Vad då....städa i Garaget?

Tengu1969
16 januari 2008 · 1 396 Inlägg

Alecci skrev:

jokke_b skrev:
du kör också en skyline så varför skulle du behöva lägga ut nåt mer? big_smile

Jag hade nog inte lagt upp mina bruksbilar här även om jag kört en entusiastbil av annat märke eller annan modell. En bruksbil är för mig ett nödvändigt ont, inte något som jag är mer stolt över än att ha ett vardagsrumsbord.

Skylinen borde du ju kunna använda som bruksbil?

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Alecci
16 januari 2008 · 2 014 Inlägg

NiclasT skrev:
Skylinen borde du ju kunna använda som bruksbil?

Jo, jag skulle kunna använda den som bruksbil, men gör det inte av ett flertal skäl.

Dessutom vågar jag påstå att den ändå inte skulle falla i kategorien ointressanta bruksbilar, även om jag använde den som det.

Totalt onödigt att inkludera mitt Skyline-ägande i diskussionen då det intet har med ämnet att göra. Ibland kan man tro att man inte har rätt till en åsikt bara för att man kör en sådan, eller någon annan dyr bil.

Mitt bilägande har intet med detta att göra då jag aldrig beklagat mig över att mina bilar blivit låsta (och ja, även R34:an blev låst när jag först lade upp den).

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
_Spawned_ Maskinförare
16 januari 2008 · 1 163 Inlägg

Mortalis skrev:
vet inte riktigt om man ska uppmuntra folk att göra sin bil finare med grejer för 40kr när tillverkaren lagt miljoner i forskning på material som ska hålla osv, känns inte riktigt som att 40kr gör bilen finare då tongue

Det är väl skitsamma om det är lagt ner miljon belopp eller inte, eller hur mycket man betalar för att "fixa bilen". Det är väl slut resultatet man är intresserad av ?!

Sen så skiter jag i om det så är hela rosthögar som ligger uppe, låt dom göra det då. Däremot, vem fan bryr sig i vad din pappa har för bil ?! DET om nånting är ju onödigt.
Så länge du själv äger bilen, kanske håller på eller har planer för att fixa bilen.. låt den då vara uppe.. Alla har inte pengarna att kunna fixa hur mkt som helst.. Helvete att alla dessa överklass människor ska sitta som vanligt och tro att man kan bestämma överallt..

Senast redigerat av _Spawned_ (16 januari 2008)

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
Tengu1969
16 januari 2008 · 1 396 Inlägg

Alecci skrev:

NiclasT skrev:
Skylinen borde du ju kunna använda som bruksbil?

Jo, jag skulle kunna använda den som bruksbil, men gör det inte av ett flertal skäl.

Dessutom vågar jag påstå att den ändå inte skulle falla i kategorien ointressanta bruksbilar, även om jag använde den som det.

Totalt onödigt att inkludera mitt Skyline-ägande i diskussionen då det intet har med ämnet att göra. Ibland kan man tro att man inte har rätt till en åsikt bara för att man kör en sådan, eller någon annan dyr bil.

Mitt bilägande har intet med detta att göra då jag aldrig beklagat mig över att mina bilar blivit låsta (och ja, även R34:an blev låst när jag först lade upp den).

Nej, jag bara undrade.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Tengu1969
16 januari 2008 · 1 396 Inlägg

_Spawned_ skrev:
Helvete att alla dessa överklass människor ska sitta som vanligt och tro att man kan bestämma överallt..

Word!

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
zippo Drygare än Yes
16 januari 2008 · 112 Inlägg

Mortalis skrev:
vet inte riktigt om man ska uppmuntra folk att göra sin bil finare med grejer för 40kr när tillverkaren lagt miljoner i forskning på material som ska hålla osv, känns inte riktigt som att 40kr gör bilen finare då tongue

Henhehe... bra sagt! big_smile

Men man måste ju förså att det finns regler och om man har en bil som kanske inte ligger 100% i ramen för reglerna att bilen kan blir låst eller borttagen. jag funderade länge innan jag la upp mina bilar, och skulle inte blirförvånad om dom tars bort då Audin är Bruksbil och nissen ett projekt men om bilarna är intressanta eller ej avgör en annan och det besluitet få man diskutera med den som bestämmt det. man kanske inte va tydlig nog med vad som är intresant med bilen.

Audi S4 "Bi-Turbo Avant" (1998)
J-P-R DO IT LOW STYLE
16 januari 2008 · 1 342 Inlägg

Min bil är inte mkt för världen, men har inte sett någon RS 1:a i bättre skick än min och med det miltalet. Fast som dem flesta märkt, så kommer styling, sakta men säkert. Vänta bara till våren smile

Och för er som gnäller och håller på, ärligt talat så är inte rostiga 740:isar och skitiga Jettor speciellt intressanta att titta på. Tyvär.

Mollllgan
16 januari 2008 ·

Håller med trådskaparen.. blir f-n lite förbannad...
Ok att man inte laddar upp epatraktorer lr liknande..


Men jag menar jag sitter med en s40 2,0 se *UTAN AC* Dock inga bilder ännu:lol: men kommer snart.

Men alla vill kanske inte lägga flera hundra tusen på en bil... Man kanske älskar sin gammle jetta eller vad man nu kan ha för något..

Jag sj är skitnöjd med min bil den går frammåt iaf o tar mig dit jag vill....
Sitter nu o funderar är det värt o ladda upp några bilder???
Styling??? plastdetaljerna i bilen är just nu hoss lackeraren men detta är ochså det enda jag tänkt göra.. Bilen har trots allt bara rullat 9800 mil +/- 100...
Vill inte dra på kjolpaket eller liknande då jag inte har något behov av detta.
Dock så är det fint ögongodis.....
Men men det var väll vad jag hade att säga..

Trots allt så är ju detta sant. Att styla en volvo är som att sminka en gris:lol:lollol *Skojjar*

Ha det fint

Mäki Långsam Perfektionist
16 januari 2008 · 4 800 Inlägg

Vet inte riktigt hur ni tänker här i tråden. ALLA ska få lägga sina bilar tycker ni? Vilka bilar som helst alltså?
Jag skulle nog sluta använda garaget om det bara var massa originabilar här, jag vill gå in för att kolla hur andra ombyggda bilar ser ut, drömma om andras dyra bilar och beundra människor som kan hålla skicket uppe på en gammal bil! Är det så svårt att få in? Skulle ni alla vilja komma in på den här sidan om den var dominerad av original V70, 9-5, Passat, Golf, A4 och så vidare? Ingen har intresset att sitta och kolla på originalbilar.

Och till er allihopa, tvätta bilen, ta ett fint kort med en respektabel kamera i fint ljus så ökar chansen med ca 50% att få ha bilen kvar då den ser fräshare ut då.
Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Izual
16 januari 2008 · 4 571 Inlägg

Mäki skrev:
Och till er allihopa, tvätta bilen, ta ett fint kort med en respektabel kamera i fint ljus så ökar chansen med ca 50% att få ha bilen kvar då den ser fräshare ut då.
Mvh Marcus

Ja minst 30% av de bilar som tas bort är ju pga kassa bilder tagna på något av följande sätt.
*Mörka och suddiga kort
*Inte ens tvättat bilen
*Taskig mobilkamera


Om man vill ha bilen uppladdad så får man väll se till att den ser bra ut på kort!
Hur skall det annars kunna bedömas?

chrizz Administratör
16 januari 2008 · 11 790 Inlägg

Talken84 skrev:
Håller med trådskaparen.. blir f-n lite förbannad...
Ok att man inte laddar upp epatraktorer lr liknande..


Men jag menar jag sitter med en s40 2,0 se *UTAN AC* Dock inga bilder ännu:lol: men kommer snart.

Men alla vill kanske inte lägga flera hundra tusen på en bil... Man kanske älskar sin gammle jetta eller vad man nu kan ha för något..

Jag sj är skitnöjd med min bil den går frammåt iaf o tar mig dit jag vill....
Sitter nu o funderar är det värt o ladda upp några bilder???
Styling??? plastdetaljerna i bilen är just nu hoss lackeraren men detta är ochså det enda jag tänkt göra.. Bilen har trots allt bara rullat 9800 mil +/- 100...
Vill inte dra på kjolpaket eller liknande då jag inte har något behov av detta.
Dock så är det fint ögongodis.....
Men men det var väll vad jag hade att säga..

Trots allt så är ju detta sant. Att styla en volvo är som att sminka en gris:lol:lollol *Skojjar*

Ha det fint

Har du ens läst något i tråden innan du postat detta inlägg?

DET ÄR INTE KRAV PÅ STYLING FÖR ATT LÄGGA UPP BILEN!!

Blir så jäkla trött på alla som förutsätter saker och hittar på egna regler.

Alla bilar som ej är skrothögar, rostiga, risiga, dåligt skick osv är OK, oavsett om det är bruksbil eller utställningsbil.

Punkt slut, end of discussion.

Låst.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang