4453
Sök

bmw 320I coupe 97 vs primera gt 98

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
men bmw är de verkligen så bra som folk säger??? de finns juh lexus is200 som man kan hitta för samma pengar som e46? är lexus bättre 320 vs lexus is200?

Thorssa
11 februari 2008
En Lexus IS håller garanterat minst lika bra som en BMW: Dock ligger de fortfarande lite efter i upplevd kvalitetskänsla invändigt, lite plastigt. Men jag gillar verkligen IS200!

3 138 Inlägg
11 februari 2008
Sämsta med Lexusen är att den i likhet med Mazda 626 (sista generationen) saknar lite isolering i hjulhusen. Kör man på grusväg låter det som om någon blästrar inne i kupén, annars är lexusen helt okej.

735 Inlägg
11 februari 2008
Om vi nu snackar om hållbarhet och kvalitet så finns det nog ingen bättre bil i denna klass än lexus ls200. E46an är ingen dålig bil men man köper den verkligen inte för hållbarhetens skull! Rost på baklucka/motorhuv och dåliga länkarmar är en av dom vanliga felen. Borta på dom senaste årsmodellerna dock.

Jag äger en E46a för att jag älskar att köra bil. Hade jag köpt en bil av ekonomiska skäl hade jag köpt Toyota(Eller Lexus om jag ville åka lite lyxigare), vilket jag OCKSÅ har gjort. Valde ut en Toyota corolla åt min flickvän som har gått prickfritt i 2 år snart=) Hon ville ha en bil som håller. Ja då var valet enkelt! Skulle ALDRIG lurat på henne en BMW.

Så man får helt enkelt se till sig själv vad man prioriterar. Men här på garaget förutsätter jag att folk vill ha en bil som fram för allt är rolig att köra. Ur detta perspektiv är valet mellan just lexus och bmw e46 enkelt.
Senast redigerat av tobee (11 februari 2008)

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
gillar man köra då e de bmw? ekonomisk e lexus? så lexus e bättre bil? men bmw roligare:Psmile?=

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
tobee skrev:
Ja, som sagt... Men tyvärr är det ju så det ser ut när det gäller dom där bilarna!
Tyvärr är det nog ingen idé att ens ringa till dessa säljare då de prisar sina bilar så högt och verkligen tror att deras bilar är värda så mycket. Dom trissar ju också varandra att ha dessa priser. Jag var faktiskt inne på att köpa en 328 E36 själv för några månader sen men avskräcktes tack vare säljarna. "E36 m-paket är värt minst 20 000:- -människorna" är ett jobbigt släkte att göra affär med:P I regel väldigt unga å dumma om man får va så elak=)
Jag tog mitt förnuft till fånga när farsan utbrast efter att jag sagt att jag skulle köpa en 328a för 80k: "Ska du betala 80k för en DUSSINBIL som konstruerades på sent 80-tal???"

http://www.blocket.se/vi/14553804.htm?ca=8_s&last=1 killen heter dab här på garaget mailade honom och skrev
Bilen har gått precis gått över 12 900 mil.
All information om bilen står i annonsen, såsom att den är svensksåld.
Serviceboken är fullstämplad ja.
Rosten är näst intill obefintlig. Den är skonad från de vanligaste rostzonerna.
73 000 med fälgarna och 68 000 utan de som är på bilden
är de värt?? de är fortfarande på tok mkt pengar för en bil som är 13 år gammal`?

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
16 februari 2008
Trådstartare
_lee_jr skrev:
tobee skrev:
Ja, som sagt... Men tyvärr är det ju så det ser ut när det gäller dom där bilarna!
Tyvärr är det nog ingen idé att ens ringa till dessa säljare då de prisar sina bilar så högt och verkligen tror att deras bilar är värda så mycket. Dom trissar ju också varandra att ha dessa priser. Jag var faktiskt inne på att köpa en 328 E36 själv för några månader sen men avskräcktes tack vare säljarna. "E36 m-paket är värt minst 20 000:- -människorna" är ett jobbigt släkte att göra affär med:P I regel väldigt unga å dumma om man får va så elak=)
Jag tog mitt förnuft till fånga när farsan utbrast efter att jag sagt att jag skulle köpa en 328a för 80k: "Ska du betala 80k för en DUSSINBIL som konstruerades på sent 80-tal???"

http://www.blocket.se/vi/14553804.htm?ca=8_s&last=1 killen heter dab här på garaget mailade honom och skrev
Bilen har gått precis gått över 12 900 mil.
All information om bilen står i annonsen, såsom att den är svensksåld.
Serviceboken är fullstämplad ja.
Rosten är näst intill obefintlig. Den är skonad från de vanligaste rostzonerna.
73 000 med fälgarna och 68 000 utan de som är på bilden
är de värt?? de är fortfarande på tok mkt pengar för en bil som är 13 år gammal`?

vill testa på bmw har hört att skit kul o köra går sällan sönder:P

Sök