Är det ingen som kör med Rockford Fosgate framsytsem?

andreas_gbg_
14 december 2005 · 1 634 Inlägg

Hallå. Jag kör med Rockford Fosgate monosteg och ett RF 4-kanaligt, ihop med min kickerbas och mitt kicker framsystem. Det börjar bli dags att byta framsystem då jag köpte det billigaste kicker hade pga pengabrist. Kostade ca 1000kr. Nu tänkte jag lägga ca 3000kr på ett fint framsystem och kollar runt, Ingen har hittills rekomenderat Rockford! Varför? Ingen som kör med det och därför ingen som kan rekomendera det? Eller är det känt att de inte har något att hämta jämfört med focal, jbl, dls etc i samma prisklass?

Snälla ni rävar som testat det mesta, ni måste väl ändå även testat Rockford? Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00
Izual
14 december 2005 · 4 571 Inlägg

jag skall köpa rockford framsystem när jag har råd men som du sa det är inte många som skrivit om det, man får helt enkelt åka å lyssna själv smile

andreas_gbg_
14 december 2005 · 1 634 Inlägg

Izual skrev:
jag skall köpa rockford framsystem när jag har råd men som du sa det är inte många som skrivit om det, man får helt enkelt åka å lyssna själv smile

Jo jag har åkt och lyssnat, men som sagt, jag tycker det mesta låter bra, det tyckte jag om mitt kickersystem i början med, så jag vill höra från folk som har något att jämföra med. sad

Numera Saab 9-5 Aero -00
MTY120
15 december 2005 ·

jag har undrat också över det dära, jag funderar på att köra Rockford Fram & baksystem (4" & 5,5")

timpan_87
16 december 2005 · 781 Inlägg

tyckte du dit kickert system lät bra i början lr tycker du de även nu? för det finns ju ingen störe ideé att byta om de du har redan låter bra i dina öron.. är ju du som lysnar på ljudet:P dom som åker i bilen får glat åka med lr gå..


men om du inte tycker de låter bra längre så är det ju en annan 5a

andreas_gbg_
16 december 2005 · 1 634 Inlägg

Jag tyckte framsystemet lät grymt i början. Nu tycker jag det låter bra, men inte fantastiskt. Det lustiga e att jag är nöjd med basen, men när framsystemet är bytt kommer jag vela byta den också big_smile Kan bli att jag satsar på en Digital design då, får se hur plånboken ser ut bara, hehe, och om steget räcker till, det gör det säkert inte, då får det bli nåt annat. Ligger så mycket på önskelistan nu, måste ha en kondning, oså ny huvudenhet, lutar åt alpine 9855  tror jag den hette, men först framsystem och kondning. Gud vad mycket man vill, Hemma hänger det en ny HDtv på väggen och en hd dvd (fan bara kabeln kostar ju 800 spänn), nu måste man ju ha en digitalbox också.... ååhhhh. Kommer få jobba över dygnet runt resten av mitt liv. Vill ha en ny bil också att bygga i som barnvagnen är banlyst från. Just det ja, framsystem handla tråden om.

Ingen hifi-människa som kan prata gott om Rockford Fosgate?

Numera Saab 9-5 Aero -00
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang