Varför så mycket volvo?

Ksj
24 mars 2008 · 1 217 Inlägg

Är det typ 60-70% renodlade volvo-raggare här eller?

Om man kikar på de mest besökta bilarna den senaste tiden så har det mer eller mindre alltid varit minimum 3 volvobilar i topp 5.
Även volvo-bilar som inte är speciellt mycket att ha.

Det är naturligtvis inget folk kan göra åt det här men det förbryllar mig ändå att det blir så pass mycket volvo över det hela.

Saab 900 "2.1an" (1992)
TFkarlsson Varningar. 36
24 mars 2008 · 1 200 Inlägg

Vad spelar det för roll? Mångparten av besökarna på gorg gillar volvo, så låt dom göra det. Det är ju inte speciellt svårt att låta bli att kolla på alla volvos som finns.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
offarn Blästrare LITAB LACK
24 mars 2008 · 325 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Vad spelar det för roll? Mångparten av besökarna på gorg gillar volvo, så låt dom göra det. Det är ju inte speciellt svårt att låta bli att kolla på alla volvos som finns.

presis och hur viktigt r det att hamna på hetast just nu då....!!

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!
Seat ibiza (2003)
BMW 325 "T5Rwd" (1992)
Ksj
24 mars 2008 · 1 217 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Vad spelar det för roll? Mångparten av besökarna på gorg gillar volvo, så låt dom göra det. Det är ju inte speciellt svårt att låta bli att kolla på alla volvos som finns.

Jag är ganska nyfiken på att veta varför folk hellre kollar på en typ v70 med lite solfilm och bling-fälgar än en fräsig evo med 500pollar.. (exempel ryckt ur tomma luften dock men ni fattar nog innebörden)

Jag har inget (större) emot folk som gillar volvo.. Bara så ni vet.

Saab 900 "2.1an" (1992)
Rushman Evolution Garage
24 mars 2008 · 1 299 Inlägg

Volvo är det enda som finns! Min pappa hade volvo, å min första bil var volvo. Hatar allt annat förutom volvo, eftersom jag är såpass inavlad att allt jag inte känner till eller förstår mig på är jag rädd för...

finns det alldeles för många som tänker!

Sky´s the limit...
Crall julgran
24 mars 2008 · 214 Inlägg

Visst finns det många som gillar Volvo bilar, men tycker samtidigt att det är överdrivet många här på garaget som "hatar" volvo.

Xuri One Man Clan
24 mars 2008 · 4 287 Inlägg

Ksj skrev:

TFkarlsson skrev:
Vad spelar det för roll? Mångparten av besökarna på gorg gillar volvo, så låt dom göra det. Det är ju inte speciellt svårt att låta bli att kolla på alla volvos som finns.

Jag är ganska nyfiken på att veta varför folk hellre kollar på en typ v70 med lite solfilm och bling-fälgar än en fräsig evo med 500pollar.. (exempel ryckt ur tomma luften dock men ni fattar nog innebörden)

Jag har inget (större) emot folk som gillar volvo.. Bara så ni vet.

jag brukar hålla mig till de jag vet jag själv kan/vill och kanske kommer skaffa mig...en evo visst dom e fina men jag vill nog inte ha en...kör hellre något som ser mer vanligt ut och som går som fan eller någon bättre bil än evo...e inte så mycke man får för dom pengarna direkt...tar hellre en porsche då :p

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Hool
24 mars 2008 · 1 067 Inlägg

Ksj skrev:
Är det typ 60-70% renodlade volvo-raggare här eller?

Om man kikar på de mest besökta bilarna den senaste tiden så har det mer eller mindre alltid varit minimum 3 volvobilar i topp 5.
Även volvo-bilar som inte är speciellt mycket att ha.

Det är naturligtvis inget folk kan göra åt det här men det förbryllar mig ändå att det blir så pass mycket volvo över det hela.

Om du känner dig utstött kan du få köpa min volvo wink

BMW 325iT "Oxy" (1989)
BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
henkebenke
24 mars 2008 · 1 703 Inlägg

Kan det bero på att vi bor i Sverige, här har det gödslats med volvos sedan 1927.

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
NxV ElectroRaggare
24 mars 2008 · 883 Inlägg

uscha. Volvo kryllar det av här ja, skulle man stänga av alla användare med en risig 740 så skulle stället bli rätt tomt.

Se det istället som lite humor med hur många som faktiskt inte fattar bättre smile

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!
Chevrolet Tahoe LT "NxV" (1999)
Volkswagen Arteon "GT-R" (2018)
Opelmadness German cars, quality and beyond
24 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Rushman skrev:
Volvo är det enda som finns! Min pappa hade volvo, å min första bil var volvo. Hatar allt annat förutom volvo, eftersom jag är såpass inavlad att allt jag inte känner till eller förstår mig på är jag rädd för...

finns det alldeles för många som tänker!

Hatar du allt annat än Volvo? Visst, du kör Nissan. wink
*ironi* FLIN...

Senast redigerat av Irmscher Vectra (24 mars 2008)

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
FireTraXX DFFL
24 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Rushman skrev:
Volvo är det enda som finns! Min pappa hade volvo, å min första bil var volvo. Hatar allt annat förutom volvo, eftersom jag är såpass inavlad att allt jag inte känner till eller förstår mig på är jag rädd för...

finns det alldeles för många som tänker!

HAHAHA

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Opelmadness German cars, quality and beyond
24 mars 2008 · 8 197 Inlägg

NxV skrev:
uscha. Volvo kryllar det av här ja, skulle man stänga av alla användare med en risig 740 så skulle stället bli rätt tomt.

Se det istället som lite humor med hur många som faktiskt inte fattar bättre smile

lol
Lite kul var det. big_smile

Jag har inget emot Volvo, men det blir lite tråkigt i längden att läsa nya trådar om hur gör man si och så med Volvo. Varför händer det ditt å datt med min Volvo. Vem är snabbast... Volvo... Osv osv... Varför inte klappa ihop trådarna i kategorier som det är nu och SEN bilmärken? Då slipper man se alla andra trådar. big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

Alla vet ju att tyska bilar är bäst (^^,) hi hi

Senast redigerat av Breexiz (25 mars 2008)

Drive it like you stole it
anderssonboy
25 mars 2008 · 355 Inlägg

bara leva  med det tongue hehe

Tejptomas F.d Yrkeschafför. Numera Magister.
25 mars 2008 · 154 Inlägg

Som ni säkert ser så kör även jag Volvo. Finns många anledningar till det men det går jag inte in på.
Men jag måste ärligt säga att det är F-N vad det ställs många idiotfrågor just kring Volvo. Det är som någon
sa övan att det verkar inte som folk fattar bättre. För typ 80-90% av frågorna kan man hitta svar på om
man bara tar sej tid att läsa igenom lite andra trådar som handlar om precis samma sak.... Irriterar mej
som fan. Visst jag behöver inte läsa de trådarna o det gör jag inte heller men man ser ju ändå topic..

Kanske dags att rensa upp i Volvo-träsket???



Mvh Tomas

Volvo 744 GL "2010 - The year of backentries" (1988)
Volvo V70R "Dragbilen" (1998)
Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

Någon har åkt av på fel sida vägen...

Drive it like you stole it
camaro67 Meister
25 mars 2008 · 6 763 Inlägg

Som du säger så är 60-70% Volvo här men resten av de är Saab och de är lika illa. Men de är mycke dynga som skulle kunna tas bort.

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Rushman Evolution Garage
25 mars 2008 · 1 299 Inlägg

FireTraXX skrev:

Rushman skrev:
Volvo är det enda som finns! Min pappa hade volvo, å min första bil var volvo. Hatar allt annat förutom volvo, eftersom jag är såpass inavlad att allt jag inte känner till eller förstår mig på är jag rädd för...

finns det alldeles för många som tänker!

HAHAHA

Ska bara tillägga att jag aboslut inte tycker illa om volvo, har haft flera volvos å kör en nu, å är grymt hållbara å billiga att äga!
Men finns alldeles för mkt volvo-folk som hatar riskokare, diplomatåk, å framförallt saab då. Saaben jag hade innan blev ju bra pajkastad av volvonissar. Vissa är lite väl insöade på just volvo tyvärr =/

Sky´s the limit...
Breexiz
25 mars 2008 · 341 Inlägg

Rushman skrev:

FireTraXX skrev:

Rushman skrev:
Volvo är det enda som finns! Min pappa hade volvo, å min första bil var volvo. Hatar allt annat förutom volvo, eftersom jag är såpass inavlad att allt jag inte känner till eller förstår mig på är jag rädd för...

finns det alldeles för många som tänker!

HAHAHA

Ska bara tillägga att jag aboslut inte tycker illa om volvo, har haft flera volvos å kör en nu, å är grymt hållbara å billiga att äga!
Men finns alldeles för mkt volvo-folk som hatar riskokare, diplomatåk, å framförallt saab då. Saaben jag hade innan blev ju bra pajkastad av volvonissar. Vissa är lite väl insöade på just volvo tyvärr =/

Det är väl därför så många hatar volvonissar! smile

Drive it like you stole it
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang