22/3 Idag har jag haft hjälp av pappa med rostlagning av det vänstra fjäderbenstornet och sprickan i grenröret. Jag har också blästrat revhjulsbaljan och sprutat på underredsmassa i i stort sätt hela bagaget!
23/3 Jag har inte lagt ner någe mycke tid på bilen under dagen, då jag tycker att jag lagt ner mycket tid ändå den senaste tiden! Men helt orörd har den inte ståt hela dan. Då jag har plockat in grejerna som åkte ur i går. Så har jag monterat värmeskölden för grenröret!
25/3 Nu har jag tätat gängorna på vattentempsgivaren och slipper läckage
Jag har även letat upp var oljetrycksgivaren sitter.
Och så tillsist så har jag varit på rast jakt. Jakten var lyckad och jag vet nu var rosten håller till och ska ta död på den vid ett senare tillfälle! Så det är bara att hoppas att rosten inte har bytt tillhåll till dess
27/3 Idag monterades limo svart solfilm på dom bakre rutorna och får vattnet försvina så kan man ju dra bort dom sista bublorna. Tror att det kan bli riktigt bra bara jag får till det ordentligt längst kanterna. Det kommer förhoppningsvis lite bilder i morgon! Och så ska jag även försöka få in lite bilder på lite tidigare grejer också
28/3 Idag har jag försökt dra ut dom sista bubblorna från solfilmen, men det var bara några som försvann Så har jag monterat min hajfene antenn och till sist har jag gjort ren vattentempsgivaren från allt glyckol klägg!
Det är mest längst kanterna så det ska väl ändå inte behövas stickas nått hål. Men går det inte att dra ut dom när det torkat till så får det bli till att skära ut och lägga på lite ny solfilm där det behövs!
Ja det är ett gymnasie projektarbete! Men jag ska inte göra klart allt till dess men hatthyllan och baslådan och dom sakerna ska jag försöka hinna bli klar med innan redovisningen, som är om typ en månad
29/3 Under dagen började jag bygga om baslådan. För jag ska göra om den för att ha en Orion HP-10 bas i den! Och så har jag börjat plasta om hatthyllan för mellan 8 " kommer det bli ett slutsteg istället för en 10" bas som jag först tänkte att jag skulle ha där. Och det blir ett Ampire M800.1 steg. Glömde dock ta bilder på hatthyllan.
Men jag har åtminstone några bilder på hur baslådan ser ut för tillfället!
31/3 Idag har jag fortsatt med baslådan och hatthyllan. Hatthyllan slipades och spacklades och baslådan har jag satt in väggar i för att få rätt volym till den nya basen!
Gjorde lite konstverk inne i lådan för den som plockar i tur den nästa gång! Kanske kan bli en glad överaskning.