3599
Sök

Varför så mycket volvo?

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 mars 2008
Volvo 850-T5  till Volvo 850-R och Volvo v70-T5 till Volvo v70-R is the shit, så länge de tillverkats mellan 1994 och 2000 smile

VFL

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 mars 2008
fast Mercedes går också bra (alla årsm)

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''

3 722 Inlägg
25 mars 2008
Alla får tycka som dom vill!, själv äger jag en Volvo men älskar inte alla volvo bilar! Alla volvo bilar som kom innan 850-serien är för mig fula som in i helvete. Pinsamt!!!

Fire And Silk
2 254 Inlägg
25 mars 2008
Digital_Kicker skrev:
Alla får tycka som dom vill!, själv äger jag en Volvo men älskar inte alla volvo bilar! Alla volvo bilar som kom innan 850-serien är för mig fula som in i helvete. Pinsamt!!!

agree förutom p1800

7 120 Inlägg
25 mars 2008
henkebenke skrev:
anderssonboy skrev:
henkebenke skrev:
Men suuuuuuuck.
Vad ligger medelåldern på här? 15?

Jag är 12 tongue

Jag är inte förvånad.

Klockrent! lol

2 982 Inlägg
25 mars 2008
Rushman skrev:
Volvo är det enda som finns! Min pappa hade volvo, å min första bil var volvo. Hatar allt annat förutom volvo, eftersom jag är såpass inavlad att allt jag inte känner till eller förstår mig på är jag rädd för...

finns det alldeles för många som tänker!

KÄNNER IGEN MIG! smile

dock har brorsan investerat i en bmw 320i -06a... nu har jag börjat fundera i andra banor...
blir en A6a 06-och uppåt nästa år

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 mars 2008
Nej nu får alla sluta att köpa Volvo. Köp en bil av ett annat märke så kan alla bli nöjda och glada. Även fast du vill ha en Volvo köp en Ford ;P

I do it my way

Lastbilschaffis
811 Inlägg
25 mars 2008
Jag är i stort sett född & uppvuxen med ford bilar som far haft & va länge ford människa big_smile

men för 3 veckor sen köpte man sin fösta bil & det blev en volvo s60 t5, varför det vet jag inte men jag bara fastna för bilen

men jag tycker man ser mkt av volvo och alla bmw osv, som far säger låg ränta & folk lånar för att köpa fina dyra bmw/mercedes osv så ser man dem överallt smile

huh?
10 427 Inlägg
25 mars 2008
Roliga inlägg i denna tråden lol

Inte så jävla konstigt att det kryllar av volvos här och ute på vägarna
om bilmärket är det mest sålda/år sedan slutet av 80-talet.
Inte så konstigt att det kryllar av Saab, VW, Audi & BMW heller så.. wink

Hur skulle ett "diegarage.de" se ut? tongue

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
25 mars 2008
Digital_Kicker skrev:

Tycker tvärtom.. hahaha lol
Alla innan 740/760 är okej... Sen är det för mycket lall med dom.
Finns ju t.ex inte ett argument om faktumet att nya V70 är MYCKET fulare än en Duett. wink
Senast redigerat av Irmscher Vectra (25 mars 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

796 Inlägg
25 mars 2008
hade gärna haft en annan bil än volvo, kul o variera sig lite då och då men försäkringspremierna är ju skyhöga om man vill ha nåt med lite mera pållar, så det faller liksom på det.

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

1 654 Inlägg
25 mars 2008
Anledningen till att vissa hellre kollar på en v70 med solfilm och fina fälgar än en EVO med 500hk är väl att det ligger svensson lite närmre till hands! .

Den som påstod att alla som kör volvo är inavlade lär ju inte ha alla hästar hemma

Dessutom är inte alla volvo ägare : raggare , bönder , inavlade o.s.v .. Lekisnivå på vissa kommentarer

1 079 Inlägg
25 mars 2008
richardoo290 skrev:
Breexiz skrev:
richardoo290 skrev:
yupp, bilarna efter 2000 känns inte svenska.. känns mer som ford eller nått.. jaja..
jag tror att med åren som kommer så hoppar svenska folket sakta men säkert över till att älska saab..

media har börjat skriva lite mkt minus om volvo nuförtiden och lite mkt + om saab..
så känns de iallafall.. och blir nog värre med tiden.. så byebye volvo och heja saab! :cool:

Saab är väl inte så mycket svenskt heller det längre.. det ägs ju av General Motors Corporation och det är ju också Amerikanskt :)

sant, men det finns fortfarande en svensk känsla i dem bilarna. kvalitet/säkerhet/prestanda/snygghet
prioriteras..

vad är en volvo nuförtiden? en xc70 tillexempel: blandning mellan en v70 och någott modernt som skulle passa på den amerikanska marknaden. .. dem är också fyllda med ford teknik.. så nej tack till en ny volvo.. även om det skulle vara bra för sveriges ekonomi.. jag väljer hellre en saab som fortfarande har den svenska andan i sig..

HAHA... En saab dårå: En jävla blandning mellan opel och andra gm-bilar. Opel = tyskt.

Vad är en saab 9-2 två för något då? Saxat från wiki: "9-2X är framtagen för den amerikanska marknaden och baseras till stora delar på Subaru Impreza, den har tillexempel Subaruns boxermotor men har saabifierats till bland annat utseende, i interiör och i chassieteknik. SAAB 9-2X är dessutom den första serietillverkade Saaben med permanent fyrhjulsdrift."

Vad är en saab 9-7 för något då? Wikipedia: "Under 2003 var en grupp från Saab´s Svenska Designavdelning stationerad i Detroit för att genomföra det nödvändiga designarbetet att konvertera GMT360 (bl.a. TrailBlazer) till en typisk Saab. Designen gjordes av Lars Falk i samarbete med de Amerikanska Designrepresentanterna John E. Zelenak (Interiör) och Rohan Saparamdu (Exteriör). Ett team modellörer från Saab´s Designavdelning i Trollhättan gjorde all Modellering Interiört och Exteriört.

Ska vi ta en mer känd saabmodell: 9-5.  "9-5 är chassimässigt baserad på Opel Vectra, och försedd med delad bakaxel, vilket är första gången på en Saab." Det vill säga en Opel Vectra med Saab-emblem.
Modellen var delvis en ersättare för Oldsmobile Bravada som togs ur produktion när 9-7 lanserades" Alltså med mina ord: En amerikansk suv som är omdesignad för att Saab ska överleva som ett företag.

Svenska andan hit å dit. Volvo har mer svensk anda i sig än Saab, eller om vi säger så här: Saab har definitivt inte mer "svensk anda" än Volvo. Exempel: Volvos interiös är skandinavisk design, avskalad. Saabs: plast, plast, plast, plast, plast, plast, plast. Tycker du att plast andas svensk anda, så javisst.

"kvalitet/säkerhet/prestanda/snygghet prioriteras.. " :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: och :lol: .

Kvalitet på en saab? Nej, ABSOLUT inte.
Säkerhet på en saab? Över snittet :)
Prestanda på en saab? nja, ok. Men växellådorna håller inte för effekten.
Snygghet på en saab? Hahahahaha :D, ok men nya 9-3 är ok.

Kvalitet på en Volvo? Absolut; konkurerar med Audi, BMW, Mercedes.
Säkerhet på en Volvo? Absolut; en av de säkraste personbilarna som finns till salu.
Prestanda på en Volvo? Absolut; 300hk manuell :D
Snygghet på en Volvo? Vem blir inte kåt på en R? :D :P
Senast redigerat av Syst3m (25 mars 2008)

196 Inlägg
25 mars 2008
Att vissa en orkar diskutera sånt här skit. Visst jag gillar absolut inte volvo har ägt en och aldrig mer.

inte så konstigt heller att det kallas "volvoraggare" hit och dit när varannan 740/240 är bpu trimmad och det står PÖKA, PÅLIS, PILSNERHÄCK osv osv.
Sen skiter väl jag fullständigt i att det står så på bilarna, det är väl upp till var och än.
Och det finns även billigare bilar än volvo att fultrimma till billig slant.

Sen är det väl många testosteron stinna tonåringar med nytaget körkort som försvarar sitt märke till varje pris.

Jag kör sierra,

Bäst: Långt ifrån
Billigt: Ja
Hatfaktor wink: hmm ingen ford på min gård.

Listan kan göras lång men vem bryr sig. fattar inte. Bara massa jävla löjligt diskuterande tycker jag.

Allt för mig //Henke

Min Sierra dubbelturbo Projekttråd http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=68146

85 Inlägg
25 mars 2008
Tycker inget illa om volvo på något sett. Men Förstår inte vad det är för skönhet i en 740 ? Själv skulle jag mycket väl kunna tänka mig en S60 T5 eller dylikt, för dem ser helt ok ut tycker jag. Går att få redigt snygga med Evolve paketet osv. Men just nu så är planerna riktat mot en Skyline R33, varför ? jadu, snabba,roliga och snygga.

Det här med att någon i början av tråden sa att Volvo bara blivit sämre efter år 2000, vad är det för snack? :S Varför är de nya bilarna sämre ?

Subba

21 Inlägg
25 mars 2008
haha. men lugn nu. vilken diskution big_smile

jag sålde min nissan 240sx för att skaffa mig en rutten skabbig volvo 240... volvon är inte ett dugg bättre. den är sämre, fulare och den ser förjävlig ut. MEN jag trivs i min bil... jag verkligen trivs när jag kör en trött jävla tråkig volvo 240. tänker tillbaka på alla fina minnen man har ute på sjöarna och när man lekt. när man körde folkrace i volvo 240. osv osv...

den är hållbar och hur rolig som helst. men inte fan är den snygg el någe vidare bra i huvudtaget.

så det jag vill ha sagt. är att det är väl bra att alla kan välja en bil som man trivs med. inte skulle jag köpa en stylad audi el något bara för att andra tycker den är snygg.

jag använder min bil till mer än att bara visa upp den. och då vill jag trivas i den. och nu råkar jag trivas när jag kör runt i en skabbig rutten ful 240.

57 Inlägg
25 mars 2008
det finns massor av volvo i sverige. det är därför, och dom är billiga och kan vara ganska kul.
som min big_smile men hatet (och andra märken) är nog ofta överdrivet. mkt är nog på "skoj".
man får gasa med vad man nu har. tongue

ALLT går med våld, vilja & vaselin!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 mars 2008
Syst3m skrev:
HAHA... En saab dårå: En jävla blandning mellan opel och andra gm-bilar. Opel = tyskt.

Vad är en saab 9-2 två för något då? Saxat från wiki: "9-2X är framtagen för den amerikanska marknaden och baseras till stora delar på Subaru Impreza, den har tillexempel Subaruns boxermotor men har saabifierats till bland annat utseende, i interiör och i chassieteknik. SAAB 9-2X är dessutom den första serietillverkade Saaben med permanent fyrhjulsdrift."

Vad är en saab 9-7 för något då? Wikipedia: "Under 2003 var en grupp från Saab´s Svenska Designavdelning stationerad i Detroit för att genomföra det nödvändiga designarbetet att konvertera GMT360 (bl.a. TrailBlazer) till en typisk Saab. Designen gjordes av Lars Falk i samarbete med de Amerikanska Designrepresentanterna John E. Zelenak (Interiör) och Rohan Saparamdu (Exteriör). Ett team modellörer från Saab´s Designavdelning i Trollhättan gjorde all Modellering Interiört och Exteriört.

Ska vi ta en mer känd saabmodell: 9-5.  "9-5 är chassimässigt baserad på Opel Vectra, och försedd med delad bakaxel, vilket är första gången på en Saab." Det vill säga en Opel Vectra med Saab-emblem.
Modellen var delvis en ersättare för Oldsmobile Bravada som togs ur produktion när 9-7 lanserades" Alltså med mina ord: En amerikansk suv som är omdesignad för att Saab ska överleva som ett företag.

Svenska andan hit å dit. Volvo har mer svensk anda i sig än Saab, eller om vi säger så här: Saab har definitivt inte mer "svensk anda" än Volvo. Exempel: Volvos interiös är skandinavisk design, avskalad. Saabs: plast, plast, plast, plast, plast, plast, plast. Tycker du att plast andas svensk anda, så javisst.

"kvalitet/säkerhet/prestanda/snygghet prioriteras.. " lol lol lol lol lol och lol .

Kvalitet på en saab? Nej, ABSOLUT inte.
Säkerhet på en saab? Över snittet smile
Prestanda på en saab? nja, ok. Men växellådorna håller inte för effekten.
Snygghet på en saab? Hahahahaha big_smile, ok men nya 9-3 är ok.

Kvalitet på en Volvo? Absolut; konkurerar med Audi, BMW, Mercedes.
Säkerhet på en Volvo? Absolut; en av de säkraste personbilarna som finns till salu.
Prestanda på en Volvo? Absolut; 300hk manuell big_smile
Snygghet på en Volvo? Vem blir inte kåt på en R? big_smile tongue

Alla som är någotsånär intresserade av Saab vet att varken 9-2x eller 9-7x är riktiga saabar.

Saab byggs i Trollhättan, dom såkallade "Saabarna" 9-2x och 9-7x byggs i Utah i usa så att det inte finns någon direkt "sverigeanda" i just dom bilarna är ju inte så konstigt iaf.

Och sen ang. 9-5, det är väl knappast en SUV ??   Eller hur menade du här ??

Och BTW om ingen Volvo är baserad på någon annan bil så ska jag tugga i mig en trasmatta!

Jag gillar min bil, vad är fel med det ??   Är det fel bara för att det råkar vara en Saab ??

Jag gillar inte Volvo men inte hatar jag dom som kör volvo för det. Har kört ett par olika modeller av Volvos (både nya och gamla) och jag tycker inte dom är sköna att köra så jag kör inte dom heller, inget fel med det.

Alla gillar inte samma bilar och tur är väl det för annars skulle nog garaget vara en jäkligt tråkig sida tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

65 Inlägg
25 mars 2008
Volvo är bäst så äre bara! För det första så är den bakhjulsdriven, för det andra finns det mycket reservdelar, för det tredje så är reservdelarna relativt billiga i jämförelse mot andra bilmärken, för det fjärde är det svenskt... big_smile

Volvo 244 TIC

21 Inlägg
25 mars 2008
alla försvarar volvo som ett märke. jag tycker det finns volvo och riktiga volvo(enligt mig)... alla "feltillverkade" volvobilar som kom där med 850in och frammåt är i mina ögon precis lika mycket skräp som alla andra framhjusdriva bilar. för mig handlar det om att jag vill ha en bakhjulsdriven bil utan antispinn, antisladd osv osv. sen skiter jag fullständigt i vad det är för märke... en ädlre bakhjulsdriven ford går före en nyare volvo.

Sök