ovanligt pigg 740gl -90

Marcus_89 Biltokig elektriker
7 februari 2008 · 3 352 Inlägg

Jo, det vet jag mycket väl wink Men det är ju ändå ingen racer wink Jag har B230fb (131hk), M46 och 3,54 i utväxling i bakaxeln. Räcker till 185km/h och går väl sådär. Men jag tycker inte den är pigg, men det är väl för att jag har kört andra bilar med wink

pippaaN
7 februari 2008 · 987 Inlägg

RiNka skrev:
Volvoraggare på Statiol varning över denna tråd!big_smile

"Ööööööö vadd haruu gjort med 740inn då??????, Naeee fan vx3 kam o andra spridare - runt 180häst vettu går som fan drog polarens 745 med hundbur!!!!!!"

HAHAHA big_smile

i like it load
pippaaN
7 februari 2008 · 987 Inlägg

Ekbl0m skrev:
vissa går bra, har en 740 GL 88 som en gubbe haft och servat på volvo jämt, piskade polarens audi a4 1,8 T och jämt med en annan 9,3 turbo, troligen gjorde han nå fel med saaben men vart bra endå.
enda jag gjort är bytt till sport filter direkt i burken. övrigt orginal.

tror dig inte smile

i like it load
Amazon_123GT Driifter;)
7 februari 2008 · 1 630 Inlägg

ne chansen känns väl inte så stor..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
undergroundracing
7 februari 2008 ·

Ekbl0m skrev:
vissa går bra, har en 740 GL 88 som en gubbe haft och servat på volvo jämt, piskade polarens audi a4 1,8 T och jämt med en annan 9,3 turbo, troligen gjorde han nå fel med saaben men vart bra endå.
enda jag gjort är bytt till sport filter direkt i burken. övrigt orginal.

Hihi Whaaat?! wink Glöm det mannen.
Har haft en gammal 740GL en gång i tiden, kan säga att det vart knapp man körde ifrån
en audi 80 1.8 med 90hk.

lelleal
7 februari 2008 · 1 150 Inlägg

Måste alla som har 740 myta så jävla mkt,alla vet att de är en 20 år gammal som är slö som aldrig förbig_smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
Blomsterberg plattsättare!
7 februari 2008 · 804 Inlägg

URC skrev:

Ekbl0m skrev:
vissa går bra, har en 740 GL 88 som en gubbe haft och servat på volvo jämt, piskade polarens audi a4 1,8 T och jämt med en annan 9,3 turbo, troligen gjorde han nå fel med saaben men vart bra endå.
enda jag gjort är bytt till sport filter direkt i burken. övrigt orginal.

Hihi Whaaat?! wink Glöm det mannen.
Har haft en gammal 740GL en gång i tiden, kan säga att det vart knapp man körde ifrån
en audi 80 1.8 med 90hk.

ja vad var det för bil som bogserade din b230f bil i så fall om du drog dom? tongue

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
Ekbl0m Stövarn
7 februari 2008 · 225 Inlägg

orginal hela vägen grabbar utom filtrer , tro det eller ej,audin drog jag tills vi fick möte och saaben måste bara ha gjort fel. men men

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
Mr_Gear Biltokig
7 februari 2008 · 870 Inlägg

Ekbl0m skrev:
vissa går bra, har en 740 GL 88 som en gubbe haft och servat på volvo jämt, piskade polarens audi a4 1,8 T och jämt med en annan 9,3 turbo, troligen gjorde han nå fel med saaben men vart bra endå.
enda jag gjort är bytt till sport filter direkt i burken. övrigt orginal.

Och grisar flyger lol

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Fr3ddan
7 februari 2008 · 204 Inlägg

om man öppnar topplocket å kollar på kammen va ska det stå på den för att det ska vara en v-kam osv?
aja pärlan får väl vara orörd då! smile

Mr_Gear Biltokig
7 februari 2008 · 870 Inlägg

Marcus_89 skrev:
Jo, det vet jag mycket väl wink Men det är ju ändå ingen racer wink Jag har B230fb (131hk), M46 och 3,54 i utväxling i bakaxeln. Räcker till 185km/h och går väl sådär. Men jag tycker inte den är pigg, men det är väl för att jag har kört andra bilar med wink

Starkt att erkänna att du inte tycker det är en snabb bil, misstolka mig rätt nu - har absolut inget emot bilen i sig, men när någon kommer och hävdar att deras 700/900 är snabb nog att köra ifrån evos med då är det så roligt att jag tror jag ska pissa på mig varje gång lol

Keep it up guys cool

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Mange_GVe
7 februari 2008 · 338 Inlägg

Fick upp farsans gamla 740gl-85a me förgasare i 190Km/h trodde aldrig de skulle vara möjligt.
Men kan ju inte säga att den är pigg direkt, beror ju på vad man jämför med tongue

Volvo XC90 D5 Inscription "Rugged Luxery" (2016)
steifan DR!FTT3KN!K3R
8 februari 2008 · 10 427 Inlägg

B230F-motorn tycker jag är nästan helt oförmögen att ge ens bra omkörningsmöjligheter.

Att en original B230F-bil skulle kunna köra ifrån en Audi A4 1.8T låter väldigt skumt.
Kanske någon meter, men 1.8T-motorerna drar jäkligt jämt över hela registret så
dom sticker iväg duktigt.


Sen om en bil upplevs som pigg kan ju vara att den är välservad och har bra gasrespons,
men kanske inte är supersnabb. Allt är ju relativt till vad man provat innan.

Volvo Knugen The one and only
8 februari 2008 · 1 091 Inlägg

Fr3ddan skrev:
om man öppnar topplocket å kollar på kammen va ska det stå på den för att det ska vara en v-kam osv?
aja pärlan får väl vara orörd då! smile

Du måste ta ur kamen för att se det. Det är en bokstav instansad i bakänden på kamen (på den sidan som pekar mot kupén)

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
Andreas 940 -utan 940
8 februari 2008 · 1 728 Inlägg

Mr_Gear skrev:

Andreas 940 skrev:
Troligtvis är det så mycket sot i toppen och på kolvarna att det ökat kompressionen, jag vet att det var så för en annan som köpte en gubbkörd 740.

Sotet har härdat på kolvarna och nu drar man Ferrari 430´s med den lol

Jag skojar inte, det var en kille på 740-klubben som köpte en gubbkörd 740 som han tyckte kändes så stark jämfört med andra 740:s. Det visade sig vara tjocka sotlager i toppen och på kolvarna som gav högre kompression.

"Old Volvos never die, they just go faster" tongue

Ekbl0m Stövarn
8 februari 2008 · 225 Inlägg

steifan skrev:
B230F-motorn tycker jag är nästan helt oförmögen att ge ens bra omkörningsmöjligheter.

Att en original B230F-bil skulle kunna köra ifrån en Audi A4 1.8T låter väldigt skumt.
Kanske någon meter, men 1.8T-motorerna drar jäkligt jämt över hela registret så
dom sticker iväg duktigt.

beror ju på bil och vart man växlar med mera, polaren och jag han köra ca 100 - 150 meter sen vart det möte, på den sträckan tog jag mig förbi han ca 4 meter sen lära jag bromsa, men som sagt beror nog mycket på bilen, den jag har passerar snart 17,000 mil och har inga konstigheter att köra om på 5,ens växel om det behövs.
har visseligen provat andra 740 och sånt och det finns dom som är bra slöa men har man rullat närmare 30,000 mil så får man räkna med det:P

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget
caromania Forummoderator
8 februari 2008 · 9 296 Inlägg

Ekbl0m skrev:

steifan skrev:
B230F-motorn tycker jag är nästan helt oförmögen att ge ens bra omkörningsmöjligheter.

Att en original B230F-bil skulle kunna köra ifrån en Audi A4 1.8T låter väldigt skumt.
Kanske någon meter, men 1.8T-motorerna drar jäkligt jämt över hela registret så
dom sticker iväg duktigt.

beror ju på bil och vart man växlar med mera, polaren och jag han köra ca 100 - 150 meter sen vart det möte, på den sträckan tog jag mig förbi han ca 4 meter sen lära jag bromsa, men som sagt beror nog mycket på bilen, den jag har passerar snart 17,000 mil och har inga konstigheter att köra om på 5,ens växel om det behövs.
har visseligen provat andra 740 och sånt och det finns dom som är bra slöa men har man rullat närmare 30,000 mil så får man räkna med det:P

1: Du måste tala om för din polare med Audin att han inte ska växla vid 2000rpm
2: Baserar du årets skröna på ett 100meter långt race där din kompis fick möte?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Fr3ddan
8 februari 2008 · 204 Inlägg

det ja mena va att 704in va pigg för o va en 740 smile
den har int den blekaste mot 850in!

Burnout89 Överladdad!
8 februari 2008 · 530 Inlägg

Mr_Gear skrev:

Marcus_89 skrev:
Jo, det vet jag mycket väl wink Men det är ju ändå ingen racer wink Jag har B230fb (131hk), M46 och 3,54 i utväxling i bakaxeln. Räcker till 185km/h och går väl sådär. Men jag tycker inte den är pigg, men det är väl för att jag har kört andra bilar med wink

Starkt att erkänna att du inte tycker det är en snabb bil, misstolka mig rätt nu - har absolut inget emot bilen i sig, men när någon kommer och hävdar att deras 700/900 är snabb nog att köra ifrån evos med då är det så roligt att jag tror jag ska pissa på mig varje gång lol

Keep it up guys cool

va 185 bara:S min går ju 200 big_smile  körde ifrån en saab 9-3 idag å en skoda oktavia rs igår på motorvägen big_smile

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)
Volvo 965 "T6" (1995)
Audi Q7 "Brunbjörnen" (2011)
J-P-R DO IT LOW STYLE
8 februari 2008 · 1 342 Inlägg

Pegga_405 skrev:

Mr_Gear skrev:

Marcus_89 skrev:
Jo, det vet jag mycket väl wink Men det är ju ändå ingen racer wink Jag har B230fb (131hk), M46 och 3,54 i utväxling i bakaxeln. Räcker till 185km/h och går väl sådär. Men jag tycker inte den är pigg, men det är väl för att jag har kört andra bilar med wink

Starkt att erkänna att du inte tycker det är en snabb bil, misstolka mig rätt nu - har absolut inget emot bilen i sig, men när någon kommer och hävdar att deras 700/900 är snabb nog att köra ifrån evos med då är det så roligt att jag tror jag ska pissa på mig varje gång lol

Keep it up guys cool

va 185 bara:S min går ju 200 big_smile  körde ifrån en saab 9-3 idag å en skoda oktavia rs igår på motorvägen big_smile

Och sen vakna du och kudden var borta ? wink

Ärligt talat, tror ni på det ni skriver själva här? Har aldrig varit med om någon orginal volvo som varit något vidare motstånd, varken vid rödljuset eller på motorvägen.
Med Skodan rejsar jag aldrig, men när t.o.m en Caddy TDI lämnar en 740 gl efter sig tvivlar jag starkt på att en sådan kör ifrån nån saab 9-3, Audi 1,8T eller Octavia RS.

Senast redigerat av J-P-R (8 februari 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang