Angående: Stående träff, söder om Stockholm!

Skyssis Love my Godzilla!
6 april 2008 · 289 Inlägg

Men fan, kan träffarna inte börja snart då...Är så jävla sugen smile

"Godzilla" R32GTR
exiZ
6 april 2008 · 533 Inlägg

Skyssis: Träffarna norr om stan har jue redan dragit igång, jag var på TVÅ träffar i fredags, dels en BMW träff i Gustavsberg och dels en allmän bilträff på Infra City smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
jiMz Wrench
6 april 2008 · 82 Inlägg

_Palmen skrev:
Vi har inte bestämt något ännu men man skulle kunna göra det nu snart för det börjar ju ljusna ute på kvällarna nu. Synd bara att vägen är så kall.

kk, du får ju höra av dig när de börjar bli dax wink
Va ett fint 2007

Falkich Telge Drifting Team
6 april 2008 · 602 Inlägg

Det är väl bara att ta nästa söndag lr nått.... Idag blir väl kanske svårt, men söndag den 13 april... Hur många kommer?! kl ??.?? förslag?

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
roxe Jesus didn´† Tap
6 april 2008 · 1 146 Inlägg

exiZ skrev:
Skyssis: Träffarna norr om stan har jue redan dragit igång, jag var på TVÅ träffar i fredags, dels en BMW träff i Gustavsberg och dels en allmän bilträff på Infra City smile

Är det träff där varje fredag? vilken tid?

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
jiMz Wrench
6 april 2008 · 82 Inlägg

Falkich skrev:
Det är väl bara att ta nästa söndag lr nått.... Idag blir väl kanske svårt, men söndag den 13 april... Hur många kommer?! kl ??.?? förslag?

Lätt att ja kommer!
Kan tänka mig rasta bilen lite o wink

exiZ
6 april 2008 · 533 Inlägg

Vid bra väder nästa helg kan jag tänka mig en träff SÖDER om stan, typ Rosenhill eller liknande... Jobbar dock (på BMW) fram tills kl 16, så efter det passar mig. Då kan jag dessutom ta med mig rolig jobb-bil hem big_smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
ReApEr__88
6 april 2008 · 620 Inlägg

exiZ skrev:
Tänkte bara höra om det finns intresse för en stående bilträff (självklart är även människor utan bil välkomna!) i Stockholm?

Med stående träff menar jag att man kan komma dit samma dag vecka in och vecka ut (kanske inte under vinterperioden) för att träffa likasinnade och snacka om bilar, bilbyggen och allt annat som kan tänkas dyka upp.

Jag vet att det redan finns ett flertal bilträffar i Stockholm, bland annat i Väsby och ute vid Brostugan (då jag själv brukar vara där) men tycker att det är dags för en träff söder om stan, så vi som bor där slipper köra så långt varje gång en träff blir av.

Jag har två förslag på träff-ställen, det ena är Rosenhill Café, det ligger mellan Tumba (Grödinge) och Västerhaninge. Caféet är även välkänt som ett MC-hak pga att det ligger i början (eller slutet, allt beror på hur man ser det) av en vääääldigt rolig och slingrig väg som går mellan Rosenhill och Västerhaninge.

Det andra förslaget är Lida, där det finns en jätte stor parkering och ett café.

Mitt förslag på dag skulle vara söndags eftermiddagar, kanske runt 16-17, då jag vet att många festar eller är bortresta över helgerna.

Slutgiltigt beslut om plats, dag och tid tas då jag ser om det överhuvudtaget finns ett intresse för detta.

Självklart får ni komma med andra förslag på platser osv.

Med vänlig hälsning

Anna

Tycker brostugan låter som en bra ide...big_smile Du skrev att du brukar vara dära? är de bilträff dära eller e de bara den dära onsdgas mc träffen

Volvo S60 (2006)
Saffranskalle Palfinger tekniker
6 april 2008 · 1 248 Inlägg

självklart att man kommer om man får det med en rostig 245:a big_smile

Volvo Xc70 (2001)
exiZ
7 april 2008 · 533 Inlägg

volvo_245: Självklart är både du och volvon varmt välkomna ut till rosenhill! smile

ReApEr__88: Jag brukar vara på BMW Club Sweden träffarna på brostugan, men nästan varje bilmärke har sin egna dag och träff ute vid Brostugan smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Nemi
7 april 2008 · 61 Inlägg

Fan va kul.Jag är med.

CarpeDiem German Engineering
8 april 2008 · 9 083 Inlägg

Jag vill gärna komma förbi, synd bara att det är så långt sad Dessutom hittar jag ingenstans söder om sthlm tongue

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Falkich Telge Drifting Team
8 april 2008 · 602 Inlägg

Om du kommer till södertälje så kan du åka efter mig dit...

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
exiZ
8 april 2008 · 533 Inlägg

Sam176: Det är jue lika långt för dig hit, som det är för oss att åka till träffar norr om stan smile

Angående vägbeskrivning så kan du få det av oss eller så möts vi upp någonstans.

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
exiZ
8 april 2008 · 533 Inlägg

Tänkte bara säga vilka som hitills allmänt intresse för träffen:

roxe
Falkich
Stephan735i
mkgsp
groze
Sam176
Rallyhalle
jiMz
Muninet
mange911
FugitivE
martincool
TLO
_Palmen
Perh
Theone_200sx
Sebban89
Saab-Fredde
Skyssis
ReApEr_88
volvo_245
Nemi
exiZ

... och jag börjar inse att vi (23 bilar hitills) kommer aldrig få plats på lilla Rosenhills parkering, så nu är frågan... vill ni ändå ses där (som det var tänkt?) eller ska jag som jag även nu tänker göra, vända mig till _Palmen om tips om plats för att ha träffen. Vi kanske kan slå ihop våra båda träffar? Söderort är ett krav.

Självklart är ALLA välkomna på träffen, så tipsa alla vänner ni har (som kan tänkas vara intresserad av att snacka bilar) och alla tips om andra träffplatser (ENBART I SÖDERORT MED OMNEJD!) är välkomna!

Hoppas på att intresset för träffen kommer öka ännu mer.

Ps. självklart kan vi köra till Rosenhill och den roliga kurviga vägen ändå wink

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Saffranskalle Palfinger tekniker
8 april 2008 · 1 248 Inlägg

ungerfär hur långt kan folk tänkas köra för den träffen???

Volvo Xc70 (2001)
Falkich Telge Drifting Team
8 april 2008 · 602 Inlägg

Södertälje har ju bra parkeringar att träffas på, och sen åka rundan ut mot Rosenhill.
Men helst vill man ju stanna till vid nått fik, ta en dricka, snacka o kolla lite på allas bilar...
Och jag tvivlar på att det kommer så många som sagt, men man vet ju aldrig tongue

Det finns en ganska bra runda som man kan åka med riktigt fina vägar hela vägen ute i den trakten, och det vore ju ganska kul.

Annars sunneby livs kanske? finns en hyggligt stor plan att ställa bilarna på där, dock grus och det kanske blir lite jobbigt att hitta för vissa som har 0 koll i den trakten.

Chevrolet Van G20 "Kung Bussen" (1989)
Haxxel JDM
8 april 2008 · 593 Inlägg

Jag är lätt på en stående träff, klockrent, precis det man vill ha.

Jag vill ha träff så snart som möjligt, så blir det något på söndag så kommer jag. När och var var det?
BTW: jag tar med mig flera polare och tipsar nåra jag känner till.

Senast redigerat av Haxxel (8 april 2008)

Det ska vara JDM och bana!
Honda Civic Minimi "Antagonisten" (1993)
Hodell
8 april 2008 · 60 Inlägg

Sign me up smile

exiZ
9 april 2008 · 533 Inlägg

Haxxel: Skojigt om du och dina polare kommer! Då kan du samtidigt passa på att spana in våran bil, som ska medverka i din film wink

Hodell: Du är varmt välkommen!

volvo_245: Det beror väl helt på, jag själv åker jue från Botkyrka till både Brostugan, S-tälje, Upplands väsby, Uppsala osv för att vara med på bilträffar.

Till samtliga: Träffarna kommer jue vara stående varannan söndag med start 15 ---> så det är inte så att man inför varje träff måste komma in på forumet och visa sitt intresse eller så, det är bara att titta förbi.

Falkich: Fördelen med Rosenhill är jue de grymt roliga vägarna och fiket, nackdelen är jue som sagt var p-möjligheterna... fast vill man, så går det... Annars låter S-tälje okej, men vart i S-tälje? Känner inte till platsen du nämnde... smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...
Volvo XC60 D4 AWD Ocean Race "Pansarvagnen" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang