Vad då....städa i Garaget?

volvopia
15 januari 2008 · 10 Inlägg

Har läst genom den klistrade tråden om "städning i Garaget". Tydligen är inte Garaget en sida för ALLA bilar. Bara för att man råkar få lägre betyg än 3 så ska man typ inte få ha sin bil på Garaget. Eller bara för att man har köpt ett projekt som inte ser bra ut från början så får man heller inte ha bilen på Garaget förrän bilen är ny lackad med kjol paket och 500 HK. När det gäller att sätta betyg så är väl smaken som baken...??? Inte säkert jag tycker en bil med 500 HK är maffig och förtjänar en plats i Garaget bara för att den har 500 HK och är ny lackad men kjol paket och fula spoilers:mad:
Tycker det borde vara upp till var och en vilka bilar man vill lägga upp i Garaget!!!!!!!
En bekant till mig lade upp sin projekt bil på Garaget....den fick vara där 6 min....sen blev den borttagen av moderator med motivering: inte tillräckligt fin!!!!!!
Vad då...inte tillräckligt fin?????
Tycker Garaget ska vara en sida för ALLA BILAR!!!!!!!!!!cool

PS! Räknar med att moderator inte tycker om den här tråden och plockar bort den ganska fort...men jag tycker man ska få säga som man tänker!!!!!

B.i.t.c.h.
Babe In Total Control of Herself
ironhead volvoraggare
15 januari 2008 · 4 776 Inlägg

varför städa i garaget det kommer ju ändå bli fullt av oljespill och annat skit ändå sen efter ett tag

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
båge montör och hobby mekaniker
15 januari 2008 · 2 672 Inlägg

håller med trådskaparen! lade upp min 245 som ska göras iordning, men den fick inte heller va kvar, för att den inte e tillräckligt fin den heller.. men den SKA göras iordning, så nu har jag den under galleri å projekt där dom sa att den skulle vara, men vem fan kollar där? men kollar ju på odm bilarna som är I garaget, inte ute på gården...

Senast redigerat av båge (15 januari 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
henkebenke
15 januari 2008 · 1 703 Inlägg

Jag brukar städa garaget rätt ofta, skönt när det inte dräller massa skit överallt, som typ volvos och papperstussar.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Mortalis VW-nörd?
15 januari 2008 · 4 332 Inlägg

Måste ha sett jävligt risig ut då med tanke på vilka rishögar som trots allt blir godkända, min gamla golf t.ex.

Micke754 Diktator
15 januari 2008 · 433 Inlägg

Ja, men man kan ju inte få lägga upp vad som helst.. Hur mycket plats tror du att det finns på servern? Är väl bättre med fler medlmmar än att folk ska lägga upp sina föräldrars bilar, sina vinterbilar eller sina vanliga skjutsa arslet bilar som det inte är nått spec alls med?

Varför köra sakta när man kan köra fort?
OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 januari 2008 · 3 804 Inlägg

Garaget.org är inget fordons register för alla bilar... Det ska vara fina bilar som ligger upp och har ni köpt ett projekt så starta en projekt tråd.


Bmw osv..
Hamilton
15 januari 2008 · 8 873 Inlägg

Måste hålla med trådskaparen lite, finns många som lägger upp bilder på "sina" bilar som är tagna direkt från biltillverkarens hemsida tex.

Men det är lite av ett lotteri vilka som blir kvar och vilka som raderas.

Fotograf på tierpidag.se
Alecci
15 januari 2008 · 2 014 Inlägg

Naturligtvis hittar jag inte de förbaskade reglerna avseende uppladdning av bilar, så jag kör ur minnet så länge... För att inte Garaget ska bli översvämmat av bilar som saknar allmänintresse finns vissa regler som ska följas när man laddar upp bilar här:

- inga vinterbilar/bruksbilar
- inga A-traktorer/epa-traktorer
- bilen ska vara i fint/fräscht skick (projektbilar accepteras ej alltid)

Nu är jag och många andra medvetna om att det finns bilar uppladdade som inte följer reglerna. Men istället för att gnälla i stil med "varför får han/hon ha sin vinterbil/bruksbil uppladdad" så se istället till att rapportera den.

Garaget är en plats för alla MÄRKEN och MODELLER, men inte en plats för ALLA bilar. För att bilen ska platsa här ska den vara något utöver det vanliga (vilket inte nödvändigtvis behöver betyda att den är stylad/trimmad) och i fint skick. I vissa fall accepteras pågående projekt, men inte alltid vad jag förstått.

Ska bara påpeka att alla moderatorer inte är delaktiga i bedömningen av vilka bilar som platsar här och vilka som inte gör det. Personligen är jag inte delaktig i det, och därför kanske mina minnesanteckningar kan vara något felaktiga...

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
bmx
15 januari 2008 · 7 100 Inlägg

min jetta fick inte vara med!den var tråkig/vinterbil!!
den var jävligt fräsch,nån liten rostfläck bara,den fick inte vara med medans en massa sketna j@vla volvo bilar får vara med!!!! mad

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 januari 2008 · 3 804 Inlägg

bmx skrev:
min jetta fick inte vara med!den var tråkig/vinterbil!!
den var jävligt fräsch,nån liten rostfläck bara,den fick inte vara med medans en massa sketna j@vla volvo bilar får vara med!!!! mad

Ja den såg ju ut som ny?

http://www.garaget.org/gallery/archive/27938/8705/large/27938-50763.jpg


Bmw osv..
Mortalis VW-nörd?
15 januari 2008 · 4 332 Inlägg

haha

bmx
15 januari 2008 · 7 100 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

bmx skrev:
min jetta fick inte vara med!den var tråkig/vinterbil!!
den var jävligt fräsch,nån liten rostfläck bara,den fick inte vara med medans en massa sketna j@vla volvo bilar får vara med!!!! mad

Ja den såg ju ut som ny?

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -50763.jpg

lite lortig ju bara!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
båge montör och hobby mekaniker
15 januari 2008 · 2 672 Inlägg

"alecci: tror inte på det där med bruksbilar, då många här använder sin bil dagligen, vilket jag ser som bruks bil.."

sen om man köper ett projekt, och lägger in bilderna på garagets hemsida, så tar dom vl plats då också!? eller?

också för att starta en projekt tråd så vill man kunna hålla den uppdaterad.. vilket inte jag skulle klara då jag inte har ngn ekonomi till att klara av det.. för att jag har flera bilar att hålla iordning och pilla med.. så varken tid eller pengar finns för att göra en tråd som ska hållas uppdaterad..

Senast redigerat av båge (15 januari 2008)

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
henkebenke
15 januari 2008 · 1 703 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

bmx skrev:
min jetta fick inte vara med!den var tråkig/vinterbil!!
den var jävligt fräsch,nån liten rostfläck bara,den fick inte vara med medans en massa sketna j@vla volvo bilar får vara med!!!! mad

Ja den såg ju ut som ny?

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -50763.jpg

http://i4.photobucket.com/albums/y102/kentatonic/DudeWTF.gif

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 januari 2008 · 3 804 Inlägg

bmx skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

bmx skrev:
min jetta fick inte vara med!den var tråkig/vinterbil!!
den var jävligt fräsch,nån liten rostfläck bara,den fick inte vara med medans en massa sketna j@vla volvo bilar får vara med!!!! mad

Ja den såg ju ut som ny?

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -50763.jpg

lite lortig ju bara!!

*Suckar* så du tycker på fullaste allvar att den där bilen passar in här? jag tycker inte ens min passar in men är glad för att den är godkänd.. Eller du kanske tycker den passar in enbart för den är din? och om du tycker den där jättan var fräsh så ... ja.. den var ju inte risig o sönder rostad direkt.. men långt ifrån fräsh... titta på min bil.. den är INTE fräsh.. men du tycker jettan är.


Bmw osv..
bmx
15 januari 2008 · 7 100 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

bmx skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Ja den såg ju ut som ny?

http://www.garaget.org/gallery/archive/ … -50763.jpg

lite lortig ju bara!!

*Suckar* så du tycker på fullaste allvar att den där bilen passar in här? jag tycker inte ens min passar in men är glad för att den är godkänd.. Eller du kanske tycker den passar in enbart för den är din? och om du tycker den där jättan var fräsh så ... ja.. den var ju inte risig o sönder rostad direkt.. men långt ifrån fräsh... titta på min bil.. den är INTE fräsh.. men du tycker jettan är.

jaa de tycker ja!!
den skulle passa mer här än min ford iaf

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 januari 2008 · 3 804 Inlägg

bmx skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

bmx skrev:

lite lortig ju bara!!

*Suckar* så du tycker på fullaste allvar att den där bilen passar in här? jag tycker inte ens min passar in men är glad för att den är godkänd.. Eller du kanske tycker den passar in enbart för den är din? och om du tycker den där jättan var fräsh så ... ja.. den var ju inte risig o sönder rostad direkt.. men långt ifrån fräsh... titta på min bil.. den är INTE fräsh.. men du tycker jettan är.

jaa de tycker ja!!
den skulle passa mer här än min ford iaf

Vad är garaget.org för dig då? ett bilregister? lägga upp allt man har? om du tycker en helt org matt jetta med rostiga plåtfälgar passar in så kanske du vill att alla bilägare i sverige kommer in hit o lägger upp sina bilar så det blir 90% helt org bruks bilar och 10% stylade,trimmade,custom ?


Bmw osv..
Mortalis VW-nörd?
15 januari 2008 · 4 332 Inlägg

kan ja bara få säga en sak här kanske, många av oss är ju fattiga studenter härinne, så vi har inte råd å slänga på massa 17" å sånt än (de kommer när de kommer faktiskt) men försöker iaf kompensera med att ta någorlunda bra kort, jag tror väl att korten bedöms lika mkt som själva bilen faktiskt, så om man kan ta "proffsiga kort" på en medelmåttig bil verkar man kunna få vara med.
Tycker jag är rätt kul också, att se normala bilar hur de kan bli skitsnygga i rätt miljö med rätt kamera (dock inte alla jäkla photoshoppade bilder som ser ut som de är målade med pensel)

Micke754 Diktator
15 januari 2008 · 433 Inlägg

Den där Jettan hör defenetivt inte hit.. Och det finns en mängd andra bilar på gorg som inte hör hit heller.. som t.ex "Pappas bil", "BRUSCHANS BIL" "Kussens bil" samt en hel del rostigt gammalt skrot som ingen har fixat nått med på flera år.. Garaget.org är till för dom som är intresserade av bilstyling och tuning.. Inte varenda jävla svensson som tycker att "min rostiga 740 gl är stylad för jag har en turbogrill och 1 alufälg.."

Varför köra sakta när man kan köra fort?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang