Jo, det vet jag mycket väl Men det är ju ändå ingen racer Jag har B230fb (131hk), M46 och 3,54 i utväxling i bakaxeln. Räcker till 185km/h och går väl sådär. Men jag tycker inte den är pigg, men det är väl för att jag har kört andra bilar med
"Ööööööö vadd haruu gjort med 740inn då??????, Naeee fan vx3 kam o andra spridare - runt 180häst vettu går som fan drog polarens 745 med hundbur!!!!!!"
vissa går bra, har en 740 GL 88 som en gubbe haft och servat på volvo jämt, piskade polarens audi a4 1,8 T och jämt med en annan 9,3 turbo, troligen gjorde han nå fel med saaben men vart bra endå. enda jag gjort är bytt till sport filter direkt i burken. övrigt orginal.
vissa går bra, har en 740 GL 88 som en gubbe haft och servat på volvo jämt, piskade polarens audi a4 1,8 T och jämt med en annan 9,3 turbo, troligen gjorde han nå fel med saaben men vart bra endå. enda jag gjort är bytt till sport filter direkt i burken. övrigt orginal.
Hihi Whaaat?! Glöm det mannen. Har haft en gammal 740GL en gång i tiden, kan säga att det vart knapp man körde ifrån en audi 80 1.8 med 90hk.
Hihi Whaaat?! Glöm det mannen. Har haft en gammal 740GL en gång i tiden, kan säga att det vart knapp man körde ifrån en audi 80 1.8 med 90hk.
ja vad var det för bil som bogserade din b230f bil i så fall om du drog dom?
Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem www.pro-racing.se
Och grisar flyger
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Jo, det vet jag mycket väl Men det är ju ändå ingen racer Jag har B230fb (131hk), M46 och 3,54 i utväxling i bakaxeln. Räcker till 185km/h och går väl sådär. Men jag tycker inte den är pigg, men det är väl för att jag har kört andra bilar med
Starkt att erkänna att du inte tycker det är en snabb bil, misstolka mig rätt nu - har absolut inget emot bilen i sig, men när någon kommer och hävdar att deras 700/900 är snabb nog att köra ifrån evos med då är det så roligt att jag tror jag ska pissa på mig varje gång
Keep it up guys
Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Fick upp farsans gamla 740gl-85a me förgasare i 190Km/h trodde aldrig de skulle vara möjligt. Men kan ju inte säga att den är pigg direkt, beror ju på vad man jämför med
B230F-motorn tycker jag är nästan helt oförmögen att ge ens bra omkörningsmöjligheter.
Att en original B230F-bil skulle kunna köra ifrån en Audi A4 1.8T låter väldigt skumt. Kanske någon meter, men 1.8T-motorerna drar jäkligt jämt över hela registret så dom sticker iväg duktigt.
Sen om en bil upplevs som pigg kan ju vara att den är välservad och har bra gasrespons, men kanske inte är supersnabb. Allt är ju relativt till vad man provat innan.
Troligtvis är det så mycket sot i toppen och på kolvarna att det ökat kompressionen, jag vet att det var så för en annan som köpte en gubbkörd 740.
Sotet har härdat på kolvarna och nu drar man Ferrari 430´s med den
Jag skojar inte, det var en kille på 740-klubben som köpte en gubbkörd 740 som han tyckte kändes så stark jämfört med andra 740:s. Det visade sig vara tjocka sotlager i toppen och på kolvarna som gav högre kompression.
B230F-motorn tycker jag är nästan helt oförmögen att ge ens bra omkörningsmöjligheter.
Att en original B230F-bil skulle kunna köra ifrån en Audi A4 1.8T låter väldigt skumt. Kanske någon meter, men 1.8T-motorerna drar jäkligt jämt över hela registret så dom sticker iväg duktigt.
beror ju på bil och vart man växlar med mera, polaren och jag han köra ca 100 - 150 meter sen vart det möte, på den sträckan tog jag mig förbi han ca 4 meter sen lära jag bromsa, men som sagt beror nog mycket på bilen, den jag har passerar snart 17,000 mil och har inga konstigheter att köra om på 5,ens växel om det behövs. har visseligen provat andra 740 och sånt och det finns dom som är bra slöa men har man rullat närmare 30,000 mil så får man räkna med det:P
beror ju på bil och vart man växlar med mera, polaren och jag han köra ca 100 - 150 meter sen vart det möte, på den sträckan tog jag mig förbi han ca 4 meter sen lära jag bromsa, men som sagt beror nog mycket på bilen, den jag har passerar snart 17,000 mil och har inga konstigheter att köra om på 5,ens växel om det behövs. har visseligen provat andra 740 och sånt och det finns dom som är bra slöa men har man rullat närmare 30,000 mil så får man räkna med det:P
1: Du måste tala om för din polare med Audin att han inte ska växla vid 2000rpm 2: Baserar du årets skröna på ett 100meter långt race där din kompis fick möte?
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Starkt att erkänna att du inte tycker det är en snabb bil, misstolka mig rätt nu - har absolut inget emot bilen i sig, men när någon kommer och hävdar att deras 700/900 är snabb nog att köra ifrån evos med då är det så roligt att jag tror jag ska pissa på mig varje gång
Keep it up guys
va 185 bara:S min går ju 200 körde ifrån en saab 9-3 idag å en skoda oktavia rs igår på motorvägen
Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Keep it up guys
va 185 bara:S min går ju 200 körde ifrån en saab 9-3 idag å en skoda oktavia rs igår på motorvägen
Och sen vakna du och kudden var borta ?
Ärligt talat, tror ni på det ni skriver själva här? Har aldrig varit med om någon orginal volvo som varit något vidare motstånd, varken vid rödljuset eller på motorvägen. Med Skodan rejsar jag aldrig, men när t.o.m en Caddy TDI lämnar en 740 gl efter sig tvivlar jag starkt på att en sådan kör ifrån nån saab 9-3, Audi 1,8T eller Octavia RS.