100% inom 90 dagar efter intagning.

Det var något nytt. Du kan ju tala om det för dom som har hamnat på psyket att det dom har petat i sig är "ofarligt enligt forskarna".

zewmah
10 januari 2008 · 81 Inlägg

blacken skrev:
Tro mig jag har " lite" mer efarenhet än "gemene" man av ämnet ifråga. Och THC innehåller mer än 400 kända "substanser". Och man blir skum av brass det behöver man inte vara en "raketforskare" för att inse och förstå.

Tro mig; du spyr ur dig massa skit och dina "kunskaper" är värdelösa. En 3 veckors utbildning sponsrad av Narconon & Hasselkollektivet gör dig inte till en expert. THC är en substans. Cannabis innehåller massvis med substanser. End of story.

Man blir påverkad för stunden av ruset, och ja - även ett tag efteråt vid hög konsumtion.  Långsiktig påverkan saknas då effekterna är reversibla. Så säg mig; Vart är det du vill komma?

zewmah
10 januari 2008 · 81 Inlägg

blacken skrev:
Det var något nytt. Du kan ju tala om det för dom som har hamnat på psyket att det dom har petat i sig är "ofarligt enligt forskarna".

Sure thing; när du letar upp EN ENDA som har FÅTT en psykotisk sjukdom pga cannabis. (Ledtråd; skilj på "få" och "utlösa").

Ledtråd 2: Cannabis kan alltså utlösa latenta psykotiska tillstånd, men ej inducera sjukdomarna  - detta har det forskats om sedan 60-talet och det har FORTFARANDE inte gått att påvisa att psykiskt friska människor utan anlag för schizofreni och övriga psykotiska tillstånd får detta av cannabis.

blacken
10 januari 2008 ·

zewmah skrev:

blacken skrev:
Tro mig jag har " lite" mer efarenhet än "gemene" man av ämnet ifråga. Och THC innehåller mer än 400 kända "substanser". Och man blir skum av brass det behöver man inte vara en "raketforskare" för att inse och förstå.

Tro mig; du spyr ur dig massa skit och dina "kunskaper" är värdelösa. En 3 veckors utbildning sponsrad av Narconon & Hasselkollektivet gör dig inte till en expert. THC är en substans. Cannabis innehåller massvis med substanser. End of story.

Man blir påverkad för stunden av ruset, och ja - även ett tag efteråt vid hög konsumtion.  Långsiktig påverkan saknas då effekterna är reversibla. Så säg mig; Vart är det du vill komma?

Vad jag vill komma till är att jag har ÖVER 20 års "erfarenhet" av det. Och det jag både själv sett och upplevt är ATT brass skruvar sönder pannbenet på en oavsett vad en del flumdrogliberaler säger. Att brass är FARLIGT att inhalera och att man BLIR puckad av det. för en sak är jag ganska så övertygad om och det är att jag har nog petat i mig mer "illegala" substanser och "växtånger" än vad du ens sett på ett "vykort".

ps: jag har aldrig ens varit i närheten av hassela eller Narconon. Jag växte upp under hippitiden och var inte FNL:are, thats it. cool

MrTurbo Better than God \o/
10 januari 2008 · 1 882 Inlägg

Jag har ingen anledning till att behöva fly verkligheten så jag klarar mig utmärkt utan sprit och  droger.
Visst kan det gå ner en öl ibland men det inte för syftet att bli full utan för att det kan vara gott, tex när man grillat en ljum sommarkväll. Kan ni inte ha kul utan att vara påverkade av något så e det ju rätt tragiskt...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
zewmah
10 januari 2008 · 81 Inlägg

Bra - lite mer info. Men det du säger är ju fortfarande inte helt korrekt..... wink
Nattistajm nu.

Ksj
10 januari 2008 · 1 217 Inlägg

blacken skrev:

zewmah skrev:

blacken skrev:
Tro mig jag har " lite" mer efarenhet än "gemene" man av ämnet ifråga. Och THC innehåller mer än 400 kända "substanser". Och man blir skum av brass det behöver man inte vara en "raketforskare" för att inse och förstå.

Tro mig; du spyr ur dig massa skit och dina "kunskaper" är värdelösa. En 3 veckors utbildning sponsrad av Narconon & Hasselkollektivet gör dig inte till en expert. THC är en substans. Cannabis innehåller massvis med substanser. End of story.

Man blir påverkad för stunden av ruset, och ja - även ett tag efteråt vid hög konsumtion.  Långsiktig påverkan saknas då effekterna är reversibla. Så säg mig; Vart är det du vill komma?

Vad jag vill komma till är att jag har ÖVER 20 års "erfarenhet" av det. Och det jag både själv sett och upplevt är ATT brass skruvar sönder pannbenet på en oavsett vad en del flumdrogliberaler säger. Att brass är FARLIGT att inhalera och att man BLIR puckad av det. för en sak är jag ganska så övertygad om och det är att jag har nog petat i mig mer "illegala" substanser och "växtånger" än vad du ens sett på ett "vykort".

ps: jag har aldrig ens varit i närheten av hassela eller Narconon. Jag växte upp under hippitiden och var inte FNL:are, thats it. cool

Jag måste ju bara börja med att säga att du verkar skryta om att du rökt på i över 20 år.
Det är iallafall så jag tolkat ditt inlägg.

Det finns som jag tidigare nämnt inga som helst vetenskapliga belägg för att delta9 tetrahydrocannabinol är skadligt för hjärnan.
Vad du är tror om detta så är det bara spekulationer från din sida oavsett om du så har ett fält med gräs hemma i badkaret.

Så kort sagt, man blir inte "puckad" av att röka på. Däremot har forskare i USA påvisat resultat där människor som rökt på fått höjd tankeverksamhet och starkare immunförsvar .

Saab 900 "2.1an" (1992)
blacken
10 januari 2008 ·

Ksj skrev:

blacken skrev:

zewmah skrev:
Tro mig; du spyr ur dig massa skit och dina "kunskaper" är värdelösa. En 3 veckors utbildning sponsrad av Narconon & Hasselkollektivet gör dig inte till en expert. THC är en substans. Cannabis innehåller massvis med substanser. End of story.

Man blir påverkad för stunden av ruset, och ja - även ett tag efteråt vid hög konsumtion.  Långsiktig påverkan saknas då effekterna är reversibla. Så säg mig; Vart är det du vill komma?

Vad jag vill komma till är att jag har ÖVER 20 års "erfarenhet" av det. Och det jag både själv sett och upplevt är ATT brass skruvar sönder pannbenet på en oavsett vad en del flumdrogliberaler säger. Att brass är FARLIGT att inhalera och att man BLIR puckad av det. för en sak är jag ganska så övertygad om och det är att jag har nog petat i mig mer "illegala" substanser och "växtånger" än vad du ens sett på ett "vykort".

ps: jag har aldrig ens varit i närheten av hassela eller Narconon. Jag växte upp under hippitiden och var inte FNL:are, thats it. cool

Jag måste ju bara börja med att säga att du verkar skryta om att du rökt på i över 20 år.
Det är iallafall så jag tolkat ditt inlägg.

Det finns som jag tidigare nämnt inga som helst vetenskapliga belägg för att delta9 tetrahydrocannabinol är skadligt för hjärnan.
Vad du är tror om detta så är det bara spekulationer från din sida oavsett om du så har ett fält med gräs hemma i badkaret.

Så kort sagt, man blir inte "puckad" av att röka på. Däremot har forskare i USA påvisat resultat där människor som rökt på fått höjd tankeverksamhet och starkare immunförsvar .

lollollollol
Du får tolka vad du vill bäst du gitter. Summan av kardemumman är att det jag har sett och upplevt kan vare sig du eller någon annan ändra på. Och jag har erfarenhetsmässigt en diametral uppfattning om det hela baserat på mitt tidigare liv. och om och när någon bevisar för mina egna sinnen att det jag har sett och varit med om är felaktigt så ska jag gladeligen ändra uppfattning.

Senast redigerat av blacken (10 januari 2008)

Olsson__
10 januari 2008 · 136 Inlägg

Tack så mycket för alla bra svar och diskussioner smile mvh Olsson__ & persson_740

Volvo v70n 2.5t "R design" (2005)
ATMTA
10 januari 2008 ·

MikeAero skrev:
Men de utnyttjar ju oss för att få spriten betald! Är inte tjejen helt avdäckad är det helt OK! Är tjejen allmänt full så är det ju lika för alla! Varför skulle man inte kunna ha sex med en tjej som är påverkad av alkohol på krogen! Men visar tjejen minsta antydan till att säga nej så är det ett nej!

utnyttjar oss för att få sprit...  pfff, det va väl en mindre begåvad kommentar...

Man kan teoretiskt komparera den mentala kapaciteten hos en berusad människa och en förståndshandikappad människa. Då syftar jag på den delen med att veta vad som är rätt och det dem vill göra. För det är väldigt lätt att få dem göra saker o ting bara man är rapp i käften.

Och vad jag har förståt så är det inte särskilt kul för kvinnorna dagen efter då dem har förståt / fått höra vad som hände kvällen innan.

Jag skulle kunna gå så långt med att jämföra det med sexuellt utnyttjande.
Då den andra personen som sagt inte är klar i sinnet.
Det är som att ge dem en drog så att dem inte tänker särskilt mycket utan bara hänger på.
Alltså att man utnyttjar omständigheterna. neutral

beta
10 januari 2008 · 804 Inlägg

ATMTA skrev:
Det är som att ge dem en drog så att dem inte tänker särskilt mycket utan bara hänger på.
Alltså att man utnyttjar omständigheterna. neutral

Det är ju det man gör, alkohol ÄR en drog!

Autonom
11 januari 2008 ·

Det är inte alkoholen i sig som är problemet, det är folk som är tröga nog att dricka skiten

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang