Tidsrekord mellan städer

Mortalis VW-nörd?
12 mars 2008 · 4 332 Inlägg

En fördel med att göra ironiska inlägg är att bli förstådd isf tongue Finns många idioter och mytomaner därute

ReApEr__88
12 mars 2008 · 620 Inlägg

r0bba_ skrev:

n2ne skrev:
hahah tongue de där me uppdelat för traktorer o mc är nog också en bra ide tongue
piteå - luleå 20 min (5,7 mil ca) för mig fast då kunde jag inte gasa så mycke satt i telefon å de blev för mycke ljud i kupen när man gasa lite mer tongue

skulle vilja veta lite tider mellan typ pite -kalix, kalix - haparanda, boden - jokkmokk osv norrbotten helt enlkelt, om de nu är nån som tagit tid efter dom sträckorna =P

haru inte sett gula m3an som körde mellan luleåbron och piteåbron på typ 11min ;P

jag har inte sett de!! finns de på nätet?? hört mkt om den!!

Volvo S60 (2006)
MrTobias
12 mars 2008 · 1 297 Inlägg

luleå - boden, från "konstrondellen" till bodentravet på ca 13 min.

NJ_
12 mars 2008 · 2 118 Inlägg

ReApEr__88 skrev:

r0bba_ skrev:

n2ne skrev:
hahah tongue de där me uppdelat för traktorer o mc är nog också en bra ide tongue
piteå - luleå 20 min (5,7 mil ca) för mig fast då kunde jag inte gasa så mycke satt i telefon å de blev för mycke ljud i kupen när man gasa lite mer tongue

skulle vilja veta lite tider mellan typ pite -kalix, kalix - haparanda, boden - jokkmokk osv norrbotten helt enlkelt, om de nu är nån som tagit tid efter dom sträckorna =P

haru inte sett gula m3an som körde mellan luleåbron och piteåbron på typ 11min ;P

jag har inte sett de!! finns de på nätet?? hört mkt om den!!

haha de e min granne som körde big_smile men e det inte 13min ?

D.i.l.l.i.g.a.f
NJ_
12 mars 2008 · 2 118 Inlägg

n2ne skrev:

r0bba_ skrev:

n2ne skrev:
hahah tongue de där me uppdelat för traktorer o mc är nog också en bra ide tongue
piteå - luleå 20 min (5,7 mil ca) för mig fast då kunde jag inte gasa så mycke satt i telefon å de blev för mycke ljud i kupen när man gasa lite mer tongue

skulle vilja veta lite tider mellan typ pite -kalix, kalix - haparanda, boden - jokkmokk osv norrbotten helt enlkelt, om de nu är nån som tagit tid efter dom sträckorna =P

haru inte sett gula m3an som körde mellan luleåbron och piteåbron på typ 11min ;P

har hört talas om den, men 11 min kan väll inte vara så svårt att slå? jag snittade ca 170 när jag körde. så ligger man kring 250 +  så borde man väll slå det ?  vilken bro i piteå o vilken i luleå ? (grisberget och sunderby/boden eller vad? eller lule älv - pite älv?)

tror de va mellan älvarna..

D.i.l.l.i.g.a.f
ReApEr__88
12 mars 2008 · 620 Inlägg

NJ_ skrev:

ReApEr__88 skrev:

r0bba_ skrev:

haru inte sett gula m3an som körde mellan luleåbron och piteåbron på typ 11min ;P

jag har inte sett de!! finns de på nätet?? hört mkt om den!!

haha de e min granne som körde big_smile men e det inte 13min ?

ojo men finns de att se ngn stans??

Volvo S60 (2006)
r0bba_
12 mars 2008 · 53 Inlägg

njae filmen är borttagen från youtube, men fort som fan gick det tongue har för mig de var 11 minuter mellan broarna tongue

gäääs
n2ne
12 mars 2008 · 26 Inlägg

r0bba_ skrev:
njae filmen är borttagen från youtube, men fort som fan gick det tongue har för mig de var 11 minuter mellan broarna tongue

men 11 min borde inte de ge en snitt hastighet på ca 310 km/h? fast då är de ju frågan om hur långt de exakt är mellan broarna.. =/ hör bara hört 11 min av alla som pratat om den körningen så jag tvivlar inte på att de sanning, men frågan är ju hur långt de är och om de är 11 min 50-nånting sekunder också tongue  men de lär ju ha varit en jävulsk åktur!!

Saelen
12 mars 2008 · 191 Inlägg

En norrbottens tid då.. Haparanda (Rondellen man svänger av mot luleå vid) till Luleå (Typ mjölkuddsrondellen), sträcka på strax över 13 mil, på ca 47-48min har ja för mig.. var 5 pers i bilen o skuffen full med billigsprit smile Bilen var ett stycke Honda Accord 2,0 -03, hände -06 tror jag smile Bra vägar däremellan största delen av vägen, stor del av vägen är nylagad, brett o fint, bara o gasa.. smile Notera, var rätt sent på kvälls sidan, så var knappt nå trafik, annars hade man en gasat på de viset smile

Kan även lägga till Luleå (Porsön) - Piteå (Statoil en bit utanför centrum) på dryga 25 min.. Bil var farsans bmw 535i. Dock under en riskabel helg (Pite dansar och ler), fast var inte så brydd om snuten stoppa mig eller inte, var nå fylleidioter som höll på o kladda på en yngre kusin till mig när hon ringde mig. Var bara förbannad då, och ansåg att jag fick köra så fort jag ville för att hjälpa/hämta na.

Senast redigerat av Saelen (12 mars 2008)

Just another sick man in this sick world..
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
12 mars 2008 · 1 898 Inlägg

Smygehamn (Ungefär trelleborg) till jukkasjärvi (Kiruna) 1890.5 KM.  (19:06 timmar, Eniro.se)

Kan ju då säga att det gick på 6h56min med en Ford Fiesta 1,1L... Den var orginal.

De grabbar.. Det gick då fort som fan..


(ska man skryta ska man göra det ordentligt..)

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
By_Alfzone
12 mars 2008 · 679 Inlägg

vet inte om de e så fort men åkte örebro- köping på 15 min... och de e la ca 5-6 mil...!!!

ironhead volvoraggare
12 mars 2008 · 4 776 Inlägg

norrtälje_stockholm 27 minuter  höll 14 150 hela vägen men en gammal 740   fast med en bmw gjorde jag det på en kvart gick mellan 140 190 då

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
volvo_is_the_shit
12 mars 2008 · 40 Inlägg

Har kört från borås till gbg på cirka 1timma;)men då var det ett stopp på burger king oxåtongue
Men visst gillar jag oxå att gasa lite ibland:)
Men om man vill försöka spränga ljudvallen,så tycker jag att man kan hålla sig till bana.
Finns inget coolt med att flyga fram i 220++ på en allmän väg.

Senast redigerat av volvo_is_the_shit (12 mars 2008)

Hellre herpes än saab:p
Greatsnyggo saabtok
12 mars 2008 · 1 306 Inlägg

n2ne skrev:

r0bba_ skrev:
njae filmen är borttagen från youtube, men fort som fan gick det tongue har för mig de var 11 minuter mellan broarna tongue

men 11 min borde inte de ge en snitt hastighet på ca 310 km/h? fast då är de ju frågan om hur långt de exakt är mellan broarna.. =/ hör bara hört 11 min av alla som pratat om den körningen så jag tvivlar inte på att de sanning, men frågan är ju hur långt de är och om de är 11 min 50-nånting sekunder också tongue  men de lär ju ha varit en jävulsk åktur!!

Såg den  filmen för bra  länge sedan , fort gick de kan ja lova  men kommer ej ihåg hur lång tid de tog

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar
Saab 9000 cse "Vinterpulkan" (1997)
alminjo SLK
12 mars 2008 · 610 Inlägg

GBG-Borås ca 25min..

kolvas
12 mars 2008 · 4 001 Inlägg

ExXtr3me skrev:
Smygehamn (Ungefär trelleborg) till jukkasjärvi (Kiruna) 1890.5 KM.  (19:06 timmar, Eniro.se)

Kan ju då säga att det gick på 6h56min med en Ford Fiesta 1,1L... Den var orginal.

De grabbar.. Det gick då fort som fan..


(ska man skryta ska man göra det ordentligt..)

Måste vara ironi få detta skulle bli en medelhastighet på över 270 km/h

men 11 min borde inte de ge en snitt hastighet på ca 310 km/h

för att få en medelhastighet på 310 km/h så innebär det att bilen borde ha 0-300 km/h tid snabbare än en F1 och dessutom bättre bromsar OCH högre topphastighet och detta på allmän väg

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Bostrom RS
12 mars 2008 · 886 Inlägg

kolvas skrev:

ExXtr3me skrev:
Smygehamn (Ungefär trelleborg) till jukkasjärvi (Kiruna) 1890.5 KM.  (19:06 timmar, Eniro.se)

Kan ju då säga att det gick på 6h56min med en Ford Fiesta 1,1L... Den var orginal.

De grabbar.. Det gick då fort som fan..


(ska man skryta ska man göra det ordentligt..)

Måste vara ironi få detta skulle bli en medelhastighet på över 270 km/h

men 11 min borde inte de ge en snitt hastighet på ca 310 km/h

för att få en medelhastighet på 310 km/h så innebär det att bilen borde ha 0-300 km/h tid snabbare än en F1 och dessutom bättre bromsar OCH högre topphastighet och detta på allmän väg

lolD

Focus RS
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
12 mars 2008 · 1 898 Inlägg

kolvas skrev:

ExXtr3me skrev:
Smygehamn (Ungefär trelleborg) till jukkasjärvi (Kiruna) 1890.5 KM.  (19:06 timmar, Eniro.se)

Kan ju då säga att det gick på 6h56min med en Ford Fiesta 1,1L... Den var orginal.

De grabbar.. Det gick då fort som fan..


(ska man skryta ska man göra det ordentligt..)

Måste vara ironi få detta skulle bli en medelhastighet på över 270 km/h

Inge ironi här inte, en ford fiesta rör på sig jäääävligt bra serrö wink





men 11 min borde inte de ge en snitt hastighet på ca 310 km/h

för att få en medelhastighet på 310 km/h så innebär det att bilen borde ha 0-300 km/h tid snabbare än en F1 och dessutom bättre bromsar OCH högre topphastighet och detta på allmän väg

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Ellertz Norrlänning
13 mars 2008 · 1 453 Inlägg

Sundsvall - sthlm på 47 min, ca 38 mil... med SAS big_smile De gick fort, med bil har en kompis rekordet på 2. 40 smile

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Lowenhart fälg fantast
13 mars 2008 · 1 086 Inlägg

Kinna -  borås  11 min och 24 sek - Seat Cordoba TDI BSR
Kinna - svenljunga 9 min 50 sek - Golf MK2 GTI 8v

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang