2676
Sök

Vad tycker ni om att biltema har börjat sälja japsdämpare och dump ventiler

69 Inlägg
5 mars 2008
Sushikocken skrev:
hehe jag fick faktiskt min biltemakatalog idag ligger ju tillome framförmig big_smile (pris 35 kr står det) BILTEMA KATALOG säljes 20 kr endast idag 2008-03-04!!

Nä nu blir det godnatt, så ska jag lägga mig och läsa om bromsklossar i min nya biltemakatalog big_smile

Du kan hojta till om du ser japsdämparna och hur mkt de ligger på så blir jag glad tongue

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE

1 302 Inlägg
5 mars 2008
Skulle aldrig våga köpa något till motorn ifrån biltema men vissa grejer kan man allt köpa där ifrån.

Jag köpte en tv dosa där ifrån och den var riktigt billig och den håller så länge den håller bara köpa nytt när det går sönder. wink

Diamond
540 Inlägg
5 mars 2008
konstigt att biltema går runt, och alltid har fullt på parkeringen fast dom har "skitgrejer".  Men det är bara dem flesta av er som klagar onödigt..  Biltema funkar för dem som har det knapert..

I'm Rick James Bitch!

509 Inlägg
5 mars 2008
Mycke av grejorna på biltema är nog samma skit som ligger i hyllorna på auktoriserade bilverkstäder å mekonomen. Inget fel på biltema.

355 Inlägg
5 mars 2008
deras wastegate är samma som kl-racing har tongue  sålänge grejerna gör sin nytat så spelar de ju ingen roll bara bättre me lågt pris ..... o jag är övertygad om att både dump o wastegate funkar prima o en japsdämpare är de ju inget som kan gå sönder på så är ju bara bra då me ............

Fortare än kvickt
241 Inlägg
5 mars 2008
eftersom biltema har så taskigt rykte så kanske det är lätt att bli sponsrade av dem? de säljer ju diverse trimdelar nu. vore rätt bra reklam för dem om nån kom på race med en bil som går som fan, som det står biltema på.

Akta lacken pappskalle!

157 Inlägg
5 mars 2008
Biltema har bra skit tycker jag.. går att hitta de mesta "prylar å grejjer" sist köpte jag grejjer til baslådebygge hos dem!

Polish my nuts and serve me a milkshake!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
5 mars 2008
Rallyhalle skrev:
TenZer skrev:
Bara löjligt, visst biltema har väll aldrigt gjort någonting bra men nu har de verkligen gjort bort sig!
//Johannes

Och hur mycke av Biltemas grejer har du testat egentligen? Sluta säga att biltema bara e skit när du bara testat deras blocknycklar lr va de va.

Tycker biltema e helt ok, tycker jag. Ett bra alternativ för dom som inte har så mycke klirr i kassan. Dessutom mer tuffa o billiga grejer till skit-/vinterbilen wink

Min åsikt om FELtema står fast och består huvudsakligen av 2 orsaker...

1 Förbannat kassa grejjer, jag har dragit sönder ett antal NYA verktyg samt fått hem grejjer som inte funkat för 5 öre.

2 Förbannat kass personal, sura, lyssnar inte och är allmänt pantade. T.ex. en oljesug som inte kunde suga olja i vår varmkörda Ockelbo C20 med b30spis trotts att den skulle fungera även för marint bruk. När skiten skulle reklameras (i Länna) ställde surgubben på biltema upp en dunk sörja som han kallade motorolja på en pall ca 1 meter ovanför sugen. Klart som körvspad det funkar! En annan händelse, brorsan va och kollade på cykel på biltema och frågade snällt om han fick testa den. Ett otrevligt NEJ från personalen som undrade varför han skulle det...

Så jag tycker mig ha fog för min åsikt, eller skall jag acceptera kass kvalitet och ett uruselt bemötande?
//Johannes

Rock'n Roll

Neerd
1 596 Inlägg
5 mars 2008
tycker det är toppen=D behöver alltid billig styling till vinterbilen=D

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 mars 2008
twin_cam skrev:
Snik-turbokonvertering:

Biltema-turbo
Biltema-wastegate
Biltema-dump
Biltema-avgasdelar
Biltema-japsdämp tongue

Komplett ju FFS! Vad gnäller ni om..

haha jaa men det blir bra nog så mkt dyrare än att köpa bättre begagnade delar endå big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

4 670 Inlägg
5 mars 2008
Sidan 28 i katalogen

julgran
214 Inlägg
5 mars 2008
Det är väl bra att dom börjar sälja japsdämpare. Pressar säkert ner priset lite. Sen tror jag inte Biltemas japsdämpare är sämre än någon annans.

Alla saker jag köpt på biltema har funkat fint, så jag är nöjd

12 086 Inlägg
5 mars 2008
Jag slår vad om att grejorna de säljer är från samma fabrik som alla andra kopior stylingbutiker säljer. Bara att de är förpackade i andra förpackningar. Tveklöst! Så HKS kvalite, nej.. samma grejor som alla andra säljer billigt, JA!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 mars 2008
Biltema, Sveriges egna Walmart smile Snart har vi väl datorer där med hehe, fast vi har ju inte mexikansk arbetskraft så vi får väl ta de vi har

Men får ändå instämma att Biltema på det stora hela är en bra affär, mycke skit o faktiskt bra kvalitet på de ja köpt, utom torkarblad som de e totalt värdelösa på smile
Senast redigerat av Mortalis (5 mars 2008)

Mångsysslare
303 Inlägg
5 mars 2008
Mortalis skrev:
Biltema, Sveriges egna Walmart smile Snart har vi väl datorer där med hehe, fast vi har ju inte mexikansk arbetskraft så vi får väl ta de vi har

Men får ändå instämma att Biltema på det stora hela är en bra affär, mycke skit o faktiskt bra kvalitet på de ja köpt, utom torkarblad som de e totalt värdelösa på smile

sist ja handla torkablad där ble ja faktist nöjd , hade inge val stog på bitemaparkeringen på torp när de började regna , då hade nån jävel snott  mina torkarblad ( köpt NYA på en shell mack, bosch bla bla bla ) , gick in och köpte de dyraste dom hade då 90kr st och dom funkar fortfarande ( 4mån senare ) så de blir nog bättre å bättre skulle ja tro , men visst får man va man betalar för =)tänker köpa sånna nästa gång igen

hehe kollar ni noga på min XC70 så ser nu hur dom ser ut smile
Senast redigerat av FULLGAS (5 mars 2008)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 mars 2008
Mja jag tycker de e enorm skillnad mot VW original, tar inte ordentligt över rutan, blir jobbiga ränder, trots rengöring. Tror framförallt det har att göra med att de inte har den där "vingen" som original/bosch mm har.
Kanske bättre att köpa sån där medel som gör att regnet rinner av rutorna lättare..torkarblad original e ju inte billiga

Mångsysslare
303 Inlägg
5 mars 2008
jo de e klart mena bara att ja ble överaskad , handlar verktyg å div bröte men som du sa aldrig torkarblad, men hade inget val då de regna och kör gärna inte utan smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
5 mars 2008
Hehe ne ibland måste man ju ha såklart, men för den som nu funderat på de så avråder jag, de e tydligen sämst på blad, pappa hade läst nå test om de å då kom dom sist, men vet inga andra plejses de e så billigt

Gammelbilsnörd
450 Inlägg
5 mars 2008
Temas grejor är helt ok om man bara väljer med omsorg, tex. antar jag att deras universal 3" avgassystem inte är ett dugg sämre än mekonomens som säkert är nära dubbelt så dyrt... funderar fö. på att investera i en av deras nya artiklar här framöver... Deras sportfilter te Mc skulle vara fräckt att mecka på min b30 med trippel solex... &st Mc filter asså:P Får se om man orkar mecka till ågon adapter för detta...Men misab e ju faan så dyra på detta, vill ju inte köra utan filter direkt...

Fö. tycker jag aldrig att det vart problem att byta/reklamera ngt från dem, de verkar ändå vara mycket måna om att inte vara griniga på den fronten, jag handlar på biltema i GBG vet ej hur andra varuhus ser på detta men har själv aldrig haft problem ens på grejor jag själv vart tveksam till om det skall gå...
Senast redigerat av v8rickard (5 mars 2008)

1 703 Inlägg
5 mars 2008
Biltemas prylar är bra, de lämnar ju ffs garanti på grejjerna, går nåt sönder är det ju bara att sticka och hämta ut nytt.

Ang. biltemas torkarblad. Dedär silikonbelagda bladen är skitbra, finns absolut ingen anledning att köpa boschtorkare för 10gånger priset.

Angående dumpventilerna. Den är uppbyggd av tre saker, en cylinder, en kolv, en fjäder.... krävs ingen raketforskare att tillverka en sådan. Kina öser ut mängder av maskintillverkade saker i hög finish till lågt pris.
Senast redigerat av henkebenke (5 mars 2008)

Sök