28 november 2005
Trådstartare
För första gången så bytades det till vinterdäck på däckfirma.( Lat som man e) Ställde mig i kön o när det va min tur så tänkte jag...det här går aldrig då det var en rätt så hög kant in till hallen, men det gick. Fick köra extremt sakta. Körde upp på rampen, killen vinkar att jag ska köra längre fram, gör det tills jag hör ett boom!!! Ja kollar på han o hans min var typ öppen mun o drar ett djupt andetag. Nu tänkte ja att där gick fronten åt h-vete. Gick ut o titta men såg inget förutom att fronten nästan nuddar marken, tur tänkte ja...däckbytet var igång...backar ut i igen när det var klart...fronten släpar gott i marken när ja ska upp me bilen på rampen, i med att framhjulen står på neråtlutade plattor "typ" och när ja kommit ut med halva bilen så e det ju fronten kvar och den höga kanten....OJOJ!! Backar sakta ut hör ett dunk igen,,,,,när ja kollar efter så vilar fronten på kanten,killen vinkar att det är bara till o köra ut, fortsätter backa o en smäll igen, där var bilen ute. Märkte sedan att nedre spoilern lossnat på ena sidan.
Så nu vet man det när sommardäcken ska på,,,ja byter själv ; )
Någon annan som råkat ut för samma sak eller e det bara jag som var klantig och inte tänkte mig för innan