2439
Sök

dumpventil på disel???

3 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
kan man ha dumpventil på disel??

2 283 Inlägg
19 mars 2008
Om du har Turbo så är det så. Rätta mig om jag har fel?

R.I.P. Michael Jackson!

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
19 mars 2008
Ja och nej!

Du kan sätta dit en dumpventil, men den fyller ingen som hällst praktisk funktion. Alla serösa motorbyggare kommer skratta sig harmynta åt dig om du har en dump på en diesel. Dieseln har inget gasspjäll som skapar något motryck utan det är öppet rör hela vägen oavsett läge på gaspedalen.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

14 Inlägg
20 mars 2008
sätt ett T-kors så laddar den typ 1.8 elle gör så typ på alla D24:or ja o kompisarna grejer med så dumpar dom gött, och på med möe bränsle bara så du får de goa Kôôôôlet med:D det är gött manligt:D

//QwEsT

1 892 Inlägg
20 mars 2008
Som tidigare nämnts saknar ju dieseln gasspjäll, finns en sats med elektrisk dump, bara för att...
men tycker kanske inte att det är att rekomendera,  när så många vet att dumpen inte funkar på diesel..
Mvh/Englund

288 Inlägg
20 mars 2008
Lägg din enegi på att få ut mer effekt i stället, vilken motor e som du undrar om?

31 Inlägg
22 januari 2009
1,2 bar e nog relatift driftsäkert, bra sug i de (Y) går sätte på pysväntil å ju så man kan ha laddbart i bil (:

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
22 januari 2009
hmm vet inget dom dumpar på diesel förutom de som redan är skrivet, men tänkte våran nya bil, Hyundai(stavning?) tuscon CRDI, den dumpar, klart o tydligt hör man ett dumpljud inte spec högt men man hör att de är ett, men om de sitter nån dumpliknande pryl de vet jag itne men de borde de ju göra eftersom den dumpar tongue

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

97 Inlägg
22 januari 2009
har sett att dom säljer dump till turbodiesel på dalhems.se
Senast redigerat av MatteSundstrom (22 januari 2009)

150 Inlägg
22 januari 2009
http://www.creatix.se/ där har du på tuning motor sen dump, till diesel ett kitt, smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång

Sök