2053
Sök

Är det ok att hålla 90 på motorvägen?

Noiseprojekt
25 april 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
decib3L skrev:
Noiseprojekt skrev:

Är det inte så att man köper en Golf diesel bara för att man inte vågar köra fortare än 90? big_smile

Nej.. det är för att jag vill ha kvar mitt körkort. Dessutom har jag bilen i jobbet, så jag kan inte riktigt ha en stor mullrande v8 med 4000 häst.. Men ge mig en så blir jag jävligt glad.

@SweetBabyDoll: Du har inte tänkt på att låt oss säga toppen gått sönder på bilen när du var nere på ... ptja.. säg Elmia. Då kanske bilen kokar och du står där 16 mil hemifrån. Vad gör du då? Jo du fyller på vatten och ber till gudarna att du kommer hem..

Jag har mitt körkort kvar trots att min bil går i en bit över 200...

Och om toppen skulle gå sönder då ringer jag bärgning som kör bilen till närmsta Audi-handlare och därifrån tar jag hyrbil/lånebil hem.

Om du har det så bra ställt som du skryter om så kan du ju skänka hälften av dina tillgångar till barnen i Biafra så det blir tyst på ditt skryt om dina pengar!

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
Jaha, nu har man fördrivit tiden lite och irriterat lite folk.

Jobbet kallar. Ni vet, ett jobb, man åker dit, gör det man ska, får lön (idag) och kan då tanka sin bil och köra i 110 på en 110 väg tex wink

I know, jag är förjävla jobbig =P

I do it my way

Körv
3 535 Inlägg
25 april 2008
SweetBabyDoll skrev:
decib3L skrev:
Noiseprojekt skrev:
Är det inte så att man köper en Golf diesel bara för att man inte vågar köra fortare än 90? big_smile

Nej.. det är för att jag vill ha kvar mitt körkort. Dessutom har jag bilen i jobbet, så jag kan inte riktigt ha en stor mullrande v8 med 4000 häst.. Men ge mig en så blir jag jävligt glad.

@SweetBabyDoll: Du har inte tänkt på att låt oss säga toppen gått sönder på bilen när du var nere på ... ptja.. säg Elmia. Då kanske bilen kokar och du står där 16 mil hemifrån. Vad gör du då? Jo du fyller på vatten och ber till gudarna att du kommer hem..

Vill ha kvar ditt körkort..??? Ja, polisen gillar nog INTE när du kör i 110 på en 110 väg...

Jaha! Men då kommer nästa fråga; varför åkte du med en sådan kass bil till låt oss säga ptja.. Elmia? ;P

Man får tänka längre än vad snoka (näsan) räcker ibland.

För det första var det inte jag som hade en Ford Sierra, och för det andra så håller jag mer än gärna över 110 på vägarna.

@FireTraXX: En gammal skruttig ford sierra bogserar man inte till verkstad..

Och för dom som undrar så kom dom hem till slut smile
När prövotiden gått ut så ska jag köpa fläskigare bil smile

För övrigt har jag inget illa mot någon här inne och slänger därför inga elaka kommentarer om folks billar.. *host* *host*
Senast redigerat av decib3L (25 april 2008)

Truckdriving Man

DFFL
9 020 Inlägg
25 april 2008
Noiseprojekt skrev:
FireTraXX skrev:
decib3L skrev:

Och om toppen skulle gå sönder då ringer jag bärgning som kör bilen till närmsta Audi-handlare och därifrån tar jag hyrbil/lånebil hem.

Om du har det så bra ställt som du skryter om så kan du ju skänka hälften av dina tillgångar till barnen i Biafra så det blir tyst på ditt skryt om dina pengar!

Vad fan skrev jag nu om mina pengar?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Körv
3 535 Inlägg
25 april 2008
FireTraXX skrev:
Noiseprojekt skrev:
FireTraXX skrev:

Svenska avundsjukan smile

Truckdriving Man

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
25 april 2008
Äh diceb3l inget illa mot dig. Hade bara tråkigt =P Hare.

I do it my way

DFFL
9 020 Inlägg
25 april 2008
decib3L skrev:
FireTraXX skrev:
Noiseprojekt skrev:

Svenska avundsjukan smile

Troligtvis, att jag lämnar in bilen när något händer har inget att göra med pengar.
Handlar enbart om lathet och okunnighet...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 302 Inlägg
25 april 2008
De som kör i 90 eller mindre är sjösniglar tongue

Ne skämt åtsido man får köra den hastigheten man trivs bäst med och man vet ju aldrig ifall det är något fel på en bil som liger i 90 eller lägre.

Bilen kan ju som sagt hålla på och gå sönder eller liknande och desutom så sparar man soppa. smile

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 april 2008
Fick inte ihop Noiseprojekts resonemang heller tongue Lämnar alltid in bilen och lånebil är gratis, så ja vet inte om man e rik för de

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 april 2008
Kommer ihåg min bil innan jag balanserade däcken.
Det gick inte att köra över 90, helt omöjligt.

Lagom pinsamt att ligga på motorväg tiden innan jag fick tummen ur och fixade däckhelvetet.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Körv
3 535 Inlägg
25 april 2008
SweetBabyDoll skrev:
Äh diceb3l inget illa mot dig. Hade bara tråkigt =P Hare.

decib3L om jag får be wink

nä, ingen fara. Bli arg över vad någon skriver på internet är bara löjligt.

Truckdriving Man

Skaune
25 april 2008
Trådstartare
ojojoj så många svar o vilka disskusioner, vissa resonemang köper jag, men vissa är lite väl o ta i.
Men jag har aldrig förr legat i 90 på motorvägen bara för att, provade de igår sent på kvällen o vart ju ingen rusning precis, 3 bilar som körde om på 2 mil så lungt var det. Men vart jag ville komma hän var om man vart i vägen eller inte, känns som om det vart 50/50 eller? nåväl jag tror att om motorvägen är tom och jag inte har brått så tycker jag nog de e ok o hålla 90 ändå. Och sen till de som tyckte att man inte skulle köra om man inte hade råd med soppan, så kan jag bara säga att vägarna inte bara är till för de rika! wink

blacken
25 april 2008
Trådstartare
Noiseprojekt skrev:
NJ_ skrev:
men vilket gnäll! klart du kan hålla 90knyck på vilken motorväg du vill, tvåfiligt eller ej.
och böter för att köra 70 på motorväg är skitsnack.. vågar inte tänka på alla tradare, husvagnar, tunga släp som håller under 50 i härliga branta uppförsbackar, så alla dom ska få böter då ? 40km/h är bra att ha som minimumgräns.. finns många hjullastare som kör till tex vägbyggen i ca 50km/h så dom ska också få böter menar du ?

Nej det är inte skitsnack!!
Min far lyckades med den bedriften på väg hem från Linköpin!

Den boten skulle jag aldrig skrivit på. För dom hade (länsman) sprungit på en rejäl pump om det hade blivit en rättegång om det..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 april 2008
Jag låg i 50KM/H på motorvägen på väg hem från helsingborg en gång, det var skitkul tongue

Eller inte, sanning är att det var inte läge att köra fortare pga väglaget men lite kul ändå att man frivilligt ligger i 50 knyck på 110-väg big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

VW-nörd?
4 332 Inlägg
25 april 2008
TBOC_Razor skrev:
Jag låg i 50KM/H på motorvägen på väg hem från helsingborg en gång, det var skitkul tongue

Eller inte, sanning är att det var inte läge att köra fortare pga väglaget men lite kul ändå att man frivilligt ligger i 50 knyck på 110-väg big_smile

De e sunt förnuft, en bra förebild e du wink

Eliminator
1 441 Inlägg
25 april 2008
NJ_ skrev:
men vilket gnäll! klart du kan hålla 90knyck på vilken motorväg du vill, tvåfiligt eller ej.
och böter för att köra 70 på motorväg är skitsnack.. vågar inte tänka på alla tradare, husvagnar, tunga släp som håller under 50 i härliga branta uppförsbackar, så alla dom ska få böter då ? 40km/h är bra att ha som minimumgräns.. finns många hjullastare som kör till tex vägbyggen i ca 50km/h så dom ska också få böter menar du ?

När det gäller hjulastare och andra LGF fordon EPA/A-traktor, Motorredskap osv.
så får de inte köra på Motorväg, det är olagligt och ger böter.

110 km innebär inte att man måste hålla den hastigheten, det är max tillåten hastighet.
Ibland ligger man i 90 och myskör andra gånger blir det 110 + moms, vilket kan bli dyrt.
fick jag erfara förra veckan.

//Tommy.cool

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.

Smålänning
7 887 Inlägg
25 april 2008
Min bil gör närmare 180, och är helt ok upp till 150 - 160, men jag ligger ändå gärna i 90...

Så skönt när man ska köra en bit sent på kvällen/natten att bara ligga och glida lite sakta. Naturligvis kan man öka om man får någoin bakom sig på enkelfiligt, men sen kan man gå ner i fart igen när det blir dubbelt smile

Ibland har man t.om legat i 80 på 90-väg. Så skönt smile

Men visst kan man gasa ibland också... wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

987 Inlägg
25 april 2008
FireTraXX skrev:
blacken skrev:
Noiseprojekt skrev:

Man kan få böter för att köra 70 på motorväg...
så nej man får inte åka hur sakta man vill...

Lägsta tillåtna hastighet på motorväg (110) är 40 km/h

Ja, när man bogserar en annan bil som gått sönder i vägrenen.
Jag får inte köra i 40km/h de två mil jag har till jobb bara för att snåla.

Nu vet jag inte om jag är ute och cyklar, men vad jag minns av vad det stod i trafikskoleböckerna, så får man INTE bogsera på motorväg..?

i like it load

987 Inlägg
25 april 2008
Sen är det väl bara 30km/h man får bogsera i..?

i like it load

SLK
610 Inlägg
25 april 2008
Vänsterfilen är OMKÖRNINGSFIL och skall endast användas vid omkörningar! Blir så jävla irriterad på folk (speciellt det motsatta könet) som kör på vänsterfilen och skapar köer ! !! 90 på motorvägen är OK så länge du kör på högerfilen!

Sök