5657
Sök

Däckbyte på firma med sänkt bil

Drummer
53 Inlägg
28 november 2005
Trådstartare
För första gången så bytades det till vinterdäck på däckfirma.( Lat som man e) Ställde mig i kön o när det va min tur så tänkte jag...det här går aldrig då det var en rätt så hög kant in till hallen, men det gick. Fick köra extremt sakta. Körde upp på rampen, killen vinkar att jag ska köra längre fram, gör det tills jag hör ett boom!!! Ja kollar på han o hans min var typ öppen mun o drar ett djupt andetag. Nu tänkte ja att där gick fronten åt h-vete. Gick ut o titta men såg inget förutom att fronten nästan nuddar marken, tur tänkte ja...däckbytet var igång...backar ut i igen när det var klart...fronten släpar gott i marken när ja ska upp me bilen på rampen, i med att framhjulen står på neråtlutade plattor "typ" och när ja kommit ut med halva bilen så e det ju fronten kvar och den höga kanten....OJOJ!! Backar sakta ut hör ett dunk igen,,,,,när ja kollar efter så vilar fronten på kanten,killen vinkar att det är bara till o köra ut, fortsätter backa o en smäll igen, där var bilen ute. Märkte sedan att nedre spoilern lossnat på ena sidan.

Så nu vet man det när sommardäcken ska på,,,ja byter själv ; )
Någon annan som råkat ut för samma sak eller e det bara jag som var klantig och inte tänkte mig för innan

55 Inlägg
29 november 2005
Hmmm...det är ju dock inte ditt fel men du borde tänkt efter lite...
När jag skulle byta så fick dom ta min på en specialare eftersom annars hade dom pajat fronten å sidorna...jag sa till dom att ni kan glömma att göra det på vanligt vis...hade jag varit som dig när jag hörde det "boom" så hade jag sagt ifrån vi får ta d lugnt å köra av igen...för hörs det ngt så är det oftast ngt som har hänt..fastän det inte syns...

De på däckfirmor bryr sig oftast inte om bilen utan det är du som måste vara påstridig då du själv vet hur din bil är...

692 Inlägg
29 november 2005
En polare till mig hade en e30, och gick inte att byta däck själv på den ens smile Fick inte under domkraften så man fick lyfta bilen i skärmkanterna sen trycka in domkraften big_smile Så kan tänka mig att det var jobbigt att komma upp på hissen, men som sagt bara att byta till sommar däcken själv smile

2 122 Inlägg
29 november 2005
som sagt varför ha bilen så låg? kommer lite grus på vägen så skrapar den ju i

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

4 571 Inlägg
29 november 2005
Smoke skrev:
En polare till mig hade en e30, och gick inte att byta däck själv på den ens smile Fick inte under domkraften så man fick lyfta bilen i skärmkanterna sen trycka in domkraften big_smile Så kan tänka mig att det var jobbigt att komma upp på hissen, men som sagt bara att byta till sommar däcken själv smile

om en bil är så pass låg så lär det ju knappast gå att använda den på gatan

Väghållningsvåldtagen
195 Inlägg
29 november 2005
Förut då min var ännu lägre än nu så fick jag inte heller domkraften under. Fick köra upp på lite staplade plankbitar för att få upp den nån cm först. Smaken e som baken vet ni... Dock insåg jag att jag inte kunde ha den så låg då den även går på vintern och jag inte ämnar extraknäcka som snöplog... Men sommartid var den perfekt enligt mig... Nu är den väl hög sad

Även en apa kan köra rakt fram med foten nedtryckt.
------------------------------------------------------------
Volvo S40

Sök