Har tröttnat ganska mkt på mitt avgassystem som låter som en burk...som det brukar göra på en 240 när man tagit bort diverse dämpare och dyl.
Så undrar.. Är det någon som vet exakt vad jag behöver för att få ett sportigare ljud av 244an? Funderade på 3" hela vägen med en tom simons dämpare och en japs. Kommer de bli bättre?
Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
kör på 2,5 " hela vägen med extractor grenrör .. ger lite effekt o bättre ljud .. kör du me 3" så kommer farbror blå o drar dig i örat pga för högt ljud
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
det du föreslog först hade gett ett jävla muller. men jag skulle rekommendera att bara plocka en dämpare och ersätta med ett rakt rör. blev ett jävla dån i en polares 244 då.
jag hade org avgas på min 244 -81 B23A plockade bort sista dämparen å satte det en 2.5" simonsburk, lät gött som fan tror det finns en bild på min sida.
Jo... just nu låter den på tok för mkt... sånt där "burkljud" som de blir på volvo när man tar bort ljuddämparna på dom. Så ska väll satsa på 2,5" hela vägen med en simonsdämpare längst ut?
Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.
Håller med caromania: ett gosigt insugsljud är oxå mäktigt. dock är det nog svårt och matcha ljudet jämfört med prestandan i en 240 om du bara har ett större avgas. för min del ska det ju inte låta mer än det går, slutar bara med att folk tycker att det e löjligt med en brölande bil där ägaren tror att bilen går som fan när den i själva verket knappt rör på sig...