Haha, inte många som tänker på att det faktiskt är GENOMFARTSFÖRBUD på allégatan. Samt att det är FORDONSTRAFIK FÖRBJUDEN efter 00.00 förbi bion (stora torget) samt vägen utanför Grand och Campino och där.
Har fått erfara detta den hårda vägen

Förbi stora torget har jag haft turen att bara få en tillsägelse TVÅ gånger, att det var genomfartsförbud på allégatan avfärdade snyggingen till blond poliskvinna med att "ääh, vafaaan, jag missade också skyltar i början".. Fast de var mindre glada för mitt breställ på lågfartsområde utanför högskolan med dom strax bakom.. Aja, sånt händer

Apropå den sista händelsen.. Poliskvinnan hävdade att jag kört förbi stora torget efter 00 före det stoppet också, men klockan i min bil visade 23,25. Så sa det till henne.. Hon envisades med att klockan var efter 00.
Så stod det nån aspirant eller va dom nu kallas bakom (en sån som går polishögskolan)..
Han knackade henne lite lätt på axeln och typ "m..m..meeen... hon är faktiskt inte 00 än"
Poliskvinnan snäste av han med "Det är hon visst!".. Så visa han sin klocka för henne, samtidigt som ja tog upp min mobil o visa klockan..
Hon bara "hmm.. okej.. jag kollade fel på tiden!" o skämdes som fan

Kunde inte hålla tillbaks flinet