Beställning av ny bil

Wicke
5 april 2008 · 12 Inlägg

Tjenare.
Jag undrar hur lång tid det tar innan man får sin ny beställda bil. Det är nämligen så att farsan har beställt den nya Audi A4, och jag kan inte vänt tills den kommer! Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta för att sätta ihop en liten bil.
Tack på förhand!
OBS det är en Audi A4 2,7 TDI multitronic s-line. Mumsfillibabba!!

Skriv in "what are these" på google utan att trycka enter och läs första förslaget.
viccoA
5 april 2008 · 3 111 Inlägg

Eh, fråga Audi återförsäljaren där ni beställt bilen...

Skaune
5 april 2008 ·

Wicke skrev:
Tjenare.
Jag undrar hur lång tid det tar innan man får sin ny beställda bil. Det är nämligen så att farsan har beställt den nya Audi A4, och jag kan inte vänt tills den kommer! Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta för att sätta ihop en liten bil.
Tack på förhand!
OBS det är en Audi A4 2,7 TDI multitronic s-line. Mumsfillibabba!!

Har för mig att det är ca 10 cekor från VAG koncernen om inte bilen finns i sverige, men jag e osäker!

Sportsedan
5 april 2008 · 457 Inlägg

Beror helt på hur orderläget ser ut, men 8-10 veckor mellan tummen och pekfingret är nog inte dumt gissat.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...
Saab 9-5 Aero Griffin "Projekt gubbräcer II" (2009)
Germax
5 april 2008 · 12 086 Inlägg

En polares farsa fick vänta 4 månader på sin Volvo hmm

_VeNoM_ Giftig
5 april 2008 · 419 Inlägg

Beror helt och hållet på tillgång/tillverkningshastighet och efterfrågan, men 2 månader kan man väl nästan räkna med iallafall

LTJD
Volvo S70 2.5T VIP "Silver Flash" (1999)
steifan DR!FTT3KN!K3R
5 april 2008 · 10 427 Inlägg

Kul bilval iaf! Är ju klart snyggaste 'vanliga' bilmodellen big_smile

Försäljaren måste väl kunna ge ett leveransdatum?

BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
FireTraXX DFFL
5 april 2008 · 9 020 Inlägg

1. Fråga säljaren
2. Lägg på två veckor
3. Vänta...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Muttley
5 april 2008 ·

var inne och kolla på en c30 och försäljaren sade runt 3-4 månader beroende på vilken utrustning jag ville ha.

Kanelbullen
5 april 2008 · 1 722 Inlägg

Men om ca 2-4 veckor kommer våran nya v70 wink

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Volvo XC70 (2015)
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
BiggerDigger
5 april 2008 · 288 Inlägg

6-10 veckor är normalt, det fick jag som besked när jag beställde en ny volkswagen för en del år sen, men en bil i samma färg och med den utrustningen jag ville ha fanns över i tyskland på fabriken(nån som ändrat sig) med 0 mil på mätaren, så jag fick den till samma pris och med lite extra utrustning som redan satt på, den fick jag vänta på i 10 dagar.

steifan DR!FTT3KN!K3R
6 april 2008 · 10 427 Inlägg

Har för mig att det är stenhårt med leveranstider på lastbilssidan.
Fast där har vi fordon som genererar vinst åt företag direkt.

Men tycker ändå att man borde få ett datum direkt som
försäljaren ska hålla. Håller man inte tiden skall man få
kompensation osv osv.. Men det är väl bara önsketänkande.

Wicke
6 april 2008 · 12 Inlägg

Tack för alla svar!
Så här har vi gjort, vi plocka ihop bilen, och sedan skickade vi in offerten eller vad det nu heter till audi åf. och nu har dom skickat beställningen till tyskland. Och våran audi åf sa att det tar ca 10 veckor.
Men tack för alla svar!
Han sa även att det är olika från modell till modell.

Skriv in "what are these" på google utan att trycka enter och läs första förslaget.
riggley Valkyrie
6 april 2008 · 118 Inlägg

Ford Mondeo måste ändå vara segast. En kollega till mig får vänta 1 år för att han ville ha automatlåda....

Forge Distributer http://www.maptun.com/
steifan DR!FTT3KN!K3R
6 april 2008 · 10 427 Inlägg

Kan höra med en bekant om hur länge han väntade på sin Volvo C30 1.8F sen. roll

Hamilton
6 april 2008 · 8 873 Inlägg

Tråden handlar om Audi och se på fan, visst går den över till Volvo big_smile
Tror inte han är intreserad av hur länge Kalle får vänta på sin C30 eller hur länge det tog för Nisse att få sin V70...

Bästa är att fråga Audi om hur lång lev tiden kan tänkas bli.

Fotograf på tierpidag.se
Edvinoo Hetast Just Nu!
6 april 2008 · 1 355 Inlägg

vet inte hur länge du får vänta för den har ju inte såååå långt att "åka" så att ja tror inte att att det ska ta mer än 2½ mån för att du ska få den, jag fick vänta i nästan 4 månader på min men från början sas det att de inte skulle ta mer än 2 MAXIMALT 3 månader.. såå tror att det bara är till o vänta man kan nog inte lita för mkt på bilförsäljerns leveransdatum.

Senast redigerat av Edvinoo (6 april 2008)

Inspiration comes standard
steifan DR!FTT3KN!K3R
6 april 2008 · 10 427 Inlägg

Hamilton skrev:
Tråden handlar om Audi och se på fan, visst går den över till Volvo big_smile .

Han undrade faktiskt över detta:
"Är det någon som vet hur lång tid det brukar ta för att sätta ihop en liten bil."

Så förstår inte ditt problem wink

Wicke
6 april 2008 · 12 Inlägg

Precis
Jag har fått svar på hur lång tid det tar. Ca 10 veckor.
Det är ju också roligt att höra hur lång tid det tar för andra bil märken.
Det jag syftar på också är hur lång tid det tar att göra en bil från grunden, alltså på beställning.

Skriv in "what are these" på google utan att trycka enter och läs första förslaget.
Wicke
24 juni 2008 · 12 Inlägg

Kan ju medela att förra veckan alltså vecka 25 så fick jag medelande av min återförsäljare att bilen var klar och var påväg till sverige. Han sa att jag får bilen vecka 27. Så det blir roligt när den nu kommer!
Kan säga att jag håller på att beställa en saab 9-3 biopower men den får jag i september och det blir en 09. så olika bilmärken olika tid?

Senast redigerat av Wicke (24 juni 2008)

Skriv in "what are these" på google utan att trycka enter och läs första förslaget.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang