MORT skrev:
Hammarslag: Håller helt med dig faktiskt, har inte provat så mycket själv. Men har umgåtts med en del människor som tagit droger, detta är inga missbrukare i mina ögon. Det är människor som kanske tar sig en svamp någon gång per år o freakar loss. Precis som medel "svensson" som super sig redlös varje högtid på året.
Men menar alla fungerar olika, jag dömer ingen som inte har tagit eller inte provat något. Samtidigt som jag själv inte vill bli kallad pundare för att man "freakar" loss någon gång om året.
Tack för mig.
Tackar.
Ja det är en markant skillnad på "Knarkare" och "knarkare" var lika fördomsfull jag själv innan och antog att bara för nån tex rökte fet så var denne värsta knarkaren som baxade grejer för att ha råd med sitt missbruk men ack så fel ja hade.
Jag ser inget fel i att man har fest hemma, krökar till och boostar med tex lite koks á la stureplan. Och sen går ut på krogen, dom tendenser som alkohol kan framkalla (aggressioner osv) försvinner helt, man bara mår skitbra helt enkelt och har 10ggr mer kontroll över sig själv o beteende än kompisen som druckit lika mycket men inte tagit nåt.
Säger bara att det man lärde sig i skolan INTE stämmer.
Tex att hasch sitter i i flera månader, icke. 3-5 dagar så syns det inte längre på pissprov, och att dom skulle ta ett hårprov eller benmärgsprov och leta efter droger är uteslutet, det gör dom endast på lik som blivit mördade tex och dom misstänker nåt, svindyr metod.
Det som kan sitta i ganska länge och synas är Benzo (Xanor, läkemedel mot ångest osv)
Så länge man inte ger sig på sprutor så är det lugnt, det är lättare att överdosera alkohol än droger.
Man har en viss respekt, och doserar därefter.
Sen att sitta här och förvänta sig att alla ska förstå, speciellt på en bil sida där hälften förmodligen inte ens super är uteslutet.