Hade snackat med en norsk åkare för nån vecka sedan som hade en rätt fin F12(japp! En F12!!!) som gått 50000mil + 2 varv på mätaren utan motor byte eller renovering!!!
Kan stämma rätt bra för gubben var ganska petig i övrigt så han hade ganska bra kol på sin åk...
Ang Ristiima ser man ju vad grejen är att ha snygga bilar. Lastbilskillarna använder sina jämt o kan ändå ställa upp på shower o tävla. Hur många prisvinnare på vanliga biljippon används ens som bruksbilar?
Håller med dessa utställningsbilar som är fulla med plast ställs ju undan när vintern kommer. Jag säger såhär bilarna är bygda för att användas.
TLO skrev:
Ang Ristiima ser man ju vad grejen är att ha snygga bilar. Lastbilskillarna använder sina jämt o kan ändå ställa upp på shower o tävla. Hur många prisvinnare på vanliga biljippon används ens som bruksbilar?
Inhyrd Mekaniker på Scania Norrköping (Söderbergs lastbilar).
Stör mig på att man måste näst intill plocka ner nästan hela kupé fläkten i en scania för o kunna byta ett svällt expansionskärl medans det sitter med ynka 4 skruv på en nedrans volvo.
Scania skulle kunna förbättra vissa saker t.ex för att byta halv/helljus lampa måste lossa 6 skruv!!!! Men när det gäller ligga ute så finns det resurser - Scania har större hytt än Volvo!
Måste ju bidra med en bild för er scania gubbar På bilden ser ni 72års scania 110, ds11 på ca250 hk, 10vxl rangelåda... Man kan nog säga att detta var en av de fösta "riktiga" frontbyggda bilarna!
Fick kämpa på fint i spannmålsskörden, och förövrigt en mkt bra skrothämtar bil med sin 6.5tons kran på;)
Måste ju bidra med en bild för er scania gubbar På bilden ser ni 72års scania 110, ds11 på ca250 hk, 10vxl rangelåda... Man kan nog säga att detta var en av de fösta "riktiga" frontbyggda bilarna!
Fick kämpa på fint i spannmålsskörden, och förövrigt en mkt bra skrothämtar bil med sin 6.5tons kran på;)