ska köpa mig ett sportavgassystem tänkte jag men vet inte om ja litar på Simons/Bsr systemet (samma tillverkare). De säger att de kan rosta, men inte rosta hål. Ni som har ett sådant system vad har ni för erfarenheter av det? Är detta nåt att rekomendera?
det finns rost fria sport avgas system att köpa, dom är lite dyrare, men det håller så länge du äger bilen. här har du en länk till ett företags om säljer sånt http://www.ferrita.se/
det finns rost fria sport avgas system att köpa, dom är lite dyrare, men det håller så länge du äger bilen. här har du en länk till ett företags om säljer sånt http://www.ferrita.se/
yesyes i know men vill inte lägga ut dem pengarna på det så därför vänder ja mig till nåt av simons eller bsr:s system, 2,5" alltså... hade ja velat lägga ut dem pengarna så hade de ju itne vart nån tvekan om saken hehe men tack iaf;)
Har ett gammalt simons på min, det stämmer nog att det inte kan rosta hål, för gått hål har det inte gjort, men det är väldigt dåligt och upprostat.. men jag kommer nog att satsa på ett nytt simons inom kort, jag menar, de är knappt dyrare än original och de håller ju ändå hyffsat bra
Har ett gammalt simons på min, det stämmer nog att det inte kan rosta hål, för gått hål har det inte gjort, men det är väldigt dåligt och upprostat.. men jag kommer nog att satsa på ett nytt simons inom kort, jag menar, de är knappt dyrare än original och de håller ju ändå hyffsat bra
hmm okej hur länge har du haft detta innan det börjat rosta då? Hur blir ljudet i en glt med sådant system på? stor skillnad? du kanske har film? vore verkligen toppen alltsÅ
kan ju fråga er andra, skulle de göra nån skillnad med att köpa bsr:s sportsystem istället även att de är samma företag som gör dem men de ser ju ändå olika ut:S
Tycker inte de blir så stor skillnad i ljudet faktiskt, men kommer man upp lite i varv så ger den ju ifrån sig lite ljud, måste säga att det inte är mkt värre än orginal, men lite skillnad.. och jag tycker ju att man ska kunna åka behagligt i bilen utan en massa oväsen och det funkar
Skulle väl tippa på att det har suttit på bilen i en 6år minst iaf, inte jag som monterat de
Tycker inte de blir så stor skillnad i ljudet faktiskt, men kommer man upp lite i varv så ger den ju ifrån sig lite ljud, måste säga att det inte är mkt värre än orginal, men lite skillnad.. och jag tycker ju att man ska kunna åka behagligt i bilen utan en massa oväsen och det funkar
Skulle väl tippa på att det har suttit på bilen i en 6år minst iaf, inte jag som monterat de
okej okej... men ja vill att de ska låta mer än så hehe;) hur löser jag de då om ja köper ett simons/bsr 2,5" system dÅ? Ska lämna in den till en kille som ska montera på detta...
Monterade ett 2,5 på kompisens 850 för 3år sen å de har inte rosta sönder...Till en början vart de inte så jätte stor skillnad men lät helt klart skönare..Sen efter ett tag då ullen har lagt sej i dämp då man kört nåra mil så lät den mycke dovare å skönare.
Monterade ett 2,5 på kompisens 850 för 3år sen å de har inte rosta sönder...Till en början vart de inte så jätte stor skillnad men lät helt klart skönare..Sen efter ett tag då ullen har lagt sej i dämp då man kört nåra mil så lät den mycke dovare å skönare.
hmm okej o detta var en glt? Köpte han ett sådant fördigt sportavgassystem på simons då alltså?
så de ljudet som är från början kommer bli dovare efter ett tag eller var de bara just på denna?
ska man alltså inte kapa som nån sa utan köra på de för de kommer bli högt ljud änå? om man skulle kapa o ersätta med rör finns de då risk att detta bli högre efter ett tag med isåfall?
Jajjemen de var en GLT..KÖpte lösa rör å ljuddämp från mekonomen å byggde lika som sportavgas är me lika dämp å allt..Brukar ofta vara så ärr de låter mer efter en stund...Sen är de ju en smakfråga hur mycke man vill att den ska låta om man vill kapa eller inte
Simons = rostar inihelvete. skulle inte sätta på det inte äns om jag hade fått det gratis. men men smaken är juh som baken.
ja fast det är ju en fråga om hur mycket pengar man vill lägga ut med, kan ju tyvärr itne montera själv eller bygga själv så de får göras på verkstad och även där kostar det ju:(
men vad tror ni om ett jt-system 3" på min? Hur stor blir skillnaden i ljud från ett 2,5" simons mot ett 3" jt? båda med två dämpare. Och hur dan är kvaliten på jt,s rör? rostar de liak lätt som simons?
tja,, min kussin hade 3" system frn jt. fast han hade bara en burk. den lt gött som sjutton. fast inget att rekomendera om man ska köra lngre sträckor. men den lät riktigt fint!
tja,, min kussin hade 3" system frn jt. fast han hade bara en burk. den lt gött som sjutton. fast inget att rekomendera om man ska köra lngre sträckor. men den lät riktigt fint!
okej så de blev alltså bara iriiterande på längre sträcko med en dämpare?
hur tror ni de blir med 2 st, borde ju bli endel skilland från 2,5" till 3 tycker man. ja tänkte beställa imorn så skulle vilja veta så mycket som möjligt om JT,s 3" på en 850 glt, både med 1 eller 2 dämpare... låter som 2 är att rekommendera men frågan är hur ljudet blir, sen undrar ja om JTs kvalite på rören är bättre än simons?
JTs och simons rostar lika mycke.. ska du köpa 3tums så kör på 2 ljuddämpare, kommer låta mer än orignal med diskret skulle ja tro, så här låter det med 3tums och en dämpare http://www.garaget.org/video/acdh44y0o9g6
JTs och simons rostar lika mycke.. ska du köpa 3tums så kör på 2 ljuddämpare, kommer låta mer än orignal med diskret skulle ja tro, så här låter det med 3tums och en dämpare http://www.garaget.org/video/acdh44y0o9g6
hmm ja den har ja sett och i den skriver han ju "Ja det är underbart, synd att det är för högt i kupén bara Måste sätta dit en dämpare till " Men o andra sidan är de inget JT-system men ändå 3" fast de kasnke är samma då?
okej okej så ditt tips till mig är att köra på 1 dämpare?
men de här är mina önskemål och tankar kring ett sportavgassystem:
- Sportigt och dovt samt ganska högt ljud vid tomgång. - Även högt o coolt ljud vi dkörning och gasning. - Det får gärna höras en bra skillnad innuti bilen, dock inte så de blir huvudverksframkallande.
Låter 1 dämapre som ett vettigt svar på frågan då?
EDIT:
hittade en film om en c70 t5, likt denna vill jag att min ska låta, vet att de är en helt annan bil och turbo men så likt som möjligt iaf...