kolvas skrev:
DoWahDiddy skrev:
Vad gör detta om det är 110väg? Det är väl med all säkerhet 2-filigt där? Så varför stör detta dig?
det är 2+1 väg, världens sämsta uppfinning
Olirc// ifall det är dåliga väderförhållande så fattar jag också att det kanske inte är lämpligt att köra 110 bara för att man får, nu menar jag dom som inte kör i t.ex 110 på en 110 väg vid normala förhållande
och ja, det finns lagstiftning om hindrande i trafiken, under förordning 1996:724, jag har för mig att bötesbeloppet är ifrån 1400kr och uppåt
Du kan aldrig veta när det är normala förhållanden för en annan människa.
Vissa kanske precis opererat sig och har smärtor från det, är/varit sjuka och lite groggy som man kan vara.
Kanske har småbarn i bilen som de inte vill köra ihjäl, eller som just då kivas lite grann.
Bilen kanske inte är helt fine, på väg till verkstad, eller precis fått reda på att nåt gått galet (som när mina bromsar på gamla golfen paja o inte hade nå bromsverkan, då kör man långsamt...)
Eller whatever, därför ska man passa sig från att jävlas med folk, de kör efter sin förmåga, var glad för det istället för att gnälla, undviker säkert många olyckor pga att de som känner att de inte kan köra i 110 inte gör det.
110 är inte en hastighet du MÅSTE hålla, det är en MAXhastighet, du får köra lånsammare än 110 utan att det räknas som att du hindrar trafiken, om du försöker underlätta omkörningar, eller om det inte är jättemkt för långsamt (tex 70)..