5338
Sök

Är SAAB en populär bil i USA?

USAFORUM.SE
60 Inlägg
9 mars 2008
Trådstartare
Pratade med mina kusiner i USA och kom in på bilmärket SAAB och de ser nästan inte en enda saab på gatorna i Chicago påstår de? Visst måste det väl finnas en del saabar over there eller? Trodde det var lite av en lyxbil därborta, så det kanske är därför att den är så pass dyr..

2 182 Inlägg
9 mars 2008
Det finns säkert en massa Saabar där, kanske bara inte där dem just bor. Är ju lite så i Sverige också

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

3 126 Inlägg
9 mars 2008
Nja, det är inte tokmånga saabar i staterna, men en del rullar ju, ganska många av dem är cab smile

517 Inlägg
9 mars 2008
När jag var i LA såg jag inte många Saabar, men en gång såg jag vid ett hus en V70 och en 9-5a stå på garageuppfarten till ett hus... De var fint!

/Martin - Wolfsburg GTI

2 Inlägg
9 mars 2008
låter tjusigt me både V70 o 9-5a på garageuppfarten smile har fått för mig att både volvo o saab e populärt i usa, då de e relativt stora, säkra o "billiga" i drift...?

399 Inlägg
9 mars 2008
Ja har sett en del SAAB i Amrikanska filmer. Fast ännu fler VOLVO EX: School of rock, Faceoff, Diehard 4, Trafic,  Brukar kolla efter sånt tongue

VOLVO for life

7 100 Inlägg
9 mars 2008
av volvobilarna så har jag bara sett 200 modellen tongue
men av saabarna så har man ju sett 900,9-5 mm

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

2 182 Inlägg
9 mars 2008
Klaesson skrev:
Ja har sett en del SAAB i Amrikanska filmer. Fast ännu fler VOLVO EX: School of rock, Faceoff, Diehard 4, Trafic,  Brukar kolla efter sånt tongue

Brukar vakna till lite om man ser en svensk bil i en amerikansk film cool vet inte varför

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

399 Inlägg
9 mars 2008
Niklas1987 skrev:
Klaesson skrev:

Brukar vakna till lite om man ser en svensk bil i en amerikansk film cool vet inte varför

HAHAHAHHA ja det e nån sjukdom man har tongue

VOLVO for life

Livsnjutare
342 Inlägg
9 mars 2008
Klaesson skrev:
Niklas1987 skrev:
Klaesson skrev:

Dock så brukar det vara en Volvo 200 serie eller en Saab 900 serie som är med i någon rejäl bilkrasch!

Halvsats till 940 säljes! Ej ltt! Gått max 20 mil! Säljes pga. krockad bil!

Skaune
9 mars 2008
Klaesson skrev:
Niklas1987 skrev:
Klaesson skrev:

haha ja ja e sån med, men måste säga att volvo av någon anledning är en populär "statistbil" i usa filmer!

2 021 Inlägg
9 mars 2008
va ja har fått för mig så anses både saab och volvo som rätt exklusiva märken i staterna

1 754 Inlägg
9 mars 2008
preppie skrev:
Pratade med mina kusiner i USA och kom in på bilmärket SAAB och de ser nästan inte en enda saab på gatorna i Chicago påstår de? Visst måste det väl finnas en del saabar over there eller? Trodde det var lite av en lyxbil därborta, så det kanske är därför att den är så pass dyr..

Amerikaner gillar inte Saabar så mycket. De gillar Volvo mer.
Senast redigerat av Holiace (9 mars 2008)

Jag kan inget om allt.

dARKiE
5 031 Inlägg
9 mars 2008
Har för mig att volvo är exlusivt i staterna, ialf ganska mycket mer än saabarna.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

1 779 Inlägg
9 mars 2008
har hört att saab och volvo klassas som ltie av lyxbilar utanför sverige... stämmer de?

Jag har inte otur när jag tänker. Jag är bara dum

486 Inlägg
9 mars 2008
Har för mig att Volvo säljer ca 4ggr mer bilar än SAAB. Ca 70% av Volvos marknad är ju USA, så Volvo borde vara mycket vanligare än SAAB. Saab säljer väl mest i Europa?

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

bitter besserwisser
644 Inlägg
9 mars 2008
Varken saab eller volvo är några lyxbilar, precis som här så är de familjebilar, både volvo och saab
Det är medel och övre medelklassen som kör dem.

För oss svenskar så är det grymt billigt och köpa en ny saab eller volvo, på Kellys i Lancaster så ligger en 9-3 på nästan halva priset som här.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

study
772 Inlägg
9 mars 2008
man kan inte jämföra filmer mot verkligheten.
den som betalar får ju ha med sin bil i filmen vad tror ni inte ericsson betalade för att vara med i hamiltion filmerna eller vad betalar inte astra martin för att få vara med i james bond filmerna.

i usa såg jag inte många saabar kan jag säga när jag var där senaste.
och jag låg in på hotelet heal tiden jag åkte runt en del.
anledning till att de inte är så populära är nog att i usa så tycker man om stora motorer med kraft dvs inte någon liten motor med en snurra.

nu för tiden så börjar de tänka mer miljövänligt så vem vet saab kanske blir populärt.

Avstängd
174 Inlägg
9 mars 2008
Allan i Two and a halv men har en volvo v70 ;D

VW-nörd?
4 332 Inlägg
9 mars 2008
exklusivt e väl å ta i tongue De räknas ju som en mellanklassarbil, för soccermoms iaf. Jänkare gillar ju inte å lägga mkt pengar på sina bilar.
Inte som här där alla gubbar kör v70 o kärringarna en clio hehe..
Saabs marknad är väl framförallt England
Senast redigerat av Mortalis (9 mars 2008)

Sök