Någon här som spelat för högt i bilen och fått böter/åtal?

Madhouse
28 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Undrar hur det här går?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140339.ab

Någon här som blivit tagen för att ha spelat för högt i bilen?
Jag har fått polisen på mig när jag var ung wink som sagt till mig att sänka lite men inte nåt om åtal/böter däremot har man hört talas om sk "rullande diskotek" men alla har bara hört om nån som blivit tagen för det.

Senast redigerat av Madhouse (28 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Kreutz
28 mars 2008 · 71 Inlägg

inge bra detta tongue

RaggeNo1 Fotograf
28 mars 2008 · 316 Inlägg

Madhouse skrev:
Undrar hur det här går?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140339.ab

Någon här som blivit tagen för att ha spelat för högt i bilen?
Jag har fått polisen på mig när jag var ung wink som sagt till mig att sänka lite men inte nåt om åtal/böter däremot har man hört talas om sk "rullande diskotek" men alla har bara hört om nån som blivit tagen för det.

Idioti... Hade det inte varit raggare så hade det inte blivit åtal.
A.C.A.B säger jag...

www.rp-photography.se
roger@rp-photography.se
076-5787880
Digital_Kicker
28 mars 2008 · 3 721 Inlägg

hahahaha. bra!

Mortalis VW-nörd?
28 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Skulle bra gärna vilja se de som klagar när någon idiot kommer mitt i natten, kanske när ni ska arbeta dan efter eller om ni har småbarn, och en idiot kommer med högstas volym för att väcka uppmärksamhet för de inte har nåt annat i livet.

V70_XC_AWD
28 mars 2008 · 71 Inlägg

Hallå  poliserna  sköter  fan bara  jobbet.
Jag hade  helt  klart  ringt  med  till polisen

Är under styling
MrLego Volvonörd
28 mars 2008 · 1 187 Inlägg

Djävla fjanteri att åtala... Kanske skulle dra ihop ett gäng med bra dunk i bilen å åka ner å spela för dem när rättegången är utanför.. Kanske ordna ett dbdragrace där.... tongue

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Digital_Kicker
28 mars 2008 · 3 721 Inlägg

TheRefunder skrev:
Djävla fjanteri att åtala... Kanske skulle dra ihop ett gäng med bra dunk i bilen å åka ner å spela för dem när rättegången är utanför.. Kanske ordna ett dbdragrace där.... tongue

JA med BRA dunk, inte någon jäkla Eddie Meduza eller vad han/det nu heter?.

Madhouse
28 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Hehe jag har aldrig klagat på någon som väsnas så länge de har kul, de kan spela så tallrikarna far ur skåpet om de vill för mig visst när klockan är 4 på morgonen en onsdag och man ska upp och jobba kan väl vara lite tungt om det ska spelas i timmar rakt nedanför fönstret, men är det nån som åker förbi så bryr jag mig inte. Jag har själv haft stereo i bilen och spelat så det säkert skakat i porslinsskåpet hos folk, jag tycker det bara är kul att något livar upp samhällena lite. Man bor väl inte i ett samhälle och tror man ska få det tyst och lugnt? Man får det lugnt när man dör fram tills dess så tycker jag alla har rätt att leva livet lite. I mitt tycke så skulle det räckt med en tillsägelse.

Senast redigerat av Madhouse (28 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Mortalis VW-nörd?
28 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Leva livet är alltså att störa folk. Det går att ha de roligt ändå tongue

ventohuan Fartdåre!
28 mars 2008 · 592 Inlägg

Lite får man ju tåla men eftersom att man ringt polisen så borde de nästan ha spelats ganska länge tycker ja. Är de bara en bil som passerar så e de ju lugnt. Ska man ring polis såfår de ju på gå ganska länge o sent. De va ju tydligen en Onsdag oxå då de e kanske inte så smart o köra fult dunk i stan då i timmar. en fredag, lördag e lite annat kan ja tycka.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Mortalis VW-nörd?
28 mars 2008 · 4 332 Inlägg

De måste ju hållit på ett tag med tanke på responsen man kan få från polisen ibland hehe, tar ju dom oftast minst 10 min att komma till något även om de e utanför polishuset.

Digital_Kicker
28 mars 2008 · 3 721 Inlägg

Trams att spela sent som fan på natten!!! Punkt slut! Iaf inte på bostadsområden!!!, Fan bara till att sticka till en avlägsen plats och spela!. Sånna människor har ju ingen respekt!! bara för att dom är arbetslösa behöver det inte betyda att dom har rätten till att störa folk som gör det!. Hade någon stört mig så på natten hade jag fan gått ut och svingatt med basebollträet! Och ja det hade jag gjort!!!!!

Madhouse
28 mars 2008 · 1 079 Inlägg

Mortalis skrev:
Leva livet är alltså att störa folk. Det går att ha de roligt ändå tongue

Hehe nä men många blir torra och gnälliga när de blir lite äldre och glömmer bort hur de var själva när de var yngre, festar man och har kul så blir det högljutt och man krämar gärna på så mkt det går iaf i bilen, tror ingen gör det medvetet för att störa folk utan ljudnivån ökar och ökar bara. Så länge folk har kul och inte är våldsamma så är det iaf ok för mig.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
Super_Micke Bildrulle
28 mars 2008 · 499 Inlägg

Helt rätt. Fredag och Lördag kväll får man väl räkna med oljud och värdelös musik, men mitt i veckan, knappast.

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Gulmun * Klåpare
28 mars 2008 · 1 718 Inlägg

Jodå det går att få böter om man "stör ordningen" med oväsen. Som i detta fall...
Inte mer än rätt heller, folk i en bil med mullrande v8 som planlöst raglar omkring i en spritorgie med falska sångröster och skrän i 3000 decibel en ONSDAG!? Skulle jag ha en högljudd fest i min lägenhet sent på en vardag skulle jag bli förvånad om snuten INTE kom!

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.
lodan
28 mars 2008 · 217 Inlägg

Madhouse skrev:

Mortalis skrev:
Leva livet är alltså att störa folk. Det går att ha de roligt ändå tongue

Hehe nä men många blir torra och gnälliga när de blir lite äldre och glömmer bort hur de var själva när de var yngre, festar man och har kul så blir det högljutt och man krämar gärna på så mkt det går iaf i bilen, tror ingen gör det medvetet för att störa folk utan ljudnivån ökar och ökar bara. Så länge folk har kul och inte är våldsamma så är det iaf ok för mig.

så sant!

Opelmadness German cars, quality and beyond
28 mars 2008 · 8 197 Inlägg

Mortalis skrev:
Skulle bra gärna vilja se de som klagar när någon idiot kommer mitt i natten, kanske när ni ska arbeta dan efter eller om ni har småbarn, och en idiot kommer med högstas volym för att väcka uppmärksamhet för de inte har nåt annat i livet.

Håller med fullt och fast. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
roxe Jesus didn´† Tap
28 mars 2008 · 1 146 Inlägg

Om dom jävla tattarna utan jobb hade spelat utanför mig mitt i natten en vardag hade jag gått ut och sparkat sönder steriofan. På helgerna visst om det är måttligt.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Lindgren_
28 mars 2008 · 2 644 Inlägg

RaggeNo1 skrev:

Madhouse skrev:
Undrar hur det här går?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2140339.ab

Någon här som blivit tagen för att ha spelat för högt i bilen?
Jag har fått polisen på mig när jag var ung wink som sagt till mig att sänka lite men inte nåt om åtal/böter däremot har man hört talas om sk "rullande diskotek" men alla har bara hört om nån som blivit tagen för det.

Idioti... Hade det inte varit raggare så hade det inte blivit åtal.
A.C.A.B säger jag...

Med A.C.A.B hoppas jag att du menar All Criminals Are Butfucked.

För poliserna sköter bara sitt jobb..

Och självklart ska man vell inte stå och dunka för fullt utan för nån mitt i natten.. Jag skulle själv bli tokig då..

Johan Lindgren
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang