Körkortet svårt att ta?

Rojpen
14 januari 2008 · 2 230 Inlägg

frågan var om man fick använda sin egen bill vid sjäklva uppkörningen.. eller om man MÅSTE hyra bil av vv

så kan det vara då det inte blev som det skulle
John87 Stolt Volvoägare
14 januari 2008 · 4 913 Inlägg

Rojpen skrev:
frågan var om man fick använda sin egen bill vid sjäklva uppkörningen.. eller om man MÅSTE hyra bil av vv

Jaha, feltolkade.

Du får ta vilken bil du vill sålänge den är godkänd med bl. a. dubbelkommando.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
R1kard V-Power
14 januari 2008 · 1 186 Inlägg

Rojpen skrev:
frågan var om man fick använda sin egen bill vid sjäklva uppkörningen.. eller om man MÅSTE hyra bil av vv

Bilen MÅSTE ha broms på passagerarsidan oxå

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
14 januari 2008 · 6 170 Inlägg

John87 skrev:

whiper skrev:
1800 för halkan hmm tror att jag betalade 1400 bara...

Du körde den via en körskola då?
Privatister får betala mer sad

Ehh ???  WTF ???

1400-1800 för halkkörning ??

Jag betalade ffs bara 750kr för halkan yikes

Trafikskolan jag gick på tog förresten 380kr för en 40 minutare om jag inte kommer ihåg fel, 60-minuterslektionerna kommer jag inte ihåg vad dom kostade.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Turbomatte Lackerare/Rekondare
14 januari 2008 · 834 Inlägg

richardoo290 skrev:

Turbomatte skrev:
Mitt kostade 3600kr

körde inget alls på körskola och tog inga teorilektioner

mkt övning och sunt förnuft så är lappen fixad

bensinpengar glömde du räkna in va? eller fixade farsan de tongue

Jag är så bortskämd så att mamma betalade den bensin som behövdes till övningskörandet, resten har jag betalt själv, körkort, bil bensin vid lånande av mor och fars bil då det behövts. Betalat alla mina bilar själv, har alltit stått på dom själv och betalt försäkring och allt sånt själv. Man får bara dra ner på supande osv.tongue

Mollllgan
14 januari 2008 ·

Inget fel alls på att vara 22 o inte ha körkort.. men 23 är försen=)
Nej då skämt o sido.. Jag varr 22 när jag tog mitt är nu 23 år.
Jag har varit inskriven på 3 olika körskolor men dem bara snackade om  att jag var tvungen att minst ta 20 kör keltioner 300:-/st eller vad det nu kostade..
Hmmm tänkte jag nej fasen heller jag har ju övningkört sedan jag fick lämpet var väll 16 år eller nått. Så jag bestämde mig för att plugga hemma hade massa olika program o böcker hej vilt men latheten tog över, pallade inte plugga hemma heller. Sen så.. nårra månader efter detta och nårra tusenlappar fattigare så bestämmde jag att jag skulle gå en intensivkurs.
Började en måndag fick körkortet på tisdagen veckan efter.

Jag sj anser att är man sk "bekväm" så ska man ta en intensiv kurs.
Visst inte så roligt oplugga hela dagarna men man vet ju vad man får för besväret=)

Ha det bra o lycka till med kortet.. Mvh Talken

Edit 5200:- kostade mitt

Senast redigerat av Talken84 (14 januari 2008)

mercedesbruden
14 januari 2008 · 1 Inlägg

Kom till mora och ta det!! Du kan få bo hos mig!!

Volvo V70 N "Familjebilen" (2005)
Bjork OEM <3
15 januari 2008 · 6 957 Inlägg

Aga_Diff skrev:

Bjork skrev:
Kortet kosta i runda slängar ca 7500k, var värt vartenda öre smile

7500kr ???

Som sagt LÄS!!! Körskola e inte billigt, men vem bryr sig?
Mormor gav mig 15k till körkort, undra hur dålig hon trodde ja va lol

Ja gav 1300 för min halka, tyckte de va dyrt hmm

Mvh

OEM <3
and3r5son
15 januari 2008 · 176 Inlägg

varierar mkt.. kör med samma lärare när du övningskör. ja körde med olika å vissa va mkt griniga på vissa punkter medans en gubbe dro flera punkter på en lektion.

MissMarilyn
15 januari 2008 ·

hej killen...

ta det bara lungt..allt kommer att gå fint. jag är verkligen inget läshuvud men det gick bra för mig. satt med bonniers på datan och malde lite men det är ju trist, börja köra så fort som möjligt för det mesta i teorin är rätt logiskt om man har lite trafikvana.

jag skrev teorin tidigt mest för att se vad jag hade kläm på och inte för man kan oftast mer än man tror. därefter kan du koncentrera dig på det du måste plugga, då känns inte allt lika stort.
nu klarade jag visserligen teorin första gången, fick minsta godkända poäng men trodde innan jag skrev att jag skulle sluta på typ 25 rätt.

tips! ta körkortet manuellt annars kommer du att ångra dig! (visst är det väl fortfarande så att man kan ta manuellt lr. automat?!)

mitt kostade mig 4500 kr


Lycka till vännen!

richardoo290 VOLVO for life..
15 januari 2008 · 2 113 Inlägg

Tony127 skrev:
Nu är det så att jag ska börja ta mitt körkort. Är PINSAMMA 22år och utan körkort *skämms*!
Är det någon som har seriösa tips på hur man ska göra för att ta det snabbast och enklast? Ska man tex. ta intensivkurs? Ska man köra igenom bonniers innan? Läsa körkortsboken? En sak är säker, DIREKT efter blir det en volvo S60, det enda som står i vägen mellan mig och volvon är körkortet. Tacksam för alla tips, bör även tilläggas att jag är värdelös på att köra bil manuellt! Bara kört automat ett par gånger. Mvh Tony

http://www.korkortstips.com/uppkorning.php

fordelvis Ford Racing
15 januari 2008 · 479 Inlägg

Bland det lättaste som finns wink

Ja Just!
Tony127
17 januari 2008 · 26 Inlägg

Tack för alla svar och länkar som ni skickat big_smile Kan uppdatera er med att jag nu ligger på näst sista kapittlet i bonniers, när man ska lära sig alla skyltar tongue Gör enligt mig själv stora framsteg mycket tack vare er smile Ni är GULD! big_smile

Senast redigerat av Tony127 (17 januari 2008)

Alxx89
22 januari 2008 · 119 Inlägg

Traz skrev:

mellowd skrev:
har du intresset klarar du det lätt.
ta en körlektion och be om en bedömning på vad du behöver lära dig.
men ja, läs igenom körkortsboken iaf en gång

Slöseri med pengar.

Köp minst 10 körlektioner för ett paketpris på direkten, känner ingen som har klarat sig under 10 lektioner med en manuell bil. Därefter frågar du hur många lektioner läraren tycker att du behöver komplettera med.

Känner 3 som klarat det utan en enda lektion alls smile

//Alexander o.O
H3dlund Med lem
22 januari 2008 · 1 127 Inlägg

Syntest, lämp m.m måste man skaffa det igen?

Skaffade ju det när jag var 16 och skulle börja övningsköra, intygen och syntestet kanske gäller än?

reutenberg
23 januari 2008 · 36 Inlägg

jag betalade 2 tusen kr

stenbok
Nissan skyline "skyline R33 gtst 450 hk" (1995)
Volvo v70 N T5 "black pearl" (2001)
Klaesson
23 januari 2008 · 399 Inlägg

Mitt kostade ca 12 tusen   9 körlektioner(4 för mycket) Skrev upp 2 gånger å klarade uppkörningen på första big_smile

Så lycka te. om man bara vill så går det.

VOLVO for life
Kesler
23 januari 2008 · 3 650 Inlägg

Det beror på, om du bara är lugn och kollar speglar så kommer du klara uppkörningen..sen så måste du såklart kunna trafikreglerna å skyltar.

mitt körkort gick på 3700 kr

Senast redigerat av Kesler (23 januari 2008)

_lee_jr TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
23 januari 2008 · 1 123 Inlägg

Tony127 skrev:
Nu är det så att jag ska börja ta mitt körkort. Är PINSAMMA 22år och utan körkort *skämms*!
Är det någon som har seriösa tips på hur man ska göra för att ta det snabbast och enklast? Ska man tex. ta intensivkurs? Ska man köra igenom bonniers innan? Läsa körkortsboken? En sak är säker, DIREKT efter blir det en volvo S60, det enda som står i vägen mellan mig och volvon är körkortet. Tacksam för alla tips, bör även tilläggas att jag är värdelös på att köra bil manuellt! Bara kört automat ett par gånger. Mvh Tony

köpt en bok sen läst igenom de texterna som är stora o svarta eller de meningar som är snett textad de de viktigast, sen kör privat varje helg type 2-3 på varje lördag o lika många timmar med söndagar lovar dig gör så i sträckt i 3 månader då har du körkort tills sommar:P

Toyota Supra MKIV N/A "Naturally Aspirated" (1993)
Toyota Supra MKIV "DESIREE" (1995)
Tribbe SAAB♥SUBARU
23 januari 2008 · 1 636 Inlägg

Tony127 skrev:
En sak jag glömde fråga är....Jag har bonniers trafikskola 2004, kan man öva med det eller är det mycket som ändrats sen dess?

Jag körde bara bonniers trafik skola 2004 sen läste jag 2 kapitel i körskole boken, det ena var med datum parkeringar och det andra minns jag inte, men jag klarade det på första försöket smile
Ett tips är att köra lite om dagen typ en halvtimme... sen vänta en dag och fortsätt. Så lär iaf jag mig bäst.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang