3495
Sök

Trafikanter gillar fartkameror ?

Sleeper
3 084 Inlägg
8 januari 2008
Det är mindre farligt att köra i 200 än i 90 för när man kör i 90 så är man okoncentrerad fipplar med fläkten pratar i telefon trycker in "nappen" i käften på den skrikande ungjäveln i baksätet! Kör man i 200 så koncentrerar man sig till 110% på körningen jävlar vad jag hatar vägverket och aftonbladet.

HÄR ÄR DEN JÄVLA DÖDS STATISTIKEN. Ta bort vägkorsningar Blinda Gubbar, Fyllosar, mobiltelefoner Istället för att satsa på de 2 personer som dör av fartvinden.

http://www.vv.se/templates/page3wide____2089.aspx

Dessutom var har dem statistik på att olyckan berott på farten?

Angående fartkameror så kör jag upp röven och moonar åt dem och släpper en fart på dem heh tongue.!
Senast redigerat av Sushikocken (8 januari 2008)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2008
Sushikocken skrev:
Det är mindre farligt att köra i 200 än i 90 för när man kör i 90 så är man okoncentrerad fipplar med fläkten pratar i telefon trycker in "nappen" i käften på den skrikande ungjäveln i baksätet! Kör man i 200 så koncentrerar man sig till 110% på körningen jävlar vad jag hatar vägverket och aftonbladet.

HÄR ÄR DEN JÄVLA DÖDS STATISTIKEN. Ta bort vägkorsningar Blinda Gubbar, Fyllosar, mobiltelefoner Istället för att satsa på de 2 personer som dör av fartvinden.

http://www.vv.se/templates/page3wide____2089.aspx

Dessutom var har dem statistik på att olyckan berott på farten?

Angående fartkameror så kör jag upp röven och moonar åt dem och släpper en fart på dem heh tongue.!

Haha så jävla skön läsning smile håller me dej.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

553 Inlägg
8 januari 2008
alltid lika kul när de ska till att försvara fartkamerorna.. dom har inget efter vägarna att göra egentligen, använd pengarna till trafikpoliser istället som kan vara ute och t.ex ha blåskontrol...  Här gav fartkamerorna omvänd värkan, när de sattes upp så skedde en frontalkrock och typ någon/några veckor efter en singelolycka då någon brakade av vägen... båda inte långt innan någon kamera hmm

1 893 Inlägg
8 januari 2008
Problemet här, är att ingen ifrågasätter källan som haspar ur sig denna info.
någon snubbe på VV klämmer ur sig att 75 liv beräknas ha sparats tack vare kamerorna och där sitter ett gäng lata reportrar som inte vet vad journalistik betyder, de sitter och nickar och skriver.
- Jaha, 75 liv, OK...
Istället för att grilla den som sade det med frågor som.
- Hur kom ni fram till det? Vad baseras det på?

Med tiden och iom att ingen ifråga sätter siffran, så blir det SANT.
Sedan sitter vi här i forumet och en del av oss vet bätre, men det verkar inte som om våra röster blir hörda utanför serverns skal.

Och om kamerorna har sparat 75 liv, ja då är de rättfärdigade, nästa års budget rymmer ännu fler kameror... Huraa... sad

Diktator
433 Inlägg
9 januari 2008
Dom har väl bara frågat miljöpartister som åker häst å vagn till jobbet eller bor mitt i storstan där det inte finns kameror.. Att dom aldrig kan lära sig att det inte ät farten som dödar utan smällen. Och det är nog större chans att det blir en smäll om det kommer en rattfull idiot utan bälte som ligger i 90 vid kamerorna än om det kommer en gasglad nykter person i 200km/h.
Dom borde uppfinna alkolistkameror istället som känner av om föraren är alkoholpåverkad istället för att kontrollera hur fort han kör..

Varför köra sakta när man kan köra fort?

586 Inlägg
9 januari 2008
Hellre alkolås och kontroller än dessa kamror.

Jag vill då inte möta en alkohol påverkad snubbe på vägen...

375 Inlägg
9 januari 2008
SpotniX skrev:

Precis!

Inför lag på alkolås istället, sen kan man börja snacka om att rädda liv.

Drygare än Yes
112 Inlägg
9 januari 2008
Sammla ihop alla kameror på landsvägarna och sättupp dom vid (30) zoner framför skolor där dom gör skillnad. Då blir pengakossor helt plötsligt liv räddare eller förebyggande syfte iaf.

Fotograf/Ljudbyggare
781 Inlägg
9 januari 2008
Alkolås är en bättre lösning på problemet med olyckor... det är ju trots allt de alkoholpåvärkade som orsakar de flesta dödsolyckorna.
Inför alkolås på bilarna och ta bort hastighetskamerorna!

"DON´T DRINK AND DRIVE"

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 januari 2008
SpotniX skrev:

Lite snyggt att du dricker öl på din avatar samtidigt hehe wink

Better than God \o/
1 886 Inlägg
9 januari 2008
FireTraXX skrev:
Konbanan skrev:
KG skrev:

Absolut... känns som att det vore en bra mkt bättre ide att lägga de pengarna på att förbättra vägstandarden istället. Typ jämnare vägar, ta bort onödiga träd och stenar längs vägarna osv.

Japp de hade varit nåt! Fartkameror skapar bara irritation o ojämn körning.

Ifall man kör för fort ja.

FEL FEL FEL!

Personligen fattar jag inte varför folk skall köra 10 >20kmh UNDER hastighetsbegränsningen där det är kameror monterade...

Där snackar vi skapa irritation!
Senast redigerat av MrTurbo (9 januari 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Better than God \o/
1 886 Inlägg
9 januari 2008
Jag gjorde ett litet test ang detta med hur hastighetsgränserna följs för ett tag sedan.

Körde från Vänersborg till Göteborg på RV45. Ställde farthållaren enligt GPSen , 90 på 90väg, 70 på 70väg osv. Det fantastiska var att trots torr vägbana och dagsljus så kom jag ifatt fler bilar än jag blev omkörd av! Så väldans många klarar tydligen inte ens att hålla rätt hastighet åt det hållet heller...
Senast redigerat av MrTurbo (9 januari 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

V-Power
1 186 Inlägg
9 januari 2008
MrTurbo skrev:
Jag gjorde ett litet test ang detta med hur hastighetsgränserna följs för ett tag sedan.

Körde från Vänersborg till Göteborg på RV45. Ställde farthållaren enligt GPSen , 90 på 90väg, 70 på 70väg osv. Det fantastiska var att trots torr vägbana och dagsljus så kom jag ifatt fler bilar än jag blev omkörd av! Så väldans många klarar tydligen inte ens att hålla rätt hastighet åt det hållet heller...

Intressant test du gjorde! Där märker man ju direkt att folk klarar av trafiken olika, vissa vågar inte köra 90 på 90 väg och vissa kör 120 utan problem.

Personligen tycker jag att dem som inte vågar köra 90 på 90 väg är en större fara än fartglada människor.

De händer inte en olycka för att Olle kör i 70 inne i stan, men när någon svänger mitt framför honom och de smäller, då e de lätt o lägga skulden på Olle för att han körde för fort, då tycker dem att dem e duktiga o sätter upp fler fartkameror.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Makaronborrare
993 Inlägg
9 januari 2008
MrTurbo skrev:

Håller med dig. Kommer nästan dagligen i kapp "söndagsbilister" som ligger runt 70-80 KM/H på fina 90 vägar.

V-Power
1 186 Inlägg
9 januari 2008
calibra1992 skrev:
MrTurbo skrev:

Håller med dig. Kommer nästan dagligen i kapp "söndagsbilister" som ligger runt 70-80 KM/H på fina 90 vägar.

De e de stora problemet me fartkameror enligt mej. Folk koncentrerar sej för mycke på hastigheten o sänker gärna lite till bara för de e så fruktansvärt onödigt o få böter när dem har skyltat för kameran o allt.

Trafiken ska flyta på, men de blir bara svårare o svårare me allt skit dem hittar på.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

Sök