Vad då....städa i Garaget?

Hamilton
15 januari 2008 · 8 873 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

bmx skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

*Suckar* så du tycker på fullaste allvar att den där bilen passar in här? jag tycker inte ens min passar in men är glad för att den är godkänd.. Eller du kanske tycker den passar in enbart för den är din? och om du tycker den där jättan var fräsh så ... ja.. den var ju inte risig o sönder rostad direkt.. men långt ifrån fräsh... titta på min bil.. den är INTE fräsh.. men du tycker jettan är.

jaa de tycker ja!!
den skulle passa mer här än min ford iaf

Vad är garaget.org för dig då? ett bilregister? lägga upp allt man har? om du tycker en helt org matt jetta med rostiga plåtfälgar passar in så kanske du vill att alla bilägare i sverige kommer in hit o lägger upp sina bilar så det blir 90% helt org bruks bilar och 10% stylade,trimmade,custom ?

Bilregister är nästan vad det är i dag..
Det är ju en egen bedömning man gör om man vill lägga in sin bil på sidan eller inte, han tyckte bilen passa så därför la han in den.

Sedan om det är en Jetta eller Trabant spelar mindre roll..

90% av bilarna på sidan är ju i dag mer eller mindre original.

Fotograf på tierpidag.se
bmx
15 januari 2008 · 7 100 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:

bmx skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

*Suckar* så du tycker på fullaste allvar att den där bilen passar in här? jag tycker inte ens min passar in men är glad för att den är godkänd.. Eller du kanske tycker den passar in enbart för den är din? och om du tycker den där jättan var fräsh så ... ja.. den var ju inte risig o sönder rostad direkt.. men långt ifrån fräsh... titta på min bil.. den är INTE fräsh.. men du tycker jettan är.

jaa de tycker ja!!
den skulle passa mer här än min ford iaf

Vad är garaget.org för dig då? ett bilregister? lägga upp allt man har? om du tycker en helt org matt jetta med rostiga plåtfälgar passar in så kanske du vill att alla bilägare i sverige kommer in hit o lägger upp sina bilar så det blir 90% helt org bruks bilar och 10% stylade,trimmade,custom ?

det är ju ffs en bilsida ju,man måste väll få lägga upp bilen sin!!om man inte tkr att bilen är snygg så får man väll ge fan i att kolla på den bilden då!!men det är fortfarande konstigt att en jä'vla massa risiga volvosar fortfarande blir kvar!!!

BTW,jo tjena att din va ofräsh,den var ju snygg!!!!

näe nu orkar ja inte tjafsa nå mer!!!!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Alecci
15 januari 2008 · 2 014 Inlägg

båge skrev:
"alecci: tror inte på det där med bruksbilar, då många här använder sin bil dagligen, vilket jag ser som bruks bil.."

sen om man köper ett projekt, och lägger in bilderna på garagets hemsida, så tar dom vl plats då också!? eller?

En bruksbil enligt mitt sätt att se det är en bil som används främst i transportsyfte, oavsett om den används dagligen eller inte. En bruksbil är också en sådan bil som du inte lägger några kostnader på utöver vad som krävs för service/underhåll, om ens det. Finns fler kriterier än så, men dessa kunde jag komma på just nu.

Sen är det skillnad på bruksbil och bruksbil. Folk ställer olika krav på sina bruksbilar. Det som är en bruksbil för en person kan vara en entusiastbil för en annan. En polare till mig som är registrerad här på Garaget har en Nissan Skyline R33 GTR som entusiastbil och en Mitsubishi Legnum VR4 som bruksbil.

Han har en ovanlig bruksbil i mycket fint skick och den kan därför vara av allmänt intresse, och därför accepteras den också.

Vart du vill komma med ditt andra påstånde är jag inte riktigt med på...

Dags för mig att dra till jobbet, så kommer inte att kunna svara i den här tråden mer på cirka 13 timmar.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Micke754 Diktator
15 januari 2008 · 433 Inlägg

bmx skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

bmx skrev:

jaa de tycker ja!!
den skulle passa mer här än min ford iaf

Vad är garaget.org för dig då? ett bilregister? lägga upp allt man har? om du tycker en helt org matt jetta med rostiga plåtfälgar passar in så kanske du vill att alla bilägare i sverige kommer in hit o lägger upp sina bilar så det blir 90% helt org bruks bilar och 10% stylade,trimmade,custom ?

det är ju ffs en bilsida ju,man måste väll få lägga upp bilen sin!!om man inte tkr att bilen är snygg så får man väll ge fan i att kolla på den bilden då!!men det är fortfarande konstigt att en jä'vla massa risiga volvosar fortfarande blir kvar!!!

BTW,jo tjena att din va ofräsh,den var ju snygg!!!!

näe nu orkar ja inte tjafsa nå mer!!!!

ja, det är en bilsida, men inte vilken bilsida som helst, utan en bilsida för modifierade/stylade bilar... Du kan ju höra med vägverket om dom vill lägga in en bildfunktion i fordonsregistret så kan du bara skriva in ditt regnummer å titta på din bil där istället.. tillsammans med alla andra "vanliga" svensson bilar..

Varför köra sakta när man kan köra fort?
m_a_c X40 Nordic
15 januari 2008 · 784 Inlägg

Men om det är någon som tycker att någons bil helt enkelt inte plattsar här på garaget så anmäl den så kommer ju någon moderator kolla upp den. De kan väll inte vara så svårt. Eller?? Sen måste ju nån tänka på att varje bild nån lägger upp tar plats på en server och den har facktist inte obegränsat med plats. Men jag tycker främst att personer som lägger upp far och mors bil eller varför inte kusinen, kompisen eller nått synskons bil ska ta bort dessa. Det handlar ju inte om vad för bilar din familj har utan om vad för bilar du har.

Volvo S40 T4 "Exclusive Edition" (1998)
Hamilton
15 januari 2008 · 8 873 Inlägg

Micke754 skrev:

bmx skrev:

UseDubbelTurbo skrev:

Vad är garaget.org för dig då? ett bilregister? lägga upp allt man har? om du tycker en helt org matt jetta med rostiga plåtfälgar passar in så kanske du vill att alla bilägare i sverige kommer in hit o lägger upp sina bilar så det blir 90% helt org bruks bilar och 10% stylade,trimmade,custom ?

det är ju ffs en bilsida ju,man måste väll få lägga upp bilen sin!!om man inte tkr att bilen är snygg så får man väll ge fan i att kolla på den bilden då!!men det är fortfarande konstigt att en jä'vla massa risiga volvosar fortfarande blir kvar!!!

BTW,jo tjena att din va ofräsh,den var ju snygg!!!!

näe nu orkar ja inte tjafsa nå mer!!!!

ja, det är en bilsida, men inte vilken bilsida som helst, utan en bilsida för modifierade/stylade bilar... Du kan ju höra med vägverket om dom vill lägga in en bildfunktion i fordonsregistret så kan du bara skriva in ditt regnummer å titta på din bil där istället.. tillsammans med alla andra "vanliga" svensson bilar..

Jaha ja då får jag ta bort mina bilar då dom är helt original...
Köper jag en 740 och slänger en plog på bakluckan så är det ok att ha bilen på sidan då eller?...Ditt resonemang håller liksom inte:rolleyes:

Fotograf på tierpidag.se
henkebenke
15 januari 2008 · 1 703 Inlägg

Hamilton skrev:

Micke754 skrev:

bmx skrev:

det är ju ffs en bilsida ju,man måste väll få lägga upp bilen sin!!om man inte tkr att bilen är snygg så får man väll ge fan i att kolla på den bilden då!!men det är fortfarande konstigt att en jä'vla massa risiga volvosar fortfarande blir kvar!!!

BTW,jo tjena att din va ofräsh,den var ju snygg!!!!

näe nu orkar ja inte tjafsa nå mer!!!!

ja, det är en bilsida, men inte vilken bilsida som helst, utan en bilsida för modifierade/stylade bilar... Du kan ju höra med vägverket om dom vill lägga in en bildfunktion i fordonsregistret så kan du bara skriva in ditt regnummer å titta på din bil där istället.. tillsammans med alla andra "vanliga" svensson bilar..

Jaha ja då får jag ta bort mina bilar då dom är helt original...
Köper jag en 740 och slänger en plog på bakluckan så är det ok att ha bilen på sidan då eller?...Ditt resonemang håller liksom inte:rolleyes:

Tor den är den brandgula färgen som gör skillnaden tongue

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Micke754 Diktator
15 januari 2008 · 433 Inlägg

Hamilton skrev:

Micke754 skrev:

bmx skrev:

det är ju ffs en bilsida ju,man måste väll få lägga upp bilen sin!!om man inte tkr att bilen är snygg så får man väll ge fan i att kolla på den bilden då!!men det är fortfarande konstigt att en jä'vla massa risiga volvosar fortfarande blir kvar!!!

BTW,jo tjena att din va ofräsh,den var ju snygg!!!!

näe nu orkar ja inte tjafsa nå mer!!!!

ja, det är en bilsida, men inte vilken bilsida som helst, utan en bilsida för modifierade/stylade bilar... Du kan ju höra med vägverket om dom vill lägga in en bildfunktion i fordonsregistret så kan du bara skriva in ditt regnummer å titta på din bil där istället.. tillsammans med alla andra "vanliga" svensson bilar..

Jaha ja då får jag ta bort mina bilar då dom är helt original...
Köper jag en 740 och slänger en plog på bakluckan så är det ok att ha bilen på sidan då eller?...Ditt resonemang håller liksom inte:rolleyes:

Ja, igentligen.. eftersom att det är en sida för modifierade/performance bilar..

Varför köra sakta när man kan köra fort?
bmx
15 januari 2008 · 7 100 Inlägg

Micke754 skrev:

Hamilton skrev:

Micke754 skrev:

ja, det är en bilsida, men inte vilken bilsida som helst, utan en bilsida för modifierade/stylade bilar... Du kan ju höra med vägverket om dom vill lägga in en bildfunktion i fordonsregistret så kan du bara skriva in ditt regnummer å titta på din bil där istället.. tillsammans med alla andra "vanliga" svensson bilar..

Jaha ja då får jag ta bort mina bilar då dom är helt original...
Köper jag en 740 och slänger en plog på bakluckan så är det ok att ha bilen på sidan då eller?...Ditt resonemang håller liksom inte:rolleyes:

Ja, igentligen.. eftersom att det är en sida för modifierade/performance bilar..

och vart står det??????????

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
chrizz Administratör
15 januari 2008 · 11 790 Inlägg

"Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna."

Menar inte att låta dryg eller så, men finns det nått mer att diskutera egentligen eller? 1:a regeln för bilar...

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Hamilton
15 januari 2008 · 8 873 Inlägg

Micke754 skrev:

Hamilton skrev:

Micke754 skrev:

ja, det är en bilsida, men inte vilken bilsida som helst, utan en bilsida för modifierade/stylade bilar... Du kan ju höra med vägverket om dom vill lägga in en bildfunktion i fordonsregistret så kan du bara skriva in ditt regnummer å titta på din bil där istället.. tillsammans med alla andra "vanliga" svensson bilar..

Jaha ja då får jag ta bort mina bilar då dom är helt original...
Köper jag en 740 och slänger en plog på bakluckan så är det ok att ha bilen på sidan då eller?...Ditt resonemang håller liksom inte:rolleyes:

Ja, igentligen.. eftersom att det är en sida för modifierade/performance bilar..

ehh och vart i ordet performance platsar en Volvo 740?

Fotograf på tierpidag.se
båge montör och hobby mekaniker
15 januari 2008 · 2 672 Inlägg

Alecci skrev:

båge skrev:
"alecci: tror inte på det där med bruksbilar, då många här använder sin bil dagligen, vilket jag ser som bruks bil.."

sen om man köper ett projekt, och lägger in bilderna på garagets hemsida, så tar dom vl plats då också!? eller?

En bruksbil enligt mitt sätt att se det är en bil som används främst i transportsyfte, oavsett om den används dagligen eller inte. En bruksbil är också en sådan bil som du inte lägger några kostnader på utöver vad som krävs för service/underhåll, om ens det. Finns fler kriterier än så, men dessa kunde jag komma på just nu.

Sen är det skillnad på bruksbil och bruksbil. Folk ställer olika krav på sina bruksbilar. Det som är en bruksbil för en person kan vara en entusiastbil för en annan. En polare till mig som är registrerad här på Garaget har en Nissan Skyline R33 GTR som entusiastbil och en Mitsubishi Legnum VR4 som bruksbil.

Han har en ovanlig bruksbil i mycket fint skick och den kan därför vara av allmänt intresse, och därför accepteras den också.

Vart du vill komma med ditt andra påstånde är jag inte riktigt med på...

Dags för mig att dra till jobbet, så kommer inte att kunna svara i den här tråden mer på cirka 13 timmar.

okey då passar inte min bmw in då? eller!? har fått ganska bra betyg och sånt på den, MEN jag lägger inte ner mer pengar än service/underhåll på den... har köpt nya fälgar och toningsfilm, men det var ett bra tag sen.. så nu e d bara service oc underhåll på den..

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Hamilton
15 januari 2008 · 8 873 Inlägg

chrizz skrev:
"Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna."

Menar inte att låta dryg eller så, men finns det nått mer att diskutera egentligen eller? 1:a regeln för bilar...

Intressanta bilar för vem, ägaren eller besökarna på sidan?

Fotograf på tierpidag.se
Micke754 Diktator
15 januari 2008 · 433 Inlägg

Hamilton skrev:

Micke754 skrev:

Hamilton skrev:

Jaha ja då får jag ta bort mina bilar då dom är helt original...
Köper jag en 740 och slänger en plog på bakluckan så är det ok att ha bilen på sidan då eller?...Ditt resonemang håller liksom inte:rolleyes:

Ja, igentligen.. eftersom att det är en sida för modifierade/performance bilar..

ehh och vart i ordet performance platsar en Volvo 740?

Jadu, jag har den bänkad till 397hk vilket jag tycker är ganska skapligt iaf.. Det är ju ingen performancebil orginal.. men vem vill åka orginal?

Varför köra sakta när man kan köra fort?
Aga_Diff Bärs!
15 januari 2008 · 3 456 Inlägg

Hamilton skrev:
Intressanta bilar för vem, ägaren eller besökarna på sidan?

chrizz skrev:
"Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna."

Hur kunde du missa det?

Senast redigerat av Aga_Diff (15 januari 2008)

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
moondail
15 januari 2008 · 42 Inlägg

Ni har all rätt att tycka att ni blir orätt behandlade när era bilar inte är välkomna på Garaget.org. Det som dock kommer att fortsätta vara sanningen är att moderatorer fortsätter ha rätten att tycka vad som passar och vad som inte gör det.
Jag delar meningen att bilarna som läggs ut på Garaget.org bör vara i gott skick. Vidare förstår jag också dilemmat med att alla inte har samma ekonomi som andra då man t.ex. kanske endast är precis fyllda 18 år. Förhoppningsvis förändras detta då ni blir äldre?

Tycker ni att ni har blivit orätt behandlad när er bil blivit borttagen av en moderator på Garaget.org bör ni skicka ett PM till en moderator då det säkert finns en ypperlig motivation till vad som hänt.

chrizz Administratör
15 januari 2008 · 11 790 Inlägg

Hamilton skrev:

chrizz skrev:
"Endast intressanta bilar i fint skick är tillåtna. Vad som är intressant och inte avgör administratörerna."

Menar inte att låta dryg eller så, men finns det nått mer att diskutera egentligen eller? 1:a regeln för bilar...

Intressanta bilar för vem, ägaren eller besökarna på sidan?

För majoriteten av besökarna och för vad vi anser gå i linje med målgruppen någotsånär.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Micke754 Diktator
15 januari 2008 · 433 Inlägg

moondail skrev:
Ni har all rätt att tycka att ni blir orätt behandlade när era bilar inte är välkomna på Garaget.org. Det som dock kommer att fortsätta vara sanningen är att moderatorer fortsätter ha rätten att tycka vad som passar och vad som inte gör det.
Jag delar meningen att bilarna som läggs ut på Garaget.org bör vara i gott skick. Vidare förstår jag också dilemmat med att alla inte har samma ekonomi som andra då man t.ex. kanske endast är precis fyllda 18 år. Förhoppningsvis förändras detta då ni blir äldre?

Tycker ni att ni har blivit orätt behandlad när er bil blivit borttagen av en moderator på Garaget.org bör ni skicka ett PM till en moderator då det säkert finns en ypperlig motivation till vad som hänt.

Jag är 18 år och student... det är inte helt omöjligt att få till en schysst bil som platsar på garaget bara för att man inte har 20 000 i månaden...
Jag har CSN bidrag (1050kr) och underhållsbidrag från farsan (1270kr) och det klarar jag mig på.. Visst jag kan inte köpa allt jag vill ha, men man kan fixa till bilen rätt skapligt ändå..

Varför köra sakta när man kan köra fort?
chrizz Administratör
15 januari 2008 · 11 790 Inlägg

moondail skrev:
Ni har all rätt att tycka att ni blir orätt behandlade när era bilar inte är välkomna på Garaget.org. Det som dock kommer att fortsätta vara sanningen är att moderatorer fortsätter ha rätten att tycka vad som passar och vad som inte gör det.
Jag delar meningen att bilarna som läggs ut på Garaget.org bör vara i gott skick. Vidare förstår jag också dilemmat med att alla inte har samma ekonomi som andra då man t.ex. kanske endast är precis fyllda 18 år. Förhoppningsvis förändras detta då ni blir äldre?

Tycker ni att ni har blivit orätt behandlad när er bil blivit borttagen av en moderator på Garaget.org bör ni skicka ett PM till en moderator då det säkert finns en ypperlig motivation till vad som hänt.

PM undanbedes vänlig men bestämt. Vi ger alltid standardmotiveringar när vi låser bilar, och i de fall det behövs skriver vi en extra rad manuellt, men vi har verkligen bättre saker för oss än att förklara individuellt för var och en vars bil vi tagit offline. Vi låser mängder med bilar varje dag.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
bmx
15 januari 2008 · 7 100 Inlägg

Micke754 skrev:
Garaget.org är till för dom som är intresserade av bilstyling och tuning.

"Garaget är helt enkelt en komplett samlingsplats för dig som älskar allt i fordonsväg, men framför allt bilar"

så tkr ja att de står

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang