Är det vanligt att ratten börjar glappa i längsled på R-serien? Den började göra det mellan två arbetspass så jag misstänker att det är nån idiot som inte hittat luftspärren och försökt ställa om den med våld...
Vi har en FH12 460 också.. Och den går jäklit bra med.. Men vet inte hur det blir med släp och fullt lass till den.. R500 har vi ju 8-10 ton vatten och på släpet 10-12 ton..
Men det är väl kanske inte den bästa "övningsbilen" då det nästan kvittar om man råkar missa en växel för den orkar ändå..
ok men ni sliter ju ut mptprn fortare enligt vad jag har läst!
skolans Scania 142H har haft totalt ca 350 olika förare och på den är kopplingen bytt en gång, och motorn går som en klocka.. dock så servar vi ju alla maskiner var 10onde vecka kanske därför dem håller så länge..
Vi har en FH12 460 också.. Och den går jäklit bra med.. Men vet inte hur det blir med släp och fullt lass till den.. R500 har vi ju 8-10 ton vatten och på släpet 10-12 ton..
Men det är väl kanske inte den bästa "övningsbilen" då det nästan kvittar om man råkar missa en växel för den orkar ändå..
skolans Scania 142H har haft totalt ca 350 olika förare och på den är kopplingen bytt en gång, och motorn går som en klocka.. dock så servar vi ju alla maskiner var 10onde vecka kanske därför dem håller så länge..
Jopp det är nog därför om man servar den var 10vecka dessutom fräschare!
Jopp det är nog därför om man servar den var 10vecka dessutom fräschare!
är ju ingen jätte service direkt.. men typ smörja upp allt å sånt, tex tippcylindrar mm.... olja osv är det lite längre intervaller på..