Körkortet svårt att ta?

Tony127
13 januari 2008 · 26 Inlägg

Nu är det så att jag ska börja ta mitt körkort. Är PINSAMMA 22år och utan körkort *skämms*!
Är det någon som har seriösa tips på hur man ska göra för att ta det snabbast och enklast? Ska man tex. ta intensivkurs? Ska man köra igenom bonniers innan? Läsa körkortsboken? En sak är säker, DIREKT efter blir det en volvo S60, det enda som står i vägen mellan mig och volvon är körkortet. Tacksam för alla tips, bör även tilläggas att jag är värdelös på att köra bil manuellt! Bara kört automat ett par gånger. Mvh Tony

mellowd Drop Shop
13 januari 2008 · 926 Inlägg

har du intresset klarar du det lätt.
ta en körlektion och be om en bedömning på vad du behöver lära dig.
men ja, läs igenom körkortsboken iaf en gång

Tony127
13 januari 2008 · 26 Inlägg

Tack smile Åhh jag som älskar bilar men hatar att läsa tongue
Vad tror du det kostar om man är riktig nybörjare och inte kan
ett skit från början? Mvh

Fawve Fotograf
13 januari 2008 · 166 Inlägg

Tony127 skrev:
Tack smile Åhh jag som älskar bilar men hatar att läsa tongue
Vad tror du det kostar om man är riktig nybörjare och inte kan
ett skit från början? Mvh

Antagligen ganska mycket är jag rädd, tror jag.. sad

Jag försöker lära mig så mycket så möjligt nu (är bara 16) så jag kan ta körkortet snabbt och lätt sen. smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
Traz
13 januari 2008 · 576 Inlägg

mellowd skrev:
har du intresset klarar du det lätt.
ta en körlektion och be om en bedömning på vad du behöver lära dig.
men ja, läs igenom körkortsboken iaf en gång

Slöseri med pengar.

Köp minst 10 körlektioner för ett paketpris på direkten, känner ingen som har klarat sig under 10 lektioner med en manuell bil. Därefter frågar du hur många lektioner läraren tycker att du behöver komplettera med.

mellowd Drop Shop
13 januari 2008 · 926 Inlägg

svårt att säga, jag tog mitt på 7k. men då var det några körlektioner också.
Så är man helt nybörjare och aldrig kört innan så kan det nog kostra några kronor.
Men vill man och har intresset och övningskör mycket med päronen klarar man det lätt

twin_cam Smålänning
13 januari 2008 · 7 877 Inlägg

Köp en körkortsbok. Läs den. Gör körskolans program.
Vill man så kan man. Körkort är inte svårt att ta.
Att ta körkort skulle jag vilja säga är enklare än att skrota en bil man tycker om...

Och börja köra manuell bil! Om du inte kan det, så kan du få köra upp med automat, men då kommer det stå som krav på ditt körkort, och då får du inte köra manuell bil alls.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Tony127
13 januari 2008 · 26 Inlägg

Tack för alla svar. Hehe desvärre har inte familjen bil och därför måste jag ta alla körlektioner hos bilskolan tongue Intresse har jag men saknar intresse att höra en gubbe babbla på i bonnier och därför blir jag orolig att jag kommer vara slö på att ta det tongue Vill ju kunna köpa min s60 innan sommaren big_smile

Team-Adolfsson Gödseldräng
13 januari 2008 · 4 529 Inlägg

Traz skrev:

mellowd skrev:
har du intresset klarar du det lätt.
ta en körlektion och be om en bedömning på vad du behöver lära dig.
men ja, läs igenom körkortsboken iaf en gång

Slöseri med pengar.

Köp minst 10 körlektioner för ett paketpris på direkten, känner ingen som har klarat sig under 10 lektioner med en manuell bil. Därefter frågar du hur många lektioner läraren tycker att du behöver komplettera med.

10 gånger yikes
jag körde 2 gånger och bara kört traktor manuell innan det
känner ingen som kört 10 gånger låter väldigt mycket

Tony127
13 januari 2008 · 26 Inlägg

Hehe tror jag kommer lära mig relativt fort att köra manuellt även utan tidigare erfarenhet men tror teorin kommer ha svårt att fastna i minnet tongue

Tony127
13 januari 2008 · 26 Inlägg

En sak jag glömde fråga är....Jag har bonniers trafikskola 2004, kan man öva med det eller är det mycket som ändrats sen dess?

skutte Bilrekonditionerare
13 januari 2008 · 453 Inlägg

Mitt kosta 6000 blankt. Gjorde lite frågor i programmet TEO-Trafikskolan 07 innan teorin.
Annars inget märkvärdigt, lycka till!

MVH Rikard
R1kard V-Power
13 januari 2008 · 1 186 Inlägg

Tony127 skrev:
En sak jag glömde fråga är....Jag har bonniers trafikskola 2004, kan man öva med det eller är det mycket som ändrats sen dess?

Jag har precis köpt "Trafikskolan teo" 2008 för 200 spänn, de va jävligt bra..

Jag har bonniers 2006 o tycker dem e ungefär lika bra, men kolla på teo oxå smile

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Reichte86
13 januari 2008 · 509 Inlägg

vissa körskolor måste man ju ta ett visst antal lektioner! men tänkt på att kolla riktigt överallt bara!

Mr-A Maharaja!
13 januari 2008 · 207 Inlägg

hade en kompis som fick lägga 22000 på körkortet. han använde bonniers trafikskola 2007, = bra program. smile

Norbro
13 januari 2008 · 263 Inlägg

"ta intensiv-kurs i säffle, där får ju alla körkort direkt" citat av krister i p3 tongue närå, men de e baskemej enkelt! 2 rödljus å 2 rondeller, lite högerregel här å var.. ta en intensivkurs på trafikcenter tror ja de heter, i Säffle.. går att bo där undertiden åxå. Själv tog man tre lektioner å läste på provet dagen innan.. klara på första, fick 52.. klara uppkörningen på första åg, trots missa att blinka ur båda rondellerna samt höll på att köra av vägen när man skulle kolla döda vinkeln tongue

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare
alain www.bimmerpower.org
13 januari 2008 · 3 995 Inlägg

Det är upp till dig själv om hur du ville har det, antigen slarva eller får körkort till sommar.
Om du vill har det till sommar, det är kanske dags att sätta i gång ty det kan ta tid. neutral
Att vilja ta körkort är samma som att vilja vara med en tjej, att ta körkort är samma som att ligga med en tjej. man är alltid rädd att det ska gå åt helvetet. cool
Gå genom trafikskola, läs teorin på data i skolan, kämpa så hårt du kan och strunta i om du inte tycker om läsa, mad det är ditt trevligt sommar bakom ratten som gäller. smile
Räknar ca 10-15.000:- för det hella så där har du en bra marginal, berör på hur duktig du vill vara för att klara av det. cool
lycka till. wink

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
midnightmike
13 januari 2008 · 97 Inlägg

Tony127 skrev:
Nu är det så att jag ska börja ta mitt körkort. Är PINSAMMA 22år och utan körkort *skämms*!
Är det någon som har seriösa tips på hur man ska göra för att ta det snabbast och enklast? Ska man tex. ta intensivkurs? Ska man köra igenom bonniers innan? Läsa körkortsboken? En sak är säker, DIREKT efter blir det en volvo S60, det enda som står i vägen mellan mig och volvon är körkortet. Tacksam för alla tips, bör även tilläggas att jag är värdelös på att köra bil manuellt! Bara kört automat ett par gånger. Mvh Tony

åk upp till norrland o ta en intensivkurs. har hört att sveg är en bra ort att ta körkort på

Traz
13 januari 2008 · 576 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Traz skrev:

mellowd skrev:
har du intresset klarar du det lätt.
ta en körlektion och be om en bedömning på vad du behöver lära dig.
men ja, läs igenom körkortsboken iaf en gång

Slöseri med pengar.

Köp minst 10 körlektioner för ett paketpris på direkten, känner ingen som har klarat sig under 10 lektioner med en manuell bil. Därefter frågar du hur många lektioner läraren tycker att du behöver komplettera med.

10 gånger yikes
jag körde 2 gånger och bara kört traktor manuell innan det
känner ingen som kört 10 gånger låter väldigt mycket

Ja, är man född med en ratt i händerna så kanske 10 gånger låter mycket för dig big_smile
Skämt åt sido, 10 gånger är väldigt lite allmänt sett.

Glöm inte att han är en total nybörjare, de första lektionerna går ju åt att lära sig manövrera bilen - att man kan hinna med alla moment på under 10 lektioner som börjare, ca 6,5 timmars körning, och klara uppkörningen, är orimligt min vän.

Greatsnyggo saabtok
13 januari 2008 · 1 306 Inlägg

Tony127 skrev:
Nu är det så att jag ska börja ta mitt körkort. Är PINSAMMA 22år och utan körkort *skämms*!
Är det någon som har seriösa tips på hur man ska göra för att ta det snabbast och enklast? Ska man tex. ta intensivkurs? Ska man köra igenom bonniers innan? Läsa körkortsboken? En sak är säker, DIREKT efter blir det en volvo S60, det enda som står i vägen mellan mig och volvon är körkortet. Tacksam för alla tips, bör även tilläggas att jag är värdelös på att köra bil manuellt! Bara kört automat ett par gånger. Mvh Tony

Tycker du inte ska  tycka de är pinsamt , ja var 28 när ja tióg körkort med , var  för slö för ta helt enkelt , men idag skulle ja inte klara mig utan de .....plugga mycket och  kör mycket privat så ska du se att de går bra

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang