Är det ok att hålla 90 på motorvägen?

anvandare_12345
25 april 2008 · 654 Inlägg

MrSpeed skrev:

HadesInFlames skrev:
Jag tycker att om man ligger i 90 bakom en lastbil så är det helt ok. Det som är sinnesskadat är dom som ligger på motorvägen och kör om lastbilar i genom att köra i typ 97Km/h, särskilt om fanskapen ser att man kommer i 110 men ändå går ut för omkörning precis framför en. Då är det jävlar nära att man blir en straffbilist ;smile

Exakt! något mer irriterande finns knappast.
Som svar på frågan tycker jag inte det är något problem om bilister kör 90 på motorvägen bara dom håller sig i högerfilen smile

Håller med fullständigt! Det är ok med 90 km/h, men då ska dessa bilister hålla sig i högerfilen.

v8rickard Gammelbilsnörd
25 april 2008 · 450 Inlägg

Axor skrev:

v8rickard skrev:
Känner igen mig där, när man kör jänkare med v8 o automat vill man inte gärna varva för mycket...

Min gamla Trans Am GTA hade ca 1200 varv vid 110, se de var rätt lungt! wink

Ingen 700 låda på min vette...tongue Men som alla säger, det måste ju vara 2-filigt för att detta skall vara okey. Skiter i miljön men det skiljer fan mycket i soppa de 30km upp till 110, sen brukar jag väl ändå skita i o köra 90 så sett:P

Mr_Nicce
25 april 2008 · 143 Inlägg

danhild skrev:

MrSpeed skrev:

HadesInFlames skrev:
Jag tycker att om man ligger i 90 bakom en lastbil så är det helt ok. Det som är sinnesskadat är dom som ligger på motorvägen och kör om lastbilar i genom att köra i typ 97Km/h, särskilt om fanskapen ser att man kommer i 110 men ändå går ut för omkörning precis framför en. Då är det jävlar nära att man blir en straffbilist ;smile

Exakt! något mer irriterande finns knappast.
Som svar på frågan tycker jag inte det är något problem om bilister kör 90 på motorvägen bara dom håller sig i högerfilen smile

Håller med fullständigt! Det är ok med 90 km/h, men då ska dessa bilister hålla sig i högerfilen.

inga coment´s då.. för d va redan sagt..  smile

Skaune
25 april 2008 ·

MilleN skrev:

Axor skrev:
Nej min bil är inte bra för miljön från början, men genom att sänka farten så kan man bidra lite till miljön genom att mindre bränsle förbrukar och då minskar ju utsläppen oxå iaf, klart det bästa hade vatt o ställa bilen, men jag går inte 2 mil... wink

Jaja, får det dig att sova bättre om nätterna så wink Men tänk på att det antagligen räcker att när en annan bil startar kall så är din insats förgäves tongue

Sant, jag ger mig! jag gör det numera enabrt för plånboken då! tongue

FireTraXX DFFL
25 april 2008 · 9 020 Inlägg

Ja, på dubbelfilig väg så får du gärna hålla 80 också om du vill det.
Sålänge jag har plats nog att susa förbi i alldeles för hög fart så. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
25 april 2008 · 1 290 Inlägg

TheRefunder skrev:
Jag brukar oxå ligga i 90 och inte känna mig ivägen för det... Alltså hastigheterna är väl rekomenderade hastigheter och det är väl inte lag på att man måste köra det som står där utan man får köra saktare om man vill.... Men däremot inte köra fortare... Men man känner bäst själv om man kan/vill köra 110 eller 90. Sen är det skitsamma om det är enfiligt eller inte tycker jag!

Är de bara enfiligt hindrar du ju trafiken... Olagligt. Kan man inte hålla sig till hastigheterna kan man lika gärna stanna hemma! Sen allt tjaffs om miljön hela tiden! Så jävla less på allt skitsnack!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
vullen Mr White
25 april 2008 · 1 072 Inlägg

Noiseprojekt skrev:
Nej jag tycker inte det är OK..
Jag blir tokig om nån bil kör 90, med undantag för bil med släp som kör 80...
Jäkla stoppklossar

Så länge de är dubbelfilit så är de väll ok?Du äger väll oxå en ratt lol

I övrit så tycker ja nästan lika att 90 är en skaplig fart å ligga i om de inte är lite bråttomt så.

Volvo 945 LTT "Smink by Hällsjö Styling" (1997)
Chevrolet impala ss cab "no kebab tuning" (1965)
FireTraXX DFFL
25 april 2008 · 9 020 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:

TheRefunder skrev:
Jag brukar oxå ligga i 90 och inte känna mig ivägen för det... Alltså hastigheterna är väl rekomenderade hastigheter och det är väl inte lag på att man måste köra det som står där utan man får köra saktare om man vill.... Men däremot inte köra fortare... Men man känner bäst själv om man kan/vill köra 110 eller 90. Sen är det skitsamma om det är enfiligt eller inte tycker jag!

Är de bara enfiligt hindrar du ju trafiken... Olagligt. Kan man inte hålla sig till hastigheterna kan man lika gärna stanna hemma! Sen allt tjaffs om miljön hela tiden! Så jävla less på allt skitsnack!

Man får inte köra för sakta bara för att man vill spara bensin eller inte har bråttom, så när det är enfiligt tycker jag gott att du kan hålla hastigheten TheRefunder.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
kevlar_soul
25 april 2008 ·

Va fan är det här för fattigstuga?

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
25 april 2008 · 1 300 Inlägg

Bara man håller sig undan när jag kommer så är det helt ok.

Ni snålisar som vill spara soppa, köp en Nissan Micra eller så kunde ni tänkt på det från början innan ni köpte bil och köpt en cykel ist... ;P

I do it my way
Boostrider Försöker iaf
25 april 2008 · 1 998 Inlägg

Maxhastigheten på motorväg med släpvagn är ju 80. då kvittar de ju om de är 110 och enfiligt.
Men annars om det är enfiligt så då vettefan om ja skulle kunna låta bli å bli arg om nån låg i 90. Men beror på väglaget också. Är de sämre väglag accepterar ja de såklart.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
kevlar_soul
25 april 2008 ·

Säger fan som dig sweetbabydoll, gärna köpa bil om man inte har råd att tanka..

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
25 april 2008 · 1 300 Inlägg

TheRefunder skrev:
Jag brukar oxå ligga i 90 och inte känna mig ivägen för det... Alltså hastigheterna är väl rekomenderade hastigheter och det är väl inte lag på att man måste köra det som står där utan man får köra saktare om man vill.... Men däremot inte köra fortare... Men man känner bäst själv om man kan/vill köra 110 eller 90. Sen är det skitsamma om det är enfiligt eller inte tycker jag!

Det finns dem som kör för fort och det slutar i en olycka.

Men sedan så finns det dem som kör alldeles förjävla sakta och då blir folk som måste ligga bakom förbannade och kör då om när första bästa tillfälle ges och det kan också väldigt lätt hända en olycka.

"Helvetes förbannade slöfock gasa på!!!! ÅH! En lucka! Nu drar jag om!!!"
*pang* och där kom det en bil från andra hållet.

Men visst, bara du får spara dina (få) kronor på soppan, då är allting lugnt wink

I do it my way
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
25 april 2008 · 1 290 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Va fan är det här för fattigstuga?

lollollollol

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
Hmm.
25 april 2008 ·

Masterworks skrev:
Frågan är om det är så mycket miljövänligare?

Tänk på att om du ska åka 20 mil så tar det drygt 20 minuter
längre tid som motorn spyr ut avgaser om du sänker från 110 till 90!

20 mil tar inte 20 minuter i 110 smile....

20 mil = 200 km = 200 000m.

110km/h = 30,5 m/s

200 000 / 30,5 = 6557s

6557/3600 = 1,82h = 109.2min om man håller konstant fart smile...


sen skillnad i tid(vilket du kanske menade, isf missuppfattade jag) på samma sträcka för 90 och 110 är: 24 minuter, dvs att man håller konstanst hastighet under hela sträckan:)


eller är jag ute och cyklar ?

_______________________________________________________

Och till topic: ser helst att inte någon (förutom lastbil m.m) ligger 90 på motorvägen... :p

Senast redigerat av Hmm. (25 april 2008)

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
25 april 2008 · 1 300 Inlägg

kevlar_soul skrev:
Säger fan som dig sweetbabydoll, gärna köpa bil om man inte har råd att tanka..

Ja, men dem bästa är väl ändå dem som köper V8 och tycker att den drar mycket soppa? ;P
"Oj fan!!! Vad denna bilen drog mycket soppa..." roll

I do it my way
blacken
25 april 2008 ·

Axor skrev:
Tjena!

Satt och funderade i bilen (personbilen) lite igår, min bil drar nått hiskeligt med soppa och jag hade inte bråttom när jag låg på motorvägen, så jag tänkte att jag kan lika gärna ligga i 90 med 1000 varv mindre på mätaren och spara både min soppa o miljön. Har man inte brått så varför plåga miljön mer?

Så e de ok eller är man ivägen bara? själv tyckte jag det kändes kanon o ligga i 90, de e man ju rätt van vid ändå med lastbil! wink OBS! Detta gäller naturligtvis bara dubbelfilig motorväg såklart!

Och nej snigel är inte mitt mellan namn... wink

Så länge du inte "hindrar och stör" som det heter, så är det helt okej.. smile

Sir_Ed
25 april 2008 · 304 Inlägg

Klart är det OK! Kör 90 på 110 vägar när det är för mycket trafik och jag har ungen i bilen.

I have my own race...
kevlar_soul
25 april 2008 ·

Haha, lite halvroligt tongue

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
25 april 2008 · 1 300 Inlägg

Sir_Ed skrev:
Klart är det OK! Kör 90 på 110 vägar när det är för mycket trafik och jag har ungen i bilen.

Ja, för det är ju bättre att en bil kommer bakifrån i 110 blås och kör in i röva på dig än att du helt enkelt flyter med i all annan trafik i 110 du med..? hmm

I do it my way
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang