5905
Sök

Tecken på att mätaren är backad?

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
29 mars 2008
blacken skrev:
jonesono skrev:
_deki_ skrev:

håller med för jävligt beteende..Tyckte faktiskt r-ted hade bra åsikter här på forumet och verkade vara en reko kille men oj så fel man hade...

Varför är jag inte förvånad?!
Lika genomrutten från början till slut. Varför känner jag på mig att det även rör sig om skattefiffel och annat j-la skumrask.. fler än en gång har det ju antydits.

Må så vara att det kan lämnas lite moraliska aspekter på ett sådant förfaringssätt, "men den som är utan skuld må kasta den första stenen"

Inga andra problem än moraliska, enligt dig?

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

687 Inlägg
29 mars 2008
jaha det är så man gör för o få en fet plånbok som man kan skryta om här på nätet.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
29 mars 2008
r-ted skrev:
När jag backar/skruvar fram mätare så lämnas inget spår någonstans i mätarhuset eller styrboxen.

Nu backar jag nästan aldrig bilar längre då jag inte har tid eller behöver dom pengarna, men ibland får man ju vara lite hjälpsam mot polarna om dom har kört för långt med sina bilar wink

Det var ju jävligt moget av dig att göra sånt! mad Som din signatur skulle betyda nåt nu.. "Det ska löna sig att arbeta" Jojo, så länge det är orligt förtjänade slantar så.. Då vet man att man inte ska köpa bilar av nån i din omgivning...

Och sen att jämföra mätarfiffel med alkohollangning med eventuell misshandel och mord till följd berättar ju ännu mer vilken jävla idiot du verkar vara..
Fy fan, säger jag bara. Håll dig till att köra ut varor på flakmoped! Om du klarar det...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Makaronborrare
993 Inlägg
29 mars 2008
Såna som systematiskt skruvar tillbaka mätare för att tjäna på det är på samma låga nivå som socialbidragsfuskare. Fast det dummaste i detta fallet är att du har mage att komma och skryta om det.
Senast redigerat av calibra1992 (29 mars 2008)

3 650 Inlägg
29 mars 2008
Bara tattare som skruvar mätare..

Fortare än kvickt
241 Inlägg
29 mars 2008
öhm skulle det vara olagligt att backa en mätare? har aldrig gjort det själv, skulle aldrig göra och tycker det är ett djävulens påfund att göra på det viset. men olagligt? varför skulle det vara det?

Akta lacken pappskalle!

8 156 Inlägg
29 mars 2008
Gonken skrev:
öhm skulle det vara olagligt att backa en mätare? har aldrig gjort det själv, skulle aldrig göra och tycker det är ett djävulens påfund att göra på det viset. men olagligt? varför skulle det vara det?

Det är inte olagligt. Men man måste informera om det när man sen säljer bilen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Fortare än kvickt
241 Inlägg
29 mars 2008
Phaetoon skrev:
Gonken skrev:

en bilfirma måste säkert. privata bilaffärer medför 0 garantier punkt. men som jag sa innan så ställer jag mig inte bakom mätarskruvande. tycker ändå inte att man kan hacka på r-ted för att han har skruvat mätare. tror de flesta är villiga att göra "smutsjobb" av denna kaliber för rätt pengar, om man har kunskap. de som uppfört sig illa är väl de som betalat för skruvningen och sen (antagligen) blåst nån stackare.
Senast redigerat av Gonken (29 mars 2008)

Akta lacken pappskalle!

8 919 Inlägg
29 mars 2008
Gonken Hur många "privata" är det som talar om att dom skruvat tillbaka mätaren när dom ska sälja? Inte många vill jag påstå och då är det  vilseledande,underlåtenhet vilket säljaren gör vinning på... Ja om inte det går under bedrägeri så

Fotograf på Tierp iDag

1 217 Inlägg
29 mars 2008
jag fixade mätaren på min gamla moppe innan jag sålde den. Är jag lika stor bov som regeringen då enligt majoriteten här?wink

349 Inlägg
29 mars 2008
OT men det är ju större delen utav tråden endå...

Om man har en bil med en mätare som har stannat och som även va så när den köptes. Hur ser ni på detta då? Jag ska renovera upp motorn nu och fixa så att mätaren fungerar. visserligen är denna bilen ganska rostig och gammal och jag kommer självklart säga att den har gått längre.

ON TOPIC: finns det inte datorsystem hos vissa bilföretag som kan kolla upp om mätaren stämmer eller inte? läste det nånstans men jag minns inte vart det va. :S

Fortare än kvickt
241 Inlägg
29 mars 2008
Hamilton skrev:
Gonken Hur många "privata" är det som talar om att dom skruvat tillbaka mätaren när dom ska sälja? Inte många vill jag påstå och då är det  vilseledande,underlåtenhet vilket säljaren gör vinning på... Ja om inte det går under bedrägeri så

ja visst är det bedrägeri.
men hur skulle man kunna bevisa att säljaren visste att mätaren var skruvad? ord står mot ord och det blir det inte mycket av.
Senast redigerat av Gonken (29 mars 2008)

Akta lacken pappskalle!

Teddan
2 495 Inlägg
29 mars 2008
NU lugnar vi ner oss ett par kg ... jag har aldrig backat någon av mina egna bilar.

Har gjort det åt folk som har betalt, framför allt har jag gjort det i norge genom ett av mina norska bolag.
dom som har har köpt tjänsten har fått kvitto, jag har betalt moms och skatt på pengarna.
På kvitto så står det mätarjustering, sen är det upp till bilägaren att redovisa detta vidare.

så ta inte å lacka ur nu för fan, dom flesta som vill ha sina bilar justerade handlar om folk som har kört 3000mil och har försäkring för 1000mil .
men det är klart gör man så 4 ggr  så har den ju gått 8000mil längre än vad mätarn visar.

Jag är en affärskille och ser jag att det finns pengar i något så försöker jag mig på det , så länge det är lagligt iaf.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Teddan
2 495 Inlägg
29 mars 2008
SweLINC skrev:
Hamilton skrev:
Då börjar jag med att kasta den första stenen då.....
Skruvade mätare är och förblir bedrägeri.
Fattar inte hur man helt medvetet kan gå in för att lura folk och sedan vara så j-a dum att man skriver att man gjort det "förut" men inte nu längre, jo tjena.

Instämmer med föregående talare.

Hederlighet och hög moral är någonting som ska eftersträvas.
Hur fasen skulle man kunna sova gott om natten annars?

som sagt enda gången utrustningen har funnits i någon av mina bilar är när jag har transporterat den till ett annat ställe.

jag tjänar tillräckligt bra på mitt jobb för att kunna ha råd med bilbytena , behöver inte begå något bedrägeri för det.

sen hur andra gör är ju nått annat, jag tar ju inget ansvar för vad dom gör med den tjänsten jag har utfört.

Teddan
2 495 Inlägg
29 mars 2008
ett par bra exempel på att inte jag backar mina bilar kommer här så dom som har köpt eller vet någon som har köpt bil av mig inte bryter ihop.

Audi Rs4 som jag sålde till j_ericsson här på garaget.org den hadde gått 7000mil när jag köpte den när han köpte den av mig och jag hadde haft den i 5ånader så hadde mätarn passerat 9000mil.
det var alltså 2000mil i lekbilen på den korta tiden

sen har vi ju min 320d -06 en bil som är 2år gammal den har idags läget rulalt 14 000mil.... alltså 7000mil/året.
vet ni hur mycket pengar jag hadde kunnat tjänat på att backa den , lätt 100 000kr men jag gör det inte för jag tycker inte heller att det är rätt.

det var bara ett sätt att dra in lite pengar, jag vet inte hur ni andra tänker men jag gillar att tjäna pengar!

det säljskort och utförs många tjänster som är på gränsen av vad som är lagligt , men det verkar som ni här inne tycker man har slutit kontrakt med satan bara för att man gjort som man har gjort.

blacken
29 mars 2008
Ksj skrev:
jag fixade mätaren på min gamla moppe innan jag sålde den. Är jag lika stor bov som regeringen då enligt majoriteten här?wink

Japp!

blacken
29 mars 2008
jonesono skrev:
blacken skrev:
jonesono skrev:

Varför är jag inte förvånad?!
Lika genomrutten från början till slut. Varför känner jag på mig att det även rör sig om skattefiffel och annat j-la skumrask.. fler än en gång har det ju antydits.

Må så vara att det kan lämnas lite moraliska aspekter på ett sådant förfaringssätt, "men den som är utan skuld må kasta den första stenen"

Inga andra problem än moraliska, enligt dig?

Det är väl moralen som ligger till grund för all rättsuppfattning?

850turbo
29 mars 2008
Killen har glömt sin borrmaskin i bagaget:)

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 mars 2008
r-ted skrev:
ett par bra exempel på att inte jag backar mina bilar kommer här så dom som har köpt eller vet någon som har köpt bil av mig inte bryter ihop.

Audi Rs4 som jag sålde till j_ericsson här på garaget.org den hadde gått 7000mil när jag köpte den när han köpte den av mig och jag hadde haft den i 5ånader så hadde mätarn passerat 9000mil.
det var alltså 2000mil i lekbilen på den korta tiden

sen har vi ju min 320d -06 en bil som är 2år gammal den har idags läget rulalt 14 000mil.... alltså 7000mil/året.
vet ni hur mycket pengar jag hadde kunnat tjänat på att backa den , lätt 100 000kr men jag gör det inte för jag tycker inte heller att det är rätt.

det var bara ett sätt att dra in lite pengar, jag vet inte hur ni andra tänker men jag gillar att tjäna pengar!

det säljskort och utförs många tjänster som är på gränsen av vad som är lagligt , men det verkar som ni här inne tycker man har slutit kontrakt med satan bara för att man gjort som man har gjort.

Förstår inte att alla anklagar R-ted!
Tycker han gör rätt. Vem fan vill inte ha mer pengar? Hoppa ur era hedliga data skinn o kom ut i verklig heten så ska ni se att 80% av alla gorg medlemmar säger ja till sånt här eller bra betalt svartjobb! Så sluta upp o lek lagliga.
Sen som någon skrev i början av denna tråd ang Digital nätare lol  Mycket mycket enklare att tjustera ( Stavning ) ? Allt som behövs är en data & 5 minuter . . . Så tro inte att digital mätare är säkrare,.

C H E V R O L E T <3

Teddan
2 495 Inlägg
29 mars 2008
Xuri skrev:
Gonken skrev:
Phaetoon skrev:

en bilfirma måste säkert. privata bilaffärer medför 0 garantier punkt. men som jag sa innan så ställer jag mig inte bakom mätarskruvande. tycker ändå inte att man kan hacka på r-ted för att han har skruvat mätare. tror de flesta är villiga att göra "smutsjobb" av denna kaliber för rätt pengar, om man har kunskap. de som uppfört sig illa är väl de som betalat för skruvningen och sen (antagligen) blåst nån stackare.

ska man köpa en bil så är de ägarens ansvar å ta reda på så mycke han kan om bilen...men i vissa fall går ju inte de..för vem vet om personen själv har skruvat mätaren då är de inte bokfört och de kanske inte gå att se heller....

men sen ansvarar ju ägaren för att de verkligen är "detta" han säljer också..

tycker R-ted e dum i huve...tror han hade blivit jävligt sur om han hade köpt grisen i säcken...

så utifrån att jag har backat några bilar så är jag dum i huvudet ?? grattis.

då är alla som jobbar inom vapen industrin oxå dumma i huvudet då?? deras insats hjälper ju till att döda oskyldiga.

Sök