Någon här som spelat för högt i bilen och fått böter/åtal?

MrTurbo Better than God \o/
29 mars 2008 · 1 882 Inlägg

vad tusan? skall det startas trådar om ALLA tidningsartiklar? roll

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Saab 900 2,3i "Cabben" (1997)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
hummer89
29 mars 2008 · 442 Inlägg

hahahah jag förstår det big_smile

Eftersom vi gjorde exakt samma sak typ i somras om inte värre.
Körde in vid ca 23:00-tiden på en camping inne på husvagns/boende området och öppnade taklucka/rutor och tryckte på "mera brännvin" på högsta volym nästan(gick inte ha fullt pga basljudet) och vråla efter FEST! lol Jaa sen när vi kört runt och va på väg ut såg vi personal så då trampa jag plattan i mattan därifrån, askul men asDUMT! Men ibl måste man göra lite knepiga saker.
Men jag håller med dom om böter för jag skulle inte sagt emot om polisen tatt oss just då men annars tkr jag det borde va helt okej men Eddie låtarna är ju grova så okej..

Muttley
29 mars 2008 ·

Niklas1987 skrev:

r-ted skrev:
sedan och tycker hans musik är ganska iq befriad.

Eddies musik är inte iq befriad, bara för att du hört ett fåtal låtar, du vet väl att hans fru var med å skrev nåra av de mest "äckliga" låtarna.
Hans musik är bra, å då räknar jag bort remixversioner som inehåller mer dunk.

Nog med offtopick där

frun var ju iq befriad med smile finns inget vett alls med hans jävla skitmusik.. eller skulle heil hitler var en bra låt ?? så värdelöst...

skulle skämmas som fan om jag suttit i en bil som spelade de högt som fan.

ironhead volvoraggare
29 mars 2008 · 4 776 Inlägg

tkd_rille skrev:

Niklas1987 skrev:

r-ted skrev:
sedan och tycker hans musik är ganska iq befriad.

Eddies musik är inte iq befriad, bara för att du hört ett fåtal låtar, du vet väl att hans fru var med å skrev nåra av de mest "äckliga" låtarna.
Hans musik är bra, å då räknar jag bort remixversioner som inehåller mer dunk.

Nog med offtopick där

frun var ju iq befriad med smile finns inget vett alls med hans jävla skitmusik.. eller skulle heil hitler var en bra låt ?? så värdelöst...

skulle skämmas som fan om jag suttit i en bil som spelade de högt som fan.

han gjorde en massa bra låtar ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
29 mars 2008 · 4 776 Inlägg

borde vara höga böter på dessa  hiphopare som glider runt i sina mercor eller bmwes hehe och som lyssnar på sin ghettomusik

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Volvo Knugen The one and only
29 mars 2008 · 1 091 Inlägg

Tråden handlar inte om Meduzas musik... Utan om det är rätt att man blir åtalad för att spela musik... roll
JA man måste starta trådar för varenda tidningsartikel som skrivs, även i andra länder än i sverige smile

Jag tycker bara det är fjantigt med åtalan för att spela musik, handlade det om just låt texten så kan ju poliserna be personerna i bilen byta låt eller så kan dom ju be dom o skuva ner lite. Varför ska folk ha rätt att kasta ägg på någon annans bil???? Det vore ju förj*vligt om dom åkte på böter eller nåt annat straff för den här struntsaken... Sen att en bil hörs på 150 meters avstånd är väll inget jätte ovanligt eller?

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.
FireTraXX DFFL
29 mars 2008 · 9 020 Inlägg

ironhead skrev:

tkd_rille skrev:

Niklas1987 skrev:

Eddies musik är inte iq befriad, bara för att du hört ett fåtal låtar, du vet väl att hans fru var med å skrev nåra av de mest "äckliga" låtarna.
Hans musik är bra, å då räknar jag bort remixversioner som inehåller mer dunk.

Nog med offtopick där

frun var ju iq befriad med smile finns inget vett alls med hans jävla skitmusik.. eller skulle heil hitler var en bra låt ?? så värdelöst...

skulle skämmas som fan om jag suttit i en bil som spelade de högt som fan.

han gjorde en massa bra låtar ju

Oja, "dra den framåt, dra den bakåt".
Shit vilken givande text, nu ska jag nog ta och "meditera" en stund.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
_Glenne_ Bry mindre, varva mer
29 mars 2008 · 5 753 Inlägg

ironhead skrev:
borde vara höga böter på dessa  hiphopare som glider runt i sina mercor eller bmwes hehe och som lyssnar på sin ghettomusik

hey take it easy med språket va, jag åker också merca men spelar 90% rock n´ roll och eddie meduza endå tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Niklas1987 NO
29 mars 2008 · 2 182 Inlägg

FireTraXX skrev:

ironhead skrev:

tkd_rille skrev:
frun var ju iq befriad med smile finns inget vett alls med hans jävla skitmusik.. eller skulle heil hitler var en bra låt ?? så värdelöst...

skulle skämmas som fan om jag suttit i en bil som spelade de högt som fan.

han gjorde en massa bra låtar ju

Oja, "dra den framåt, dra den bakåt".
Shit vilken givande text, nu ska jag nog ta och "meditera" en stund.

Bara för att du hört en handfull av alla hans låtar, han skrev även seriösa låtar men dem har väl du aldrig lyssnat på hör jag. Ska jag nänma nåra serösa låtar trots att det är offtopic?
(Han har inte skrivit text till alla, nåra är covers)

Rockabilly Rebel
Silwer Wheels
California Sound
I Hear you knocking
Lonely teardrops
Yea yea yea
Skyrider
The king's horses
Norwegian boogie
Summertime blues
Honey B
Come autumn rain
Young girls and cadillac cars
No cruising in my car no more
Wannna know if you
I don't love you any more
Dead man's curve
Leader of the rockers
Juanita

Slår vad om att du inte hört dessa låtar, smutskasta inte Eddie. Han är helt jävla genial.
Skulle kunna nänma 1000 låtar till som du säkert inte hört.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Niklas1987 NO
29 mars 2008 · 2 182 Inlägg

tkd_rille skrev:

Niklas1987 skrev:

r-ted skrev:
sedan och tycker hans musik är ganska iq befriad.

Eddies musik är inte iq befriad, bara för att du hört ett fåtal låtar, du vet väl att hans fru var med å skrev nåra av de mest "äckliga" låtarna.
Hans musik är bra, å då räknar jag bort remixversioner som inehåller mer dunk.

Nog med offtopick där

frun var ju iq befriad med smile finns inget vett alls med hans jävla skitmusik.. eller skulle heil hitler var en bra låt ?? så värdelöst...

skulle skämmas som fan om jag suttit i en bil som spelade de högt som fan.

I Heil Hitler låten driver han med nazismen(Hitler i synnerlighet), lyssna noga på texten wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
anvandare_12345
29 mars 2008 · 654 Inlägg

Niklas1987 skrev:
...

Skulle kunna nänma 1000 låtar till som du säkert inte hört, din lilla hjärndöda idiot(Ja det är fritt fram att rösta ettor på min bil skiter väl i betyget på brukisen)

Personangrepp!

Nu ger du ju bara mer bränsle åt våra fördomar om raggarkulturen. Det är mycket smidigare att inte slå sig själv i ansiktet.

Senast redigerat av danhild (29 mars 2008)

Niklas1987 NO
29 mars 2008 · 2 182 Inlägg

danhild skrev:

Niklas1987 skrev:
...

Skulle kunna nänma 1000 låtar till som du säkert inte hört, din lilla hjärndöda idiot(Ja det är fritt fram att rösta ettor på min bil skiter väl i betyget på brukisen)

Personangrepp!

Nu ger du ju bara mer bränsle åt våra fördomar om raggarkulturen. Det är mycket smidigare att inte slå sig själv i ansiktet.

Dra inte alla över en kant

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Super_Micke Bildrulle
29 mars 2008 · 499 Inlägg

Volvo Knugen skrev:
Tråden handlar inte om Meduzas musik... Utan om det är rätt att man blir åtalad för att spela musik... roll
JA man måste starta trådar för varenda tidningsartikel som skrivs, även i andra länder än i sverige smile

Jag tycker bara det är fjantigt med åtalan för att spela musik, handlade det om just låt texten så kan ju poliserna be personerna i bilen byta låt eller så kan dom ju be dom o skuva ner lite. Varför ska folk ha rätt att kasta ägg på någon annans bil???? Det vore ju förj*vligt om dom åkte på böter eller nåt annat straff för den här struntsaken... Sen att en bil hörs på 150 meters avstånd är väll inget jätte ovanligt eller?

ovanligt, kanske inte, något man ska behöva stå ut med mitt i veckan? Nej. Mitt i veckan får folk allt hålla koll på stereon. Nu har jag blivit lite avtrubbad av att sova dagtid och behövt lära mig sova igenom diverse oljud, men skulle man vakna av någon nöt som tar flera varv i området med så pass hög musik på gång skulle jag också ringa polisen.

Spela musik, visst. Men man får tänka efter lite, man är inte ensam i världen...

Who needs brakes when you got a horn!?
www.gunroad.se
Phaetoon
29 mars 2008 · 8 156 Inlägg

Back to topic, annars blir jag tvungen att låsa tråden.
Sen så vill jag slippa gnäll på raggare (och omvänt) i den här tråden.
Skärpning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Cruizr
29 mars 2008 · 417 Inlägg

Det var en kille som poppade för högt i sin Volvo 460 för några år sedan så han blev portad från att köra sin bil inom statsgränsen i Västervik. Han körde säkert med det ökända tricket: Hörselproppar i - max volym. Dock vet jag ingen bötessumma, man kan bara spekulera...

mvh/Jocke

Roundcube
30 mars 2008 · 801 Inlägg

inte så jävla begåvat att dundra på så mitt i natten kanske? man får respektera folk omkring med. jag menar, kul att vakna till eddie meduza? fy fan..

Muttley
30 mars 2008 ·

Niklas1987 skrev:
din lilla hjärndöda idiot

jag respekterar folk, jag går fan inte till angrepp mot andra.- men du är väl lika iq befriad som han.
tyvärr måste jag ju säga att du inte har mer höns i gården än de flesta man brukar se!!!!!

MrTobias
30 mars 2008 · 1 297 Inlägg

Det här har ju lite med sunt förnuft att göra eller hur? Själv har man en bil som lever om väldigt mycket både bil och ljudmässigt. Dvs när jag kommer hem sent på kvällen och kommer in i ett bostadsområde så varvar jag inte 6tusen och ljudet skruvas ner. Tänk va lätt livet varit om alla haft sunt förnuft=)

Sen angående raggarna som blev åtalade. Kanske skulle ta en hint när folk kastar ägg? Låter som att de drog på lite extra bara för att irritera, så de får faktiskt skylla sig själva.

Dirtymike
30 mars 2008 · 1 532 Inlägg

Det är bara dunka på ännu högre musik haha! En kompis fick böter för att han spelade för hög musik i sin bil!

Jeep J20 (1978)
Niklas1987 NO
30 mars 2008 · 2 182 Inlägg

tkd_rille skrev:

Niklas1987 skrev:
din lilla hjärndöda idiot

jag respekterar folk, jag går fan inte till angrepp mot andra.- men du är väl lika iq befriad som han.
tyvärr måste jag ju säga att du inte har mer höns i gården än de flesta man brukar se!!!!!

Vågar bara säga va ja tycker, men det är offtopic.

Ontopic:Tycker det är lite hårt att åtala henne, fick hon en tillsägelse? har detta hänt förut? engångsförtelse?

Hur det än är, så står min åsikt fast om att det är löjligt att åtala dem

Senast redigerat av Niklas1987 (30 mars 2008)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang