Villken bil stoppar snuten mest?

Lillalilja
11 februari 2012 · 529 Inlägg

Har kört min 945:a med  tonade rutor i snart två år och aldrig blivit stoppad smile

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
AudiFors
12 februari 2012 · 906 Inlägg

Min första 740 jag hade, blev jag stannad 17 gånger första året, fy fan, sålde iväg den snabbt sen:) Hade tonade rutor, japsdämpare och svart huv:)

=)
ennaveblabar
12 februari 2012 · 47 Inlägg

När man kör 17" alu fram och 15" plåt bak så vill dom väldigt gärna stanna en och kolla däckmönster wink

BMW e28 535 "Turbo" (1983)
BMW e28 518 (1988)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
12 februari 2012 · 14 039 Inlägg

Nu har jag inte läst hela tråden men tror lite på tesen "Hur bilen ser ut och hur man kör" oberoende vilken bil det är vilken som blir mest stoppad!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tyfors Svetsare
12 februari 2012 · 1 149 Inlägg

ascona B är den bil ja blev stoppad mest i men bytte ascona som en annan bytte strumpor men som sagt de e för 10-12 år sen. Mantan 1 gång då biln står på frun å har inge körkort va anledningen.

Men ja tror de int beror direkt på bilmärke utan dom känner igen biln om man blir stoppad ofta.

Men saab/volvo giss ja mest på smile

Senast redigerat av Tyfors (12 februari 2012)

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
ekmaan hej vad gör du?
12 februari 2012 · 416 Inlägg

Och alla som blir tagna av polisen tycker de är sååå coolt också, ingen hära kan förneka de.

True story.

"Enda felet på mercedes är att man inte ser stjärnan när man backar"
Mercedes w126 300sel "Pamela" (1987)
ennaveblabar
12 februari 2012 · 47 Inlägg

trodde det va tvärt om.. tagen=drygt, dra dom = coolt? , annars vore GR en töntig jävel som kommer undan varje gång yikes

BMW e28 535 "Turbo" (1983)
BMW e28 518 (1988)
OpelP1
12 februari 2012 · 1 412 Inlägg

Jag har haft körkort i nästan 5 år och kört ca 15000 mil, har enbart blivit invinkad 2 gånger i kontroller (med 10 minuters mellanrum) men aldrig blivit stoppad efter vägen.

Privat har jag nästan hela tiden åkt bilar äldre än 1975 som ofta sett häckiga ut innan jag hunnit lacka dom men aldrig blivit stoppad.
Kanske beror mycket på hur man kör och att alla ljus och sånt ser vettigt ut.

När jag åkte A-traktor blev jag dock stoppad ett par gånger, kände mig lagomt nöjd när poliserna satt inuti bilen och frenetiskt försökte få i olagliga växlar medan jag stod bredvid med en sprint i fickan som i urdraget läge gjorde att den gick lagligt.  smile

Bojjann
12 februari 2012 · 474 Inlägg

Har blivigt stoppad 2 gånger på  3 år. 1 gång i kontroll, och 1 när jag tappa reg plåten. Haft många bilar med heltonat.

BMW E34 540 (1994)
jimbon
12 februari 2012 · 711 Inlägg

Är dt en vanlig körkortsnykterhetskontroll efter vägen så spelar det mindre roll vilken bil man kommer i.
Är man ute mitt i natten när vanligt folk ligger under täcket och snarkar så spelar det större roll vilken
bil man kommer i för att polisen ska vända och åka efter en.

Varken i nån av 850 som jag haft och min nuvarande S40 så har jag aldrig fått en mötande polis efter mig
när man vart ute vid en 03-04 på natten.
Annat var det på den tiden man körde nån gammal saab 900,opel kadett etc,då var det mer regel än undantag som man fick dom åkandes efter en och ibland blåljusstopp.

mkiv77
14 februari 2012 · 1 153 Inlägg

Även supror stoppar dom i tid o otid.
http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/071004002.jpg
http://i354.photobucket.com/albums/r412/mkiv77/100814008.jpg

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 februari 2012 · 13 734 Inlägg

bmx skrev:
tror nästan volvo 240 och 740 modellerna,pga av "bondstyling" tongue

inte en enda gång har jag blivit stoppad i min 740 iof bara kört den sen förra sommarn

iof var polisen fram till mig efter jag parkerat den men i övrigt så har dom aldrig brytt sig varken dagtid eller mitt i natten

iof inte ute och åker ofta nattetid men i helgen mötte jag 4polisbilar på en sträcka av 500meter och det var efter 2tiden på natten och dom tittade inte ens på bilen

och jag lovar att min 740 lyser som värsta neon skylten smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
granadadr
14 februari 2012 · 7 286 Inlägg

haha igår höll polisen på att köra av vägen för min kompis bil, en splitt ny Peuegot coupe dock full med reklam,, lite cyniskt att polisen bara kikar på utstickande bilar wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Granada 2,8i "Turbo edition" (1985)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
twin_cam Smålänning
14 februari 2012 · 7 877 Inlägg

Risiga bilar, särskilt med lika risiga släp på.

Men jag har på strax över 5 år och 25-30 000 mil bara blivit stannad efter vägen 2 gånger. En gång för att dom slig in fel regnummer i datorn så dom trodden bilen va obes och avställd, och en gång för fortkörning, men vetefan om de ränkas som stoppad då jag blev invinkad.

Annars har jag blåst typ 2 gånger...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Opelmadness German cars, quality and beyond
14 februari 2012 · 8 197 Inlägg

RearWheelDrive skrev:

jockecruiser skrev:
BMW E36 & E46 med svart kulör e ett säkert tips. Minst en polare funderar på att byta bil p.g.a. att han tröttnat på att ständigt bli stoppad av haffa...

mvh//

Det låter inte bra:(

Har en polare som har en E36 coupe.. Lite lätt stylad, men har aldrig blivit stoppad av polisen. smile
Så det är nog mycket hur man kör också.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Drunk A.Sörman
14 februari 2012 · 1 299 Inlägg

Volvo V70 ocean race stoppad 9 gånger 2011 böter 2av9 hmm

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 februari 2012 · 14 039 Inlägg

Drunk skrev:
Volvo V70 ocean race stoppad 9 gånger 2011 böter 2av9 hmm

Har det verkligen med bilen att göra? Det är inte körstil och trafikbrott som ligger bakom?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Mazdakillen Motormontör
14 februari 2012 · 437 Inlägg

Varken min ombyggda 323F eller MX3an har jag blivit stoppad annat än att man har gjort något tokigt.
Som 323 an blev jag stoppad för att inte regskylten satt fram.
Började med nykterhetskontroll och då påpeka dem om skylten men de släppte mig tills jag åkte i skärholmen i södra sthlm... där var det kört där blev det böter.
Utöver det höll jag på åka på annat eftersom ja, jag är orädd och har finskt temprament.
Andra gången var med min MX3 men ja.. då hade jag kört galet så det var väl kanske befogat i lagens mening.
Klarade mig den gången.
Den bil jag blev mest stoppad med var min vita 626 ett tag men det avtog, antagligen kände de väl igen mig.
Men rent generellt är det väl svårt att peka ut vissa bilar, beror nog mera på skicket och hur man framför den.
Dock kan det variera från olika polis distrikt oxå.
Ungefär som olika bilprovningar dömmer bilar olika.
Bilprovningen Södertälje älskar att jävlas med oss som åker japanskt... förmodligen för de aldrig hittar något men ändå. Vissa bilprovningar går i taket om du har bara en doftgran i bilen och vissa bilprovningar blir helt förtjusta av glädje när det kommer trimmade, stylade streetcars.
Ja trimmade då kanske en icke turbobil inte ska komma med en HX52 under huvven men sitter allt förberett för en sådan så är det tummen upp ändå.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
granadadr
14 februari 2012 · 7 286 Inlägg

Mazdakillen skrev:
Varken min ombyggda 323F eller MX3an har jag blivit stoppad annat än att man har gjort något tokigt.
Som 323 an blev jag stoppad för att inte regskylten satt fram.
Började med nykterhetskontroll och då påpeka dem om skylten men de släppte mig tills jag åkte i skärholmen i södra sthlm... där var det kört där blev det böter.
Utöver det höll jag på åka på annat eftersom ja, jag är orädd och har finskt temprament.
Andra gången var med min MX3 men ja.. då hade jag kört galet så det var väl kanske befogat i lagens mening.
Klarade mig den gången.
Den bil jag blev mest stoppad med var min vita 626 ett tag men det avtog, antagligen kände de väl igen mig.
Men rent generellt är det väl svårt att peka ut vissa bilar, beror nog mera på skicket och hur man framför den.
Dock kan det variera från olika polis distrikt oxå.
Ungefär som olika bilprovningar dömmer bilar olika.
Bilprovningen Södertälje älskar att jävlas med oss som åker japanskt... förmodligen för de aldrig hittar något men ändå. Vissa bilprovningar går i taket om du har bara en doftgran i bilen och vissa bilprovningar blir helt förtjusta av glädje när det kommer trimmade, stylade streetcars.
Ja trimmade då kanske en icke turbobil inte ska komma med en HX52 under huvven men sitter allt förberett för en sådan så är det tummen upp ändå.

därför man åker EJ helbilsgodkända bilar wink då får man ha förberätt för turbo,, de kan inte säga något smile eller klart de kan säga något,, men inte göra något,,

Mazdakillen Motormontör
14 februari 2012 · 437 Inlägg

True true big_smile

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara
Lexus Ct200H "F-sport" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang