3370
Sök

Projekt MTX Jackhammer 22"

Tyskstuk.se
630 Inlägg
15 mars 2008
Ok, läste själv det jag skrivit och det kunde ju tolkas som något negativt, men det var inte alls så jag menade! smile Det va bara jag som är lite förvirrad såhär en lördags"morgon" tongue

Va du i MTX montern på Action Meet?

Avdelningschef Media Markt
220 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Zairon skrev:
Ok, läste själv det jag skrivit och det kunde ju tolkas som något negativt, men det var inte alls så jag menade! smile Det va bara jag som är lite förvirrad såhär en lördags"morgon" tongue

Va du i MTX montern på Action Meet?

Det finns bara en Jackhammer som snurrar runt på massa utställningar..
Och det är den som var på Action meet. Den kommer att finnas på Elmia också..
Det är med den basen jag ska bygga med..
Senast redigerat av AckeOfSweden (15 mars 2008)

Volvo V50 "R-Dawn"

870 Inlägg
15 mars 2008
Qwaffe skrev:
Det var ju en blå supra på elmia senast som hade en extremt bred sub, men vet inte om den var så djup. Fast kan hända att den inte var serietillverkad iof.

Ja, det var www.dbline.se här nere från Ystad som byggde in en 42" bas i bagaget på en Blå Supra som fanns på förra årets Elmia...

1 688 Inlägg
15 mars 2008
AckeOfSweden skrev:
Ghibli skrev:
fett projekt? ni blir väll klara till elmia?winkwinkwink

Hehe...Nä tyvärr inte.. Den basen som vi ska bygga med kommer att vara på mässan. Det är den ända som finns i sverige än så länge

I någon butik i Göteborg finns en sådan bas som stått under en ganska lång tid har jag för mig, så enda i sverige? wink

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
15 mars 2008
Chansar på att den kommer hamna i en Chevrolet/Dodge Van. Lådan måste vara monster och sen 10&12" på det, så min gissning låter nästan bra i mina öron smile..roll

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

220 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
AckeOfSweden skrev:
Ghibli skrev:

Hehe...Nä tyvärr inte.. Den basen som vi ska bygga med kommer att vara på mässan. Det är den ända som finns i sverige än så länge

I någon butik i Göteborg finns en sådan bas som stått under en ganska lång tid har jag för mig, så enda i sverige? wink

mm..Media Markt i gbg jag jobbar själv i Lund.. Och den basen lånade dom av MTX, så det är sama bas som är på mässorna..

Volvo V50 "R-Dawn"

21 761 Inlägg
15 mars 2008
taylor skrev:
Löjligt, en bas för 100 000kr så måste man kompensera upp med flera småbasar, borde inte en sån bas vara optimalt utformad??? jämför med DD Z-serie, finns ju inget bättre än dom och kostar hälften så mycket!!!

Han kanske menar att de där "småbasarna" behövs för att möta upp subben pga att det tänkta framsystemet inte klarar av det. Sedan beror det ju också på vilka parametrar som basen har, det är ju möjligt att Jackhammer bara är gjord för riktigt djup bas medan DD:s Z-serie är konstruerad för maximal SPL vid lite högre frekvenser, alltså typ 50-70 Hz eller så.

Har man en stor subbas, tex 18" eller ännu större, så går det ju inte att möta upp med en 6,5". Även om det skulle fungera med 4 st 6,5" per dörr så är det inte säkert att man vill eller kan modifiera dörrarna, då är det mer lämpligt med ett baselement som tar hand om tex 50-100 Hz eller liknande.

220 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
taylor skrev:
Löjligt, en bas för 100 000kr så måste man kompensera upp med flera småbasar, borde inte en sån bas vara optimalt utformad??? jämför med DD Z-serie, finns ju inget bättre än dom och kostar hälften så mycket!!!

Han kanske menar att de där "småbasarna" behövs för att möta upp subben pga att det tänkta framsystemet inte klarar av det. Sedan beror det ju också på vilka parametrar som basen har, det är ju möjligt att Jackhammer bara är gjord för riktigt djup bas medan DD:s Z-serie är konstruerad för maximal SPL vid lite högre frekvenser, alltså typ 50-70 Hz eller så.

Har man en stor subbas, tex 18" eller ännu större, så går det ju inte att möta upp med en 6,5". Även om det skulle fungera med 4 st 6,5" per dörr så är det inte säkert att man vill eller kan modifiera dörrarna, då är det mer lämpligt med ett baselement som tar hand om tex 50-100 Hz eller liknande.

Precis.. Tanken är att jackhammern ska spela upp till 40hz max.. Sedan har jag dubbla element för att fixa resten. Jackhammern spelar bara djup bas och inget annat..

Volvo V50 "R-Dawn"

242 Inlägg
15 mars 2008
AckeOfSweden skrev:
Ghibli skrev:

Fel vi har/hade en på CDR i Göteborg smile

Tyskstuk.se
630 Inlägg
15 mars 2008
GiGanT skrev:
AckeOfSweden skrev:
Ghibli skrev:

Det va den basen, tror jag.
Har för mig det är så att Alpine i sverige som har 1 jackhammer. CDR fick låna den ett tag.. samma med de andra företagen som har haft den, dom har bara fått låna den av Alpine Sweden. Tror det är så det ligger till
Senast redigerat av Zairon (15 mars 2008)

220 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
GiGanT skrev:
AckeOfSweden skrev:
Ghibli skrev:

okej..MTX brukar skicka runt en bas till olika butiker i sverige som dom får låna. under en längre tid. Enligt MTX (lava elektronics) är det bara den som har varit runt i olika butiker nämligen. Ingen butik som har KÖPT in den för det tar ju lite på lagervärdet:) och det är inte vem som helst som köper en sådan bas.. Det blir nog ganska lätt med merförsäljning på en sådan.. Så hära ungefär:
"Du ska ha
40m 50mm2 á 400kr/m
5 st TA92001 som kostar 20´000 kr stycket. också lika många optima batteri.
sedan några stycken kondingar också"

Detta ska bli kul:)

Volvo V50 "R-Dawn"

21 761 Inlägg
15 mars 2008
AckeOfSweden skrev:
Kommer att bygga lådan lite större faktiskt..

Över 250 liter?

Då blir lådan hyffsat stor med tanke på att basen tar upp ca 51 liter wink. 250 liter netto med 3 st 6" rör som är lite drygt 50cm, den spelar nog på ordentligt.

220 Inlägg
15 mars 2008
Trådstartare
Drönirettab skrev:
AckeOfSweden skrev:
Kommer att bygga lådan lite större faktiskt..

Över 250 liter?

Då blir lådan hyffsat stor med tanke på att basen tar upp ca 51 liter wink. 250 liter netto med 3 st 6" rör som är lite drygt 50cm, den spelar nog på ordentligt.

Det kommer nog röra på sig lite tror jag:)
250l låter nog ganska bra...

Volvo V50 "R-Dawn"

4 506 Inlägg
15 mars 2008
Detta kommer jag med följa. Löjligt roligt ju tongue

Kan du andas kan du dö.

220 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
mm..kommer bli intressant att äntligen få lyssna på den

Volvo V50 "R-Dawn"

trucken
563 Inlägg
16 mars 2008
tror inte den är särskillt rapp eller välljudande för den sakens skull. och den är nog ett rent helvette att få ett ordentligt utslag på. men ska ändå bli kul och se, den e ju som den e!
Senast redigerat av apoteket00 (16 mars 2008)

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)

220 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Rap är den inte.. Det är därför man får kompensera upp den med fler basar.
Det kommer ungefär se ut såhära.

1st MTX Jackhammer
2st MTX 12" T9512
4st MTX TDX6902
4st MTX TXC6.1
4st MTX TE4001D
2st MTX TE1501D
2st MTX TE1004

Volvo V50 "R-Dawn"

VeeDub
319 Inlägg
16 mars 2008
Zairon skrev:
GiGanT skrev:
AckeOfSweden skrev:

Det va den basen, tror jag.
Har för mig det är så att Alpine i sverige som har 1 jackhammer. CDR fick låna den ett tag.. samma med de andra företagen som har haft den, dom har bara fått låna den av Alpine Sweden. Tror det är så det ligger till

Är det samma som står på BRC i Malmö just nu då? Lite knivigt om den ska va inbyggd i en bil till Elmia mässan? eller?

svetsare
329 Inlägg
16 mars 2008
såg den där basen på vallåkra träffen i somrass. vilket monster!!

Celica 2.0 Gti -90

Os Difuntos
1 822 Inlägg
16 mars 2008
jag tror den ska monteras på Puch Dakota.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Sök