Bensinpriset om ett par år

ExXtr3me Kiss my palewhite ass
21 februari 2008 · 1 898 Inlägg

undrar vart världen är påväg någonstans lol

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Klaesson
21 februari 2008 · 399 Inlägg

Kapa en tank bil å gömma den i en lada lär ju bli aktuellt om ett tag.

VOLVO for life
snackcalahan
21 februari 2008 · 482 Inlägg

Sushikocken skrev:
booring vad är det för mening att leva utan motorer sad fan va tråkigt när alla pluttar runt i elbilar som inte låter något alls, och då kan ju VV gå och kyssa sin nollvision.. Tro ni nästa generation ens har någon livsglädje när allt är övervakat, man får aldrig göra nått riskfullt (möjligen köra 3D bilspel) nä då kan man lika gärna säga upp livet för då vill fan inte jag leva!

Jo känns surt. Elbilar kan funka på sommaren men tänk på vintern fy fan va jobbigt jag skulle ju knappt kunna ta mig till jobbet 5km tongue går åt massor med ström till värme o defroster. Blir gengas v8 så man kan få  i alf 100 hk stå å hiva som en galning oxå

just real power
no turbo shit
marven
21 februari 2008 · 551 Inlägg

snackcalahan skrev:

Sushikocken skrev:
booring vad är det för mening att leva utan motorer sad fan va tråkigt när alla pluttar runt i elbilar som inte låter något alls, och då kan ju VV gå och kyssa sin nollvision.. Tro ni nästa generation ens har någon livsglädje när allt är övervakat, man får aldrig göra nått riskfullt (möjligen köra 3D bilspel) nä då kan man lika gärna säga upp livet för då vill fan inte jag leva!

Jo känns surt. Elbilar kan funka på sommaren men tänk på vintern fy fan va jobbigt jag skulle ju knappt kunna ta mig till jobbet 5km tongue går åt massor med ström till värme o defroster. Blir gengas v8 så man kan få  i alf 100 hk stå å hiva som en galning oxå

På sommaren ska man inte köra elbil big_smile då e det räserbilar som gäller ffs

You can't B serious, oh K
FortuN
21 februari 2008 · 58 Inlägg

Sushikocken skrev:
booring vad är det för mening att leva utan motorer sad fan va tråkigt när alla pluttar runt i elbilar som inte låter något alls, och då kan ju VV gå och kyssa sin nollvision.. Tro ni nästa generation ens har någon livsglädje när allt är övervakat, man får aldrig göra nått riskfullt (möjligen köra 3D bilspel) nä då kan man lika gärna säga upp livet för då vill fan inte jag leva!

Detdär skrämde mig faktsikt yikes

Om det händer så vetefan, då är de inge liv!

Mrbuick
21 februari 2008 · 36 Inlägg

Sushikocken skrev:

camaro67 skrev:

TTTTT skrev:
bara att köpa gengas aggregat i så fall, eller lägga in en ångpanna, eller köpa 250 st hästar och spänna framför bilen, eller låta kärringen skjuta på!

Jag är rätt sugen på gengas. Farfar har ju skog så den kanske man kan få köpa för en vettig peng. De är ju lite jobb med de men va fan man lär ju få jobba ännu värre för att ha råd att tanka. Kanske går att kör pellets i gengasaggregatet?

HAHA "stoppar du i ett vedträ till älskling nu jävlar ska vi boosta hela 23hästar nu jävlar vad det drar!!" tongue

Ja du, Farsan har en Gengasbil, kan ju säga att gengas är inte världens hälsosammaste, eller godluktande drivmedel:P

Gasen är giftig och får folk att tappa håret

Pellets är dock för smått utan man måste stå och yxa till lagom stora bitar.

Ricky
21 februari 2008 · 1 062 Inlägg

den lär bli väldigt hög, fortsätter d så här så får man väl köpa sej en liten bil som är jätte bilig att köra

lodan
21 februari 2008 · 217 Inlägg

det hade vart ball om all som kör bil ger faan i det i en vecka så kan man ju se hur det kommer bli när folk inte har råd å tanka längre big_smile men som sagt. helt sjukt att man snart inte kommer ha råd å tanka.

beta
21 februari 2008 · 804 Inlägg

Jag tror att om 10år kommer elbilar ha slagit genom mer. Redan idag finns det elbilar som har lång räckvid på en laddning och har bra prestanda, med så 0-100 på typ 4sekunder. Sen, el är billigt. smile

FortuN
22 februari 2008 · 58 Inlägg

Men det är ju inge ljud eller ngt "manligt" i el bilar sad

Aerodynamik ...
22 februari 2008 · 7 120 Inlägg

Jag blir deprimerad när jag läser det här. Förstår att vissa skär sig ibland. sad

Arnel1
22 februari 2008 · 88 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Jag blir deprimerad när jag läser det här. Förstår att vissa skär sig ibland. sad

hahah tror inte direkt dom skär sej för bensin priser^^lol

NxV ElectroRaggare
22 februari 2008 · 883 Inlägg

Jag gör det! big_smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Aerodynamik ...
22 februari 2008 · 7 120 Inlägg

Arnel1 skrev:

Aerodynamik skrev:
Jag blir deprimerad när jag läser det här. Förstår att vissa skär sig ibland. sad

hahah tror inte direkt dom skär sej för bensin priser^^lol

Inte? Vad annars skulle få en att skära sig? roll

Waho Allmänt Jobbig
22 februari 2008 · 1 200 Inlägg

Bensinpriset är ju viktigt!
Dom borde skära sig lite för det iaf och inte bara för att dom blir retade i skolan smile
Nejmen, om 10 år så tror ja det finns ett alternativ till Etanol.
Tror inte el kommer att ta över alls.

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Team-Adolfsson Gödseldräng
22 februari 2008 · 4 529 Inlägg

Waho skrev:
Bensinpriset är ju viktigt!
Dom borde skära sig lite för det iaf och inte bara för att dom blir retade i skolan smile
Nejmen, om 10 år så tror ja det finns ett alternativ till Etanol.
Tror inte el kommer att ta över alls.

etanolen kommer försvinna helt tror jag
eller den kommer vara dyrare än bensinen iallafall
jag tror den kommer sänkas framöver benisen alltså
och diesel och etanol blir svindyrt
samt alla frodons skatten kommer bli svindyr och försäkrigen
så bara dom där politiks nissarna har råd att sitta i sina fläskiga bilar med feta chaffisar som kör dom dit dom vill sen så flyger dom tebax igen

master_lars
22 februari 2008 · 1 172 Inlägg

Framtidens bränslen tror jag kommer vara någon form av kemiks bensin/diesel utan olja, att man liksom finner en komplement till oljan. Sen kan det nog kanske bli så  att det bilr hybrider som går både på el, etanol och någon form av ren bensin eller diesel...

Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
Saab 9-5 "Vector Sportcombi" (2008)
Saab 99 GL "Tant Brun" (1983)
beta
22 februari 2008 · 804 Inlägg

FortuN skrev:
Men det är ju inge ljud eller ngt "manligt" i el bilar sad

Inte föräns "du" står där med din 60-70tals mustang med v8:a och där glider fram en ljudlös cabbe bredvid dig, du gasar, rödljuset blir grönt och elbilen bara ger från sig ett svagt surrande och lämnar dig långt bakom.
Tycker inte alls de ska underskattas.
Största 2 problemen idag är ju bara #1 priset på batterierna #2 Hur alla som inte bor i hus ska kunna ladda smidigt.

edit:
http://youtube.com/watch?v=CZ4gitSm1Xg
0-100 på under 4sek, en mclaren f1 gör det på 3,2sek om jag minns rätt.
http://www.teslamotors.com/

Så jag tror fortfarande att el-bilar kan ha en bra chans inom 10-15år.

edit2: skulle sett hela filmen först, de lyckades inte under 6sek när de testade för filmen.
Nåja, finns fler coola el-bilar. http://youtube.com/watch?v=BqqtJpfZElQ

Senast redigerat av baaki (22 februari 2008)

snackcalahan
22 februari 2008 · 482 Inlägg

NxV skrev:
Jag gör det! big_smile

haha förstår det tongue

just real power
no turbo shit
Sushikocken Sleeper
22 februari 2008 · 3 084 Inlägg

baaki skrev:
Jag tror att om 10år kommer elbilar ha slagit genom mer. Redan idag finns det elbilar som har lång räckvid på en laddning och har bra prestanda, med så 0-100 på typ 4sekunder. Sen, el är billigt. smile

Ja men sen måste man byta hela detdär batteripaketet efter 3 år för man har bara ½ effekten kvar men när de får upp livslängden på batterierna så tror jag också det blir så.... men faan va tråkigt när alla bilar låter likadant/ingenting

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang