2117
Sök

Alkohol

maliin
12 januari 2008
Vad händer när man dricker alkohol?

-Magsäcken skadas
-Bukspottkörteln skadas
-Levern skadas
-Hjärnan och nervsystemet skadas
-Benstommen och benmärgen skadas
-Njurarna skadas
-Man får ”dille” (delirium tremens som det egentligen heter, är en livshotande psykisk störning)

Allt detta får du på köpet när du dricker alkohol. Tänkt på det!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 januari 2008
maliin skrev:

-Magsäcken skadas
-Bukspottkörteln skadas
-Levern skadas
-Njurarna skadas
-Man får ”dille” (delirium tremens som det egentligen heter, är en livshotande psykisk störning)

å många har skit kul när dom dricker:P

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

maliin
12 januari 2008
turboforssen skrev:
maliin skrev:

-Magsäcken skadas
-Bukspottkörteln skadas
-Levern skadas
-Njurarna skadas

Jepp, dumt nog har man det!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
12 januari 2008
maliin skrev:
turboforssen skrev:
maliin skrev:

-Magsäcken skadas
-Bukspottkörteln skadas
-Levern skadas
-Njurarna skadas

Jepp, dumt nog har man det!

men va fan man lever bara en gång tongue säger inte att man ska supa sig dyngrak varje helg men
det finns så mycket annat som är faligare

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

121 Inlägg
12 januari 2008
Blacken har rätt! Att bortse från 20 års erfarenhet av missbruk med hänvisning till olika obskyra forskningsrapporter som nå'n gör här,  är mer korkat än tillåtet. Även jag har många års erfarenhet av missbrukare av alla sorters droger och dom dummaste (= där hjärnan och tankeverksamheten fungerar sämst) människor jag har träffat är dom som använder cannabis.

Non omnia possumus omne

155 Inlägg
12 januari 2008
alkohol är som sagt innan i tråden inte nyttigt för kroppen, men är det inte erkänt att alkohol gör att hjärnan släpper ut nåt ämne som gör en glad? kmr inte ihåg vad det hette men det har jag hört iaf. det måste ju vara en av anledningarna att man har kul när man dricker, jag har i princip alltid roligt när jag dricker iaf. och vafan, jag tkr inte att man "utnyttjar läget" om man har sex med en brud som är full. som oftast är man väl det själv då och då vill ju hon med det och det visste troligtvis den tjejen som drack innan att hon kanske blir lättare att få med sig hem. de vart min åsikt iaf

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

Muttley
12 januari 2008
dricker inte alkohol så i mina ögon är de bara gift smile

Statstjänsteman
125 Inlägg
12 januari 2008
Olsson__ skrev:
Vad tycker ni om alkoholen i sammhället i dag ?

Så länge man dricket med måtta så är det väl inga problem. Lst at vöen selfenrna gänra äter sjt fjrukt för att fo lite kdick. Sorry foir felstavn, frm ntkt öl

804 Inlägg
12 januari 2008
Frenzy skrev:
Blacken har rätt! Att bortse från 20 års erfarenhet av missbruk med hänvisning till olika obskyra forskningsrapporter som nå'n gör här,  är mer korkat än tillåtet. Även jag har många års erfarenhet av missbrukare av alla sorters droger och dom dummaste (= där hjärnan och tankeverksamheten fungerar sämst) människor jag har träffat är dom som använder cannabis.

Jag lyssnar hellre på stora hälsoorganisationer som WHO och stora senatsrapporter som den från canada än på en sönderknarkad idiot, att du och blacken hellre lyssnar på sådana är upp till er. Men jag hoppas hur idiotiska era källor låter, FN-instansen Världshälsoorganisationens forskning VS. Frenzy och blackens pundare på centralstation. roll

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
12 januari 2008
Tänk hur det var för 30 år sen med alkohol, inte alls som idag, på den tid var det inte bra att synas på systembolaget, när man hade plast påse med flaskor i, man gömde den under jackan så att inget kunde se att man hade vin eller spritt med sig.
fyllo fanns inte så många som idag när man går ut från disko, tjejer som blev våldtagna, fanns inte, man kunde roa sig utan den giftiga alkohol.
Idag det känns som att ålder för dricka spritt har gått ner mycket, man ser det under festivaler, 12-13 åringar som är fyll packad, bråkar jämt, hamnar på akut och tjejer 13-14 år som är våldtagna och inte ens kan beräta vem det är så packad dom har varit, var fick dom spritt i från??,
Dom är inte 15 år därmed inte staffbar, dom vet mycket väl det.
Jag tycker att det ska vara enorma böter till dom som skaffa spritt eller starköl till barn.
Snart har vi alkohol i nappflaska till spädbarn.
Vi kan önska lycka till  till vara barn, det är tack vara vi att dom blir som dom blir. roll
Senast redigerat av alain (12 januari 2008)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Inläggskritiker
990 Inlägg
12 januari 2008
CHECKA LÄNKEN

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article398505.ab

I´ll REST MY CASE. ;-)
Senast redigerat av Hammarslag (12 januari 2008)

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

blacken
13 januari 2008
baaki skrev:
Frenzy skrev:

Jag lyssnar hellre på stora hälsoorganisationer som WHO och stora senatsrapporter som den från canada än på en sönderknarkad idiot, att du och blacken hellre lyssnar på sådana är upp till er. Men jag hoppas hur idiotiska era källor låter, FN-instansen Världshälsoorganisationens forskning VS. Frenzy och blackens pundare på centralstation. roll

Var försiktig med vad du kallar folk.
Senast redigerat av blacken (13 januari 2008)

121 Inlägg
13 januari 2008
baaki skrev:
Jag lyssnar hellre på stora hälsoorganisationer som WHO och stora senatsrapporter som den från canada än på en sönderknarkad idiot, att du och blacken hellre lyssnar på sådana är upp till er. Men jag hoppas hur idiotiska era källor låter, FN-instansen Världshälsoorganisationens forskning VS. Frenzy och blackens pundare på centralstation.

Detta är argument som drogliberaler och narkotikaförespråkare/missbrukare har använt i alla tider för att på något sätt rättfärdiga sina åsikter, alltså att hänvisa till olika undersökningar. Det finns minst lika många sådana som understryker hur farligt det är med droganvändning. En oerhört kunnig person på cannabisområdet är SKL:s expert (numera på konsultbasis) Marianne von Wachenfeldt. Ta del av hennes åsikter som grundar sig på forskning och praktiskt arbete med cannabis!

Mycket intressant! Man undrar vilka förutsättningar som gällde när dom fick undersökningsuppdraget. Artikeln väckte många frågor som inte besvarades där.

Non omnia possumus omne

804 Inlägg
13 januari 2008
blacken skrev:

Dårå? Rökt samma sak som i denna: http://youtube.com/watch?v=C8YVKxDZw7U& … re=related ?

Frenzy: Faktum är ändå att den faktan som kommer fram från stora rapporter säger samma sak och det är små institut som kommer ut och säger att cannabis är farligt, senast -98 gick ju FHI ut med att hasch är mycket farligare än kokain (eller om det var heroin, kommer inte ihåg vilket av det nu). När svenska FHI kommer ut med sådana helt glasklart felaktiga rapporter är det väl inte konstigt man förkastar de direkt?

137 Inlägg
13 januari 2008
baaki skrev:
blacken skrev:

Dårå? Rökt samma sak som i denna: http://youtube.com/watch?v=C8YVKxDZw7U& … re=related ?

Frenzy: Faktum är ändå att den faktan som kommer fram från stora rapporter säger samma sak och det är små institut som kommer ut och säger att cannabis är farligt, senast -98 gick ju FHI ut med att hasch är mycket farligare än kokain (eller om det var heroin, kommer inte ihåg vilket av det nu). När svenska FHI kommer ut med sådana helt glasklart felaktiga rapporter är det väl inte konstigt man förkastar de direkt?

Sicken rolig video, det är alltså såå man blir efter man rökt hash. smile

"Shackle-razzle-futzal-craz"

blacken
13 januari 2008
baaki skrev:
blacken skrev:

Jag säger bara som det är. DU ska vara väldigt försiktig NÄR du fäller omdömen om folk.

blacken
13 januari 2008
Hammarslag skrev:
CHECKA LÄNKEN

I´ll REST MY CASE. ;-)

Mycket intressant det påvisar att både alkohol och tobak är farligare än LSD?
Gör ett experiment. Ta tre supar om dagen i två veckor, och se vad som händer
ta tre tripper om dagen i två veckor, och se vad som händer.
Rök 10 cigg om dagen i två veckor, och se vad som händer.
ta 10 tripper om dagen i två veckor, och se vad som händer.

804 Inlägg
13 januari 2008
blacken skrev:
Hammarslag skrev:
CHECKA LÄNKEN

I´ll REST MY CASE. ;-)

Efter 3-4 dagar har han byggt upp så mycket tollerans mot LSD att ruset uteblir.
LSD ska inte heller vara fysiskt skadligt, så orkar hans psyke med första "choken" med 10trippar första dagen bör han klara sig bäst på LSD.

Edit: För att göra det än svårare för dig.
En "dagsdos" LSD för att hålla sig bra berusad = 1-2 lappar.
En dagsdos alkohol för att hålla sig bra berusad = 0.5-1l 40%
En dagsdos tobak för att hålla sig "berusad" = 10-20cigg.

För att göra en rättvis jämförelse med de olika mängderna får man räkna hela doser så.
3 doser alkohol = 1,5-3l 40% / dag
3 doser LSD = 3-6 lappar/dag
3 doser tobak = 30-60cigg/dag.

Alkoholen kommer med största säkerhet döda en med 3doser/dag i 2 veckor.
LSD kommer ta slut på ens psyke de första 3-4 dagarna för att sedan sluta fungera pga. tollerans med 3-6lappar/dag i 2veckor överlever man utan vidare.
3 doser tobak/dag, så länge inte kroppen lyckas lagra för mycket nikotin och släppa iväg 50mg nikotin på en gång på något vänster bör man överleva (dödlig dos nikotin på en gång = 50mg/person, 1g nikotin kan döda 20 vuxna människor) dock lär ens andningsorgan ha tagit mycket stryck.

Summa: LSD sliter på psyket, resterande potentiella dödsdroger, medans LSD inte är dödligt. Vilket du borde veta med 20års erfarenhet av droger då jag vet det efter 5års studerande.
Senast redigerat av baaki (13 januari 2008)

blacken
13 januari 2008
baaki skrev:
blacken skrev:
Hammarslag skrev:
CHECKA LÄNKEN

I´ll REST MY CASE. ;-)

Efter 3-4 dagar har han byggt upp så mycket tollerans mot LSD att ruset uteblir.
LSD ska inte heller vara fysiskt skadligt, så orkar hans psyke med första "choken" med 10trippar första dagen bör han klara sig bäst på LSD.

lollollollollollollollollollollol
Veckans bästa!. Det var länge sedan jag fick ett sådant gott garv, tack ska du ha!.lollollollollollollol
Senast redigerat av blacken (13 januari 2008)

804 Inlägg
13 januari 2008
blacken skrev:
baaki skrev:
blacken skrev:

lollollollollollollollollollollol
Veckans bästa.lollollol

Läs ovan igen. wink

Sök