Tidsrekord mellan städer

MrBaad
14 mars 2008 · 50 Inlägg

sjuk tråd snacka om att alla har kompex för sina bilar verkar det som .. hur fan kan man köra vissa sträckor på så få minuter, så kollar man vilka bilar vissa har,, skratt retande

Baad Är inget man Är .. Det är Nått Man Föds Till ...
b0hman
14 mars 2008 · 202 Inlägg

Piteå - Gällivare under 2 timmar...

Ford Mustang GT "Singelturbo" (1995)
Ravestream
14 mars 2008 · 285 Inlägg

MrBaad skrev:
sjuk tråd snacka om att alla har kompex för sina bilar verkar det som .. hur fan kan man köra vissa sträckor på så få minuter, så kollar man vilka bilar vissa har,, skratt retande

Har svårt att hitta meningen med ditt inlägg, om det är längtan efter att få klanka ner på andras bilar & tycka sin egen är bättre, elelr är det bara tidsfördriv ?

varför ska man ha komplex för sin bil ?  det är ju "bara" en sak. säger i vissa fall hur mycket pengar du har, och i vissa fall vad du har för kunskaper om bilar.

en satans jävla Volvo.
Xaos kaptenXaos
14 mars 2008 · 136 Inlägg

strömstad sälen genom norge ca 7 timmar hehe typ blixthalka hela vägen med en ford focus turbo diesel som tur var så var det dubbdäck på big_smile

har även kört Karlstad-nordby (4 mil utanför strömstad på typ 1 timme 55 min med fiestan

Audi A4 Avant 1.8tsq "Våga Vägra Kolfiber" (2004)
Liy
14 mars 2008 · 120 Inlägg

Borås/Knalleland -> Bollebygd/Centrum @ 7min.. Ca: 2,5mil smile

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.
kolvas
14 mars 2008 · 4 001 Inlägg

Liy skrev:
Borås/Knalleland -> Bollebygd/Centrum @ 7min.. Ca: 2,5mil smile

Vad för bil? eller var det MC?

Medelhastighet 214km/h, det går men då ska bilen gå riktigt bra och vägen vara rak och dessutom ska man stanna också

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Baxtr Leg. nöt
14 mars 2008 · 460 Inlägg

kolvas skrev:

Liy skrev:
Borås/Knalleland -> Bollebygd/Centrum @ 7min.. Ca: 2,5mil smile

Vad för bil? eller var det MC?

Medelhastighet 214km/h, det går men då ska bilen gå riktigt bra och vägen vara rak och dessutom ska man stanna också

nja 7 minuter kan de knappast varit.. märmare 10-12 skulle ja tro.. men de e klart.. allt hänger ju på hur vägen ser ut å va man kör för bil..
har själv kört mellan Karlsborg (Ica) - Tibro (Gäre gård) 25.7 på 13-14 minuter.. lagligt tar de ca 20 minuter..
och den vägen e väldigt rak å fin.. finns kurvor men dom kan man lätt ta i en 150 om de skulel va så.. big_smile

Senast redigerat av 740Rob (14 mars 2008)

SAAB
Mankan1978 Son Of Murphy
14 mars 2008 · 782 Inlägg

Jag fick en fin tid Skedbobruk - Kapellskär 25min... big_smile Avståndet är ca. 6mil! wink
Detta gjordes med en Opel Ascona D (tror jag det var) 1.6GL wink
När jag kom fram pumpade adrenalinet som satan, kom knappt ut ur bilen. Och jag kan än idag inte säga hur jag körde. Resan gick dessutom förbi varenda bankomat i Norrtälje, 4st...

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
kolvas
14 mars 2008 · 4 001 Inlägg

Mankan1978 skrev:
Jag fick en fin tid Skedbobruk - Kapellskär 25min... big_smile Avståndet är ca. 6mil! wink
Detta gjordes med en Opel Ascona D (tror jag det var) 1.6GL wink
När jag kom fram pumpade adrenalinet som satan, kom knappt ut ur bilen. Och jag kan än idag inte säga hur jag körde. Resan gick dessutom förbi varenda bankomat i Norrtälje, 4st...

Ni borde nog kolla om det är realistiskt innan ni postar här.

Din medelhastighet = 146 km/h med en Ascona D 1,6  tongue  och då har du stannat vid 4 bankomater

Senast redigerat av kolvas (14 mars 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Mankan1978 Son Of Murphy
14 mars 2008 · 782 Inlägg

kolvas skrev:

Mankan1978 skrev:
Jag fick en fin tid Skedbobruk - Kapellskär 25min... big_smile Avståndet är ca. 6mil! wink
Detta gjordes med en Opel Ascona D (tror jag det var) 1.6GL wink
När jag kom fram pumpade adrenalinet som satan, kom knappt ut ur bilen. Och jag kan än idag inte säga hur jag körde. Resan gick dessutom förbi varenda bankomat i Norrtälje, 4st...

Ni borde nog kolla om det är realistiskt innan ni postar här.

Din medelhastighet = 146 km/h med en Ascona D 1,6  tongue  och då har du stannat vid 4 bankomater

Jo jag vet! yikes Det är helt otroligt! big_smile
Men ja med adrenalin i kroppen missade man säkert 10min av tiden med, vad vet jag... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
MrKerm Avstängd
14 mars 2008 · 1 557 Inlägg

tias aka katten skrev:

steifan skrev:
Falun - Borlänge
eller
Borlänge - Falun

Är roliga sträckor smile Ett tips.. .. roll

snittade 173 blås där enligt polisen, inget jag är stolt över, å ja, jag har tagit mitt straff för det

Bara nyfiken åkte dom efter dig hela vägen?

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
FireTraXX DFFL
15 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Körde precis Landskrona - Löddeköpinge.
Vet inte hur långt det är men gissar på att det är ~2 mil.
Vet inte heller hur lång tid det tog, men jag höll 250km/h (Toppar 236km/h enligt boken, så det är det vi får gå på) hela vägen.

Hela vägen från påfarten till avfarten hade jag full gas, färddatorn sa att det fanns mindre och mindre bensin kvar för varje sekund. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Decibel
15 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Ravestream skrev:
varför ska man ha komplex för sin bil ?  det är ju "bara" en sak. säger i vissa fall hur mycket pengar du har, och i vissa fall vad du har för kunskaper om bilar.

Håller med, oftast är det de som har störst banklån som gnäller mest på andra lol

Decibel
15 mars 2008 · 2 911 Inlägg

Får väl bidra jag med då.

Stockholm - Sundsvall - 2 timmar 40min.
Rättare sagt, gröna lunds parkering, max-driven i sundsvall. 36 mil.
Inkluderade ett snabbstopp i uppsala för rengöring av ruta.

94;as BMW 520i

KHRacing
15 mars 2008 ·

dnbg skrev:

decib3L skrev:

dnbg skrev:

naä inte riktigt va, volvo xc70 d5

Och sen vaknade du ur drömmen?

mmm hur kunde du veta? naä men allvarligt talat så tog det lite mer än 9 min, varför skulle jag ljuga om det över huvudtaget? bara ut och prova själva...

45km på 9 minuter är EXAKT 300km/h i exakt fart hela vägen. (har jag räknat rätt?)

SÅ undrar vem som ljuger lite.. eller inte spätt ut sin äppelljuice ordentligt

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Liy skrev:
Borås/Knalleland -> Bollebygd/Centrum @ 7min.. Ca: 2,5mil smile

Sääkert... Snitt på 214. Då måste du alltså ha toppat bortåt 300 emellanåt, eftersom det är stopp efter vägen.. Och det tvivlar iaf jag på att en 850 klarar... Så... Lägg på ett par minuter du...

Senast redigerat av Irmscher Vectra (15 mars 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
laaksonen
15 mars 2008 · 110 Inlägg

rätt bra va mycke bilar de finns som gör 300 här på tråden synd att man aldrig åkt så fort

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Okej här kommer väl en ganska normal tid;
När jag och farsan hämtade min bil i Åsele för två år sen fortsatte jag upp till Botsmark, norr om Umeå.
(Farsan vände och tog E45 hem igen. En nätt tur på ca 75 mil.)
Jag å andra sidan övernattade hos en gammal polare och körde hem dan därpå.
Startade ca 13:30, körde ner 364:an till Ume, sedan drog jag E4:an söderut.
Hade tänkt ta in i Söderhamn, men missräknade och bröt av redan i Hudiksvall.
Körde 84:an västerut tills jag kom till Ljusdal, då kollade jag kartan och svor lite...

Fick ta ner 83:an till Bollnäs och vika av där istället. Tog 296/301 till Orsa, sen via E45 och Mora ner hit till Sunne.

Medräknat en liten sightseeing runt Botsmark, en liten U-sväng inne i Umeå och missen i Hudik, stod trippmätaren på fem ettor. 1111,1 km
Efter Umeå stannade jag bara för bensin och mat och ett par bensträckare och nåt toabesök.
Tog ganska precis 12,5 tim, för jag var inne här vid 02:00. Det gav mig en snittfart på 88,8 km/h.

Bilen tog 0,7 i snöslask. Inte så illa för en 4 cyl. automat.. smile
Kan tilläggas att jag bli av någon anledning aldrig trött när jag kör bil... Har jag aldrig blivit.
Däremot blev jag trött efter en kopp kaffe och en macka när jag kom hem. wink

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Konka Nattarbetare
15 mars 2008 · 173 Inlägg

Jag åkte mellan trollhättan och uddevalla (den gamla vägen, innan motorvägen kom) på 7 minuter med en peugeot 607 2.2. hade lite bråttom en natt när vi skulle på bio, en ny premiär som börja 23:59. då parkera jag utanför biografen när klockan stod på 7 minuter.

Att styla en volvo är som att sminka en gris
Volvo 945 ltt "Etanol" (1997)
Mr-A Maharaja!
15 mars 2008 · 207 Inlägg

Göteborg - Lund med en stor hyrlastbil från statoil.... 4 timmar tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang