2/5 Idag har arbetet på bilen fortsatt. Det blev i stort sätt bara spackel på hatthyllan idag + att jag tog den högtalarlådan som jag plastade i går och sågade ut hålen för högtalarna.
5/5 Nu har jag arbetat vidare på hatthyllan och lagt på primer på den + plastdelarna som sitter intill hatthyllan. Och så mycket mer har jag inte gjort. Men förhoppningsvis så blir jag klar med hatthyllan snart. Och då kommer det nog bli många bilder
NMI Jo det börjar ju bli hyfsat nu, trots alla ändringar, mitt i arbetet.
Saab_Robin Tackar. Jag hoppas på att det kommer bli bra när alla grejer är klara och sitter på plats.
Ndl Jag jobbar ju på så mycket jag hinner och orkar på bilen och det ger ju resultat också till slut
SnowPuppy Det börjar ju det Bilder på det som händer tycker jag att jag brukar va rätt så duktig med. Och helhetsbilder kommer det nog bli en heldel när allt är på plats
10/5 Idag började jag med att lägga i lite spackel där det behövdes och sedan slipade jag till det. Sen blev det ytterligare ett tjockt lager slipgrund och till sist så blev allt lackat matt svart, men tyvärr tog den mattsvarta färgen slut halvvägs, så halva hatt hyllan fick lackas mad sprayburk Men förhoppningsvis blir det ingen nyans skillnad efter att allt har klarlackats.
Slipgrund lagd för andra gången.
Här tog den mattsvarta färgen slut
Hittade på lite sprayburkar med färg, så att jag kunde lacka klart
Tackar. Börjar närma sig slutet på arbetet med hatthyllan åtminstone Ska redovisa bilen för klassen på torsdag, så då ska hatthyllan vara klar. Ska även försöka få in stolarna på måndag
Saab_Robin Jo det blev inte dumt alls. Och bra gissning men inte helt rätt.
Gulmun Här har vi en som snabbt listade ut vad det föreställer. Visserligen inte själva kronan men det är ju törnegrenar, så jag ger rätt för den gissningen.
Temat på bilen och dess namn gav ju lite hjälp Men tänker man inte på det, så är det kanske inte så lätt att klura ut. Man får tacka! Börjar bli relativt klar invändigt nu, men det finns ju lite till att göra när jag får tid. Och till nästa sommar hoppas jag på att ha råd att bygga om den utvändigt också
14/5 Det har varit en häktisk vecka hittills med bl.a. så har stolarna blivit monterade och så har det varit studentskiva och idag (dagen efter studentskivan) Så var jag tvungen att åka hem och förbereda bilen inför redovisningen som är i morgon. Jag hann få till det mesta i bilen, men jag han dock inte ordna den sista slut finishen på dom grejer som inte är helt perfekta. Och det är plastbiten som sitter och skyddar lacken på kanten till bagaget och så skulle jag fixa till klarlacken på undersidan av kanterna på hathyllan. Men tyvär så kom det även på resten av hatthyllan så den är inte snuskigt blank längre. Men det ska åtgärdas när jag får tid.
Så här ser bilen ut nu när den är relativt klar invändigt!