5842
Sök

Finns det någon guide för inställning av slutsteg?

412 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
Någon som har skrivit en guide för inställningar av slutsteg?
Skulle gärna ha haft mig en sådan.

21 761 Inlägg
27 november 2005
Hej, elsmurfo, Vidsel här.
Vilka inställningar menar du? Lämpliga delningar, nivå etc?

412 Inlägg
27 november 2005
Trådstartare
Vidsel här, okej säger mycket smile namn?

Drönirettab skrev:
Hej, elsmurfo, Vidsel här.
Vilka inställningar menar du? Lämpliga delningar, nivå etc?

21 761 Inlägg
27 november 2005
Lars, typ. Polararbetare.

Men nu måste vi hålla oss till sytråden. Vilka inställningar menar du?

412 Inlägg
28 november 2005
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Lars, typ. Polararbetare.

Men nu måste vi hålla oss till sytråden. Vilka inställningar menar du?

Har ingen efarenhet av slutsteg.
Har precis inhandlat ett, får det imorgon, sen blir det köp av en baslåda och sen ska det ju ställas in, om jag har förstått rätt så finns det oftast 3 "skruvar" att vrida på, är det någon speciell man ska börja med? ta dom i en speciell ordning eller är det bara prova sig fram tills man tycker det låter bra?

Lite offtopic: men, hur länge ska en ny baslåda spelas in? spelar väderförhållande någon stor roll? eller kan man ha dom ute i bilen hela vintern fast det är -30C?
Senast redigerat av elsmurfo (28 november 2005)

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
28 november 2005
Då det skiljer så mycvket mellan bilarna sammt eget tycke och smak så skulle jag råda dig att vrid på tills du tycker det låter bra själv, å skit i besserwissrarna...

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

10 287 Inlägg
28 november 2005
Och budet från Besserwissrarna är att det aldrig är fel att ha koll....:-)

Jag har rivit i tillräckligt många installationer i mina dagar för att veta vilka spännande resultat man kan få om man skruvar helt utan koll.

Nåja:

Steg 1: Sätt dig i lugn och ro på en stol och läs igenom bruksanvisningen till slutsteget.

Steg 2: Se till att framförallt jordanslutningen till slutsteget blir världsklass. Glapp i insignaler eller glapp i matningsspänning är aldrig kul men glapp i jorden vill du inte ha, då kan det bli dyrt.

Steg 3: Säkra allting i bilen, vänd steget när du monterar det så att du kommer åt justerskruvar och säkringar samt så att du kan se eventuella indikeringar på steget.

Sedan beror allt skruvande på hur resten av din ljudanläggning ser ut och vilket steg det är etc mm, så efter steg 3 går det inte att svara utan att veta mera.

Mvh
Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
28 november 2005
Och budet från Besserwissrarna är att det aldrig är fel att ha koll....:-)

Med besserwissrarna menade jag ju då inte dig sharky, eller någon annan för den delen som faktist har KOLL... utan de folk som svamlar i nattmössan och idiotförklara folk till höger och vänster smile Du har väl själv sett hur vissa kan reagera om det inte är gjort "by the book". Ja då e man helt plötsligt pantad och så videre... Men det är nackdelen med alla forum.

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

Sök