Köpråd, ska köpa bil från en firma och tänkte kolla om dom är seriösa.

LIVINL0UD
27 mars 2008 · 1 582 Inlägg

Tjena.

Ska köpa mig en bil nu väldigt väldigt snart big_smile har hittat en väldigt intressant bil på denna bilfirma Europe Bilcenter AB. Någon som hört något speciellt om dom eller?

Tacksam för tips big_smile

Senast redigerat av LIVINL0UD (10 mars 2011)

Mortalis VW-nörd?
27 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Konstigt att de inte finns något företag på Eniro som heter Europe Bilcenter, där bör i princip alla AB finnas med?

LIVINL0UD
27 mars 2008 · 1 582 Inlägg

Det var faktiskt konstigt då hmm

Här är lite mer info om företaget.

Europe Bil Center AB i Söderköping
Kronängsgatan 11 - 13
602 23 Norrköping

http://www.ebc.nu/

Mvh Pappi

R1kard V-Power
27 mars 2008 · 1 186 Inlägg

Får man fråga va de e för bil big_smile?

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Powerman Japan Quality
27 mars 2008 · 670 Inlägg

Jag vet var firman ligger. Det ser väldigt seriöst ut.

P.Sköld
Honda il potere dei sogni
Honda NSX (1992)
LIVINL0UD
27 mars 2008 · 1 582 Inlägg

Konbanan skrev:
Får man fråga va de e för bil big_smile?

Blir nog en S40 2.0T som är lite preppad big_smile

LIVINL0UD
27 mars 2008 · 1 582 Inlägg

Powerman skrev:
Jag vet var firman ligger. Det ser väldigt seriöst ut.

Ok låter bra att firman är seriös i allafall då big_smile

SilverStallion Stockholm
3 november 2008 · 43 Inlägg

Jag köpte min volvo därifrån! dom är fullt seriösa!

gargamell
18 december 2008 · 1 Inlägg

Nej, dom är absolut inte seriösa. Balkan berikare som importerar mestadels från Italien och med mätarkruvning som regel innan bilarna ställs in i hallen. Hörde deras reklam på radion härom dagen och skrattade för mig själv. Det låter seriöst men är det inte. Tyvärr... sad

ErnadG
18 december 2008 · 212 Inlägg

lyssna inte på han pajasen gargameli, du har hört att folk har köpt bilar från detta företag och är väldigt nöjd, ang skruva mätarna, skitsvårt att hitta en svensksåld idag som inte e skruvad, tro mig folk skruvar mer sv-sålda än tyska, fråga efter garanti i någon månad, kolla hur bilen ser ut inv och utv, motorn osv, man kan alltid kolla på skicket, är allt bra så ska mätarställningen stämma. 14.000mil låter helt trovärdigt för en 01, om inte lite mycket. Gå igenom serviceboken och kanske m-testa bilen innan köp, värt att slänga 1500 på en bil man tänkt äga ett tag för att vara på den säkra sidan, om företaget ej vill då e dom inte seriösa.

JockeRX7 KTM 660
18 december 2008 · 537 Inlägg

Jag tycker inte det är seriöst att ha bilarna ståendes utomhus. Sen att sonen är känd i norrköping för att köra omkring i företagets grönskyltade bilar är inge bra reklam det heller. Kan tillägga att han kör som ett svin då också.

Svarta listan 2006 http://www.svartlista.se/shopping-butik … alvar.html

En länk till
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=2047424

Visst det är 2 inte allt för färska länkar men vad talar för att dom ändrar på sig.
Det är alltid saker som ger dåligt ryckte som folk kommer ihåg.

Senast redigerat av JockeRX7 (18 december 2008)

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
MrTobias
18 december 2008 · 1 297 Inlägg

JockeRX7 skrev:
Jag tycker inte det är seriöst att ha bilarna ståendes utomhus. Sen att sonen är känd i norrköping för att köra omkring i företagets grönskyltade bilar är inge bra reklam det heller. Kan tillägga att han kör som ett svin då också.

Svarta listan 2006 http://www.svartlista.se/shopping-butik … alvar.html

En länk till
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=2047424

Visst det är 2 inte allt för färska länkar men vad talar för att dom ändrar på sig.
Det är alltid saker som ger dåligt ryckte som folk kommer ihåg.

Skulle aldrig i livet köpa en bil därifrån. Magkänslan slår bakut för faen! Bilen du tittat på är förmodligen lite "för bra för att vara sann". Leta vidare mannen!

Senast redigerat av MrTobias (18 december 2008)

Speed911
18 december 2008 · 58 Inlägg

Jag vet inte om jag tycker att den är så seriösa..
Jag har med tittat på en bil där igår via blocket.
Det en är en volvo 850 röd.
ialla fall den har bytt mätareställning två gånger.
först va den ute på 19999 mil sen 7 timmar senare va den ute igen
på 9999 mil
och Vägverket säger att den har gått 20000 mil
så lita inte på dom
skulle jag göra.
mvh Rasmus

Senast redigerat av Speed911 (18 december 2008)

Alex_M Steker som aldrig förr
18 december 2008 · 503 Inlägg

köp inte därifrån för faaaeeen!!! vet en kille här ifrån västerås som köpte en RS4 av dom. mätaren visade 9.546 mil. sen under provkörning kollade vi upp miltalet med VAG.COM i dolda minnet. 19.546 mil hade den gått egentligen smile så köp inget där ifrån!

8-)
Zaipher
18 december 2008 · 90 Inlägg

Ska göra det enkelt;

Det är något fuffens och jag skulle inte riskera att köpa en bil där, det är ett som är säkert!

TRYIT Teddan
18 december 2008 · 2 495 Inlägg

bmw530iA skrev:
lyssna inte på han pajasen gargameli, du har hört att folk har köpt bilar från detta företag och är väldigt nöjd, ang skruva mätarna, skitsvårt att hitta en svensksåld idag som inte e skruvad, tro mig folk skruvar mer sv-sålda än tyska, fråga efter garanti i någon månad, kolla hur bilen ser ut inv och utv, motorn osv, man kan alltid kolla på skicket, är allt bra så ska mätarställningen stämma. 14.000mil låter helt trovärdigt för en 01, om inte lite mycket. Gå igenom serviceboken och kanske m-testa bilen innan köp, värt att slänga 1500 på en bil man tänkt äga ett tag för att vara på den säkra sidan, om företaget ej vill då e dom inte seriösa.

är 14 000mil lite på en 8år gammal bil ?

min 320d som ligger under gamla bilar hadde på under 2år rullat 16 000mil.


skit samma,  då flera har varnat för dom i tråden så verkar det dom inte vara seriösa.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
bollen1986
18 december 2008 · 3 714 Inlägg

jag skulle inte köpt av dom iallafall

med tanke på särskrivningar och annat så tvivlar jag på att dom är seriösa....

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
JockeRX7 KTM 660
18 december 2008 · 537 Inlägg

Alex_M skrev:
köp inte därifrån för faaaeeen!!! vet en kille här ifrån västerås som köpte en RS4 av dom. mätaren visade 9.546 mil. sen under provkörning kollade vi upp miltalet med VAG.COM i dolda minnet. 19.546 mil hade den gått egentligen smile så köp inget där ifrån!

Var den silverfärgad?

Pontiac Gto 69a
Volvo 740 90a projekt bil
smiler
18 december 2008 · 672 Inlägg

r-ted skrev:

bmw530iA skrev:
lyssna inte på han pajasen gargameli, du har hört att folk har köpt bilar från detta företag och är väldigt nöjd, ang skruva mätarna, skitsvårt att hitta en svensksåld idag som inte e skruvad, tro mig folk skruvar mer sv-sålda än tyska, fråga efter garanti i någon månad, kolla hur bilen ser ut inv och utv, motorn osv, man kan alltid kolla på skicket, är allt bra så ska mätarställningen stämma. 14.000mil låter helt trovärdigt för en 01, om inte lite mycket. Gå igenom serviceboken och kanske m-testa bilen innan köp, värt att slänga 1500 på en bil man tänkt äga ett tag för att vara på den säkra sidan, om företaget ej vill då e dom inte seriösa.

är 14 000mil lite på en 8år gammal bil ?

min 320d som ligger under gamla bilar hadde på under 2år rullat 16 000mil.


skit samma,  då flera har varnat för dom i tråden så verkar det dom inte vara seriösa.

En vanlig svensson kör inte mer 1500mil per år.
Om den tidigare varit leasad kan man ju anta att den gått betydligt mer.

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Yockie
18 december 2008 · 50 Inlägg

bollen1986 skrev:
jag skulle inte köpt av dom iallafall

med tanke på särskrivningar och annat så tvivlar jag på att dom är seriösa....

Bara för att folk inte skriver korrekt så behöver det inte betyda att de inte är seriösa bilhandlare.
Det kan andra orsaker ni skriver styrka istället i så fall.

Senast redigerat av Yockie (18 december 2008)

Brisblå Astra GTC Turbo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang