3465
Sök

Trafikanter gillar fartkameror ?

385 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
http://www.vk.se/Article.jsp?article=155136

Hmm, undrar vilka de har frågat egentligen?!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 januari 2008
En trafikant är ju alla som vistas på vägen, right? Så de kan ju lika gärna bara ha frågat cyklister/mopedister och gångtrafikanter tongue Man kan få fram va man vill me statistik...

4 571 Inlägg
8 januari 2008
-Hittills beräknas minst 75 liv ha sparats på våra vägar tack vare kamerorna.

Hur kan dom komma fram till att just 75 hade dött om dom hade kört någon kilometer fortare just där kameran stod?

För mig låter detta som det är helt taget från luften, skulle hellre vilja se dessa fantasiuträkningar om hur många liv fler alkokontroller hade sparat jag kan lova att det vore mkt fler.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
8 januari 2008
Hehe ja som sagt, statistik kan man säga vad man vill med, kul att 75 färre dog men det dog fler totalt än 2006, och då fanns det inte 700 fartkameror och ändå hade dödstalet sjunkit stadigt varje år fram tills kamerorna kom...

1 754 Inlägg
8 januari 2008
75 liv är bra, men är det PGA fartkamerorna?

Är det singelolyckorna de har räknat?

Jag kan inget om allt.

8 921 Inlägg
8 januari 2008
Har inte fartkamerorna redan ältats i ett par trådar, varför börja tjata om dom igen...

Fotograf på Tierp iDag

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Haha 75 liv räddades.

Robert Collin på Aftonbladet skrev i en artikel för ett tag sedan att siffrorna var tagna ur luften o att farten inte dödar. Misstagen dödar som vänstersväng utan att kolla.

Jag håller me den killen till 120%.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Bobo
8 januari 2008
ca 50% av alla singelolyckor med dödlig utgång är alkohol inblandat om jag inte minns helt fel

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Bobo skrev:
ca 50% av alla singelolyckor med dödlig utgång är alkohol inblandat om jag inte minns helt fel

Och typ 40% läste jag någonstans för personerna inte hade bälte.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

385 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Konbanan skrev:
Bobo skrev:

Höhö, så om ingen kör full, eller utan bälte, så dör 90% färre? tongue

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
KG skrev:
Konbanan skrev:
Bobo skrev:

Höhö, så om ingen kör full, eller utan bälte, så dör 90% färre? tongue

Hehe de e väl en massa kombinationer oxå, typ en som kör både rattfull, utan bälte o nåt annat skit xD

Skulle tro de e så tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Turbocharged
421 Inlägg
8 januari 2008
Enligt Top Gear var det ju 4% av dödsolyckor på landsvägar i england som inträffade pga. fortkörning. tongue

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Innox skrev:
Enligt Top Gear var det ju 4% av dödsolyckor på landsvägar i england som inträffade pga. fortkörning. tongue

hahah fartkameror e lite för dyra för dem 4% tongue

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

385 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Konbanan skrev:
Innox skrev:

Absolut... känns som att det vore en bra mkt bättre ide att lägga de pengarna på att förbättra vägstandarden istället. Typ jämnare vägar, ta bort onödiga träd och stenar längs vägarna osv.

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
KG skrev:
Konbanan skrev:
Innox skrev:

Absolut... känns som att det vore en bra mkt bättre ide att lägga de pengarna på att förbättra vägstandarden istället. Typ jämnare vägar, ta bort onödiga träd och stenar längs vägarna osv.

Japp de hade varit nåt! Fartkameror skapar bara irritation o ojämn körning.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2008
Konbanan skrev:
KG skrev:
Konbanan skrev:

Ifall man kör för fort ja.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
FireTraXX skrev:
Konbanan skrev:
KG skrev:

Japp smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Turbocharged
421 Inlägg
8 januari 2008
FireTraXX skrev:
Konbanan skrev:
KG skrev:

Enligt mig är fartkameror dåliga för att de gör att man koncentrerar sig mycket mer på hastigheten än normalt, och därmed mindre på trafiken och annat runtomkring. Det är mycket farligare än att köra 100 på en 90-väg.

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

3 235 Inlägg
8 januari 2008
De frågade säkert 90åriga tanter med rullator...smile

För jag tror inte på att 63% män och 80% kvinnor (bilister) är positiva till kamerorna.

DFFL
9 020 Inlägg
8 januari 2008
Innox skrev:
FireTraXX skrev:
Konbanan skrev:

Enligt mig är fartkameror dåliga för att de gör att man koncentrerar sig mycket mer på hastigheten än normalt, och därmed mindre på trafiken och annat runtomkring. Det är mycket farligare än att köra 100 på en 90-väg.

Jag saktar ner och slår på farthållaren förbi kameror.
Stör verkligen itne mig att göra så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sök