köpråd rs4 vs m5

FireTraXX DFFL
15 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Rylander skrev:

FireTraXX skrev:

RS4-mannen skrev:
Med enkla medel (chip & avgas) så spöar RS4 b5 -01 en M5 e39, i samtliga intervall, ÄVEN om M5:an kör med likvärdigt trim.
Så är det bara...

Att sedan få ett kombiutrymme och drivning på alla fyra kan ju bara ses som rena fördelar.

// Thomas

Men RS4:an behöver TVÅ st turboaggregat för att ens komma upp i samma krut som BMW:n.
Och ska det då vara likvärdigt så ska ju M5:an turbokonverteras.

haha så kan man ju inte jämföra .. isåfall M5 = V8 RS4 = V6 hur blir det då likvärdigt ?`ne sluta med dessa larviga jämförelser att det ska vara rättvist o ena bilen är bättre byggd osv. nu är dom byggda som dom är och det är det man jämför.

Det var ju du som jämförde bilarna med trim.
Men det var ju inte rättvist så som du skrev eftersom att den ena har sugmotor, den andra har verkligen inte det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rylander
15 maj 2008 ·

FireTraXX skrev:

Rylander skrev:

FireTraXX skrev:

Men RS4:an behöver TVÅ st turboaggregat för att ens komma upp i samma krut som BMW:n.
Och ska det då vara likvärdigt så ska ju M5:an turbokonverteras.

haha så kan man ju inte jämföra .. isåfall M5 = V8 RS4 = V6 hur blir det då likvärdigt ?`ne sluta med dessa larviga jämförelser att det ska vara rättvist o ena bilen är bättre byggd osv. nu är dom byggda som dom är och det är det man jämför.

Det var ju du som jämförde bilarna med trim.
Men det var ju inte rättvist så som du skrev eftersom att den ena har sugmotor, den andra har verkligen inte det.

Haha Vart ser du att jag jämnfört bilarna med trim ??? läs istället vad jag skrivit wink

FireTraXX DFFL
15 maj 2008 · 9 020 Inlägg

haha, jag trodde att det var du som skrev det.
Såg inte att det var två olika personer. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Westergren Large Cap
15 maj 2008 · 1 816 Inlägg

Audi RS4. wink
Jävligt rå bil!

Jolle87
15 maj 2008 · 1 585 Inlägg

Utan tvekan hade jag valt BMW M5.. Ska själv köpa mig en sån i framtiden;) Dock är det inget fel på RS4an men gillar M5an mer;)

Kollade även lite snabbt på blocket och M5an ligger runt 100-200tusen kronor. Medans RS4an ligger runt 200-300tusen kronor. Så det är ju lite skillnad i pris också.

Senast redigerat av Jolle87 (15 maj 2008)

Rylander
15 maj 2008 ·

FireTraXX skrev:
haha, jag trodde att det var du som skrev det.
Såg inte att det var två olika personer. tongue

Hehe kan bli så ibland wink Fast av just RS4 B5 Och M5 e39 hade jag valt RS4 just att den är lättare att trimma smile lite kaxigt o ha familjekombi me krut i . Men hade det vart nya M5:an V10 är valet solklart big_smile

Senast redigerat av Rylander (15 maj 2008)

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 maj 2008 · 887 Inlägg

Nån som vill byta en M5 mot en RS4? wink

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
MeloveGolf Vw trimmare
15 maj 2008 · 2 995 Inlägg

Rylander skrev:
isåfall M5 = V8 RS4 = V6 hur blir det då likvärdigt ?

Gen 2 RS4:
4.2 L V8 FSI
414 hk / 430nm

om man nu vill ha det likvärdigt wink

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
rideharddiefree Höbonde
15 maj 2008 · 228 Inlägg

Alla ggr RS4 i och med att du kan använda den till mer, lastutrymme, 4hjulsdrift på vintern, 400hk på 4 hjul när det är halt kan ju inte bli annat än roligt och säkert!big_smile å andra sidan 400 hk och bakhjulsdrift på sommaren är inte heller helt fel men jag hade gått på Audi, mycket finare bil !big_smile

Och allt tjat om lättare att trimma osv, vafan det är 400 hk i bilarna, räcker gått och väl till vem som helst!big_smile

Allt över 5 liter i motorstorlek är manligt!
Bengt Alsterlind, Sveriges svar på McGyver
FireTraXX DFFL
15 maj 2008 · 9 020 Inlägg

rideharddiefree skrev:
Alla ggr RS4 i och med att du kan använda den till mer, lastutrymme, 4hjulsdrift på vintern, 400hk på 4 hjul när det är halt kan ju inte bli annat än roligt och säkert!big_smile å andra sidan 400 hk och bakhjulsdrift på sommaren är inte heller helt fel men jag hade gått på Audi, mycket finare bil !big_smile

Och allt tjat om lättare att trimma osv, vafan det är 400 hk i bilarna, räcker gått och väl till vem som helst!big_smile

Mycket vill ha mer. big_smile
100hk räcker ju annars gått och väl till vem som helst egentligen. tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Rylander
15 maj 2008 ·

FireTraXX skrev:

rideharddiefree skrev:
Alla ggr RS4 i och med att du kan använda den till mer, lastutrymme, 4hjulsdrift på vintern, 400hk på 4 hjul när det är halt kan ju inte bli annat än roligt och säkert!big_smile å andra sidan 400 hk och bakhjulsdrift på sommaren är inte heller helt fel men jag hade gått på Audi, mycket finare bil !big_smile

Och allt tjat om lättare att trimma osv, vafan det är 400 hk i bilarna, räcker gått och väl till vem som helst!big_smile

Mycket vill ha mer. big_smile
100hk räcker ju annars gått och väl till vem som helst egentligen. tongue

Exakt mycket vill ha mer wink åkt med i polarens 450hk supra nu en massa, så nu känns en egna bil piss slö mad hehe men men bara spara till värre bil wink

FireTraXX DFFL
15 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Rylander skrev:

FireTraXX skrev:

rideharddiefree skrev:
Alla ggr RS4 i och med att du kan använda den till mer, lastutrymme, 4hjulsdrift på vintern, 400hk på 4 hjul när det är halt kan ju inte bli annat än roligt och säkert!big_smile å andra sidan 400 hk och bakhjulsdrift på sommaren är inte heller helt fel men jag hade gått på Audi, mycket finare bil !big_smile

Och allt tjat om lättare att trimma osv, vafan det är 400 hk i bilarna, räcker gått och väl till vem som helst!big_smile

Mycket vill ha mer. big_smile
100hk räcker ju annars gått och väl till vem som helst egentligen. tongue

Exakt mycket vill ha mer wink åkt med i polarens 450hk supra nu en massa, så nu känns en egna bil piss slö mad hehe men men bara spara till värre bil wink

Jag har 190hk i min bil, var ju rolig att köra ett halvår typ. tongue
Sen känns den bara ordinär.

Får jag sålt den nån gång så blir det E39 540 med kompressor att plåga. big_smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
DasAuto
15 maj 2008 · 2 751 Inlägg

RS4, helt enkelt för att det är en bättre allorund bil... Sen kan du fråga dig själv om du kommer ligga på tvären med en 200K bil sådär varannan dag?

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
R1kard V-Power
15 maj 2008 · 1 186 Inlägg

decib3L skrev:
som dom sa i Top Gear: RS4 och C36 AMG är bara väldigt bra kopior på Bmw

Hoppas du menar C32 AMG.

Sen har ju även mercedes en annan bil i den klassen, C55 AMG.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/
Gkskxkzkd
15 maj 2008 · 77 Inlägg

Rylander skrev:
Men hade det vart nya M5:an V10 är valet solklart big_smile

Liiite andra pengar där dock...
Men det är, som du säger, ett riktigt monster till bil...!

// Thomas

viccoA
15 maj 2008 · 3 109 Inlägg

n0b0dy_ skrev:
RS4, helt enkelt för att det är en bättre allorund bil... Sen kan du fråga dig själv om du kommer ligga på tvären med en 200K bil sådär varannan dag?

Man köper en bil med lite pulver för att använda den. Ska man fisköra kan man väl köpa en standardbil big_smile Det bästa är att de håller för att plågas med! cool

roxe Jesus didn´† Tap
15 maj 2008 · 1 146 Inlägg

Hade nog valt en RS4. Gillat dom som fan sedan dom kom. Men en M5 är kaxigt det också. Provkör båda?

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
zander
15 maj 2008 · 371 Inlägg

skulle nog säga rs4a.. bättre andrahandsvärde på dem..
både m5 och rs4 är go bilar att köra..

Life is a bitch, then u die
OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 maj 2008 · 3 804 Inlägg

Jag tycker du ska skita i vad alla här säger och ut och provköra en m5 och rs4 och välja bilen du blir mest kär i.. Personligen hade jag nog valt m5 då jag gillar stuket och karaktären framför en kombi med 4wd..


Bmw osv..
OverBoosted AUTOBAHNRASER
15 maj 2008 · 3 804 Inlägg

MeloveGolf skrev:

Rylander skrev:
isåfall M5 = V8 RS4 = V6 hur blir det då likvärdigt ?

Gen 2 RS4:
4.2 L V8 FSI
414 hk / 430nm

om man nu vill ha det likvärdigt wink

är väl inte speciellt likvärdigt då m5an från samma år då iställe har en V10 på 507hk? wink


Bmw osv..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang